ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
Стала тенденція до зростання
17.09.2011 / Газета: Одесские известия / № 102(4229) / Тираж: 18937

Осінь для вітчизняних фінансистів — гаряча пора. Йде підготовка даних для нового бюджету, триває і аналіз роботи за перше півріччя нинішнього року. Про підсумки виконання бюджету нашої області за даний період ми розмовляємо з головою постійної комісії облради з питань бюджету, фінансово-економічної політики та банківської діяльності Юрієм Костянтиновичем МАСЛОВИМ.

- Юрію Костянтиновичу, область впоралася із плановими завданнями?

- Показники непогані. Так, за перше півріччя поточного року надходження до обласного бюджету склали 1 мільярд 776 мільйонів гривень, це перевищує відповідний розпис. Відзначу, що зібрано на 475 мільйонів гривень більше, ніж за аналогічний період 2010 року.

- Цього року набули чинності Податковий кодекс та нова редакція Бюджетного кодексу. Як це вплинуло на фінансовий стан нашого регіону?

- Судіть самі — у першому півріччі частка власних та закріплених надходжень з урахуванням трансфертів з Держбюджету становила чверть всього обсягу обласного бюджету. А за шість місяців 2010 року цей показник становив 33 відсотки. Чому ж маємо зменшення?

Справа у тому, що з доходів обласного бюджету, відповідно до Бюджетного кодексу, вилучено такий серйозний ресурс, як плата за землю. Щоправда, передбачено шість нових видів надходжень.

Крім того, зменшилися надходження до спеціального фонду обласного бюджету, які формують обласний дорожній фонд. Це вимога Податкового кодексу. Наведу конкретний приклад: якщо за перше півріччя минулого року до обласного дорожнього фонду надійшло майже 21 мільйон гривень, то за аналогічний період 2011 -го — лише сім мільйонів.

Але, незважаючи на зміни, область плани виконує і перевиконує. До загального фонду облбюджету надійшло 377,4 млн гривень, до спеціального фонду — 74,3 млн гривень. Це без урахування трансфертів.

- Значна частка власних ресурсів обласного бюджету — це податок з доходів фізичних осіб...

- Обсяг надходжень цього платежу, без фіксованого податку, — понад 339 мільйонів гривень у звітному періоді. Перевиконання склало майже шість відсотків.

- Розкажіть, будь ласка, про інші джерела дохідної частини обласного бюджету у першому півріччі.

- Власні надходження бюджетних установ і організацій становили сорок сім мільйонів гривень, при цьому план виконано на двісті шість відсотків! У повному обсязі надійшли кошти від сплати за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. На двадцять відсотків перевиконані завдання щодо плати за оренду цілісних майнових комплексів та іншого майна.

На жаль, є й недоліки. Так, не забезпечені планові надходження зі сплати за ліцензію на право оптової торгівлі алкоголем і тютюном, з надходжень за відчуження майна, що перебуває у комунальній власності.

Передусім ситуація з невиконанням плану надходжень від відчуження майна пов'язана з тим, що об'єкти спільної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст області, які заплановано приватизувати у поточному році, не мають належного попиту, і запропонована за них сума коштів не відповідає плановим показникам.

Таким чином, існує ризик невиконання цього плану надходжень і до кінця поточного року, що, своєю чергою, може призвести до недофінансування робіт на об'єктах соціально-культурного призначення в області, адже основним джерелом надходжень до обласного бюджету розвитку є кошти, саме отримані від відчуження майна спільної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст області.

Разом з цим, іще одним джерелом надходжень, яке могло б стати основним в частині наповнення обласного бюджету, є надходження від роботи комунальних підприємств, але так сталося, що більшість із них, замість того, щоб самим отримувати прибуток, забезпечувати наповнення обласного бюджету і самостійно себе утримувати (що і було основним завданням їх створення), на сьогоднішній день просять фінпідтримку з обласного бюджету та не можуть заробити навіть на своє утримання, не кажучи вже про наповнення бюджету. Так, з метою виправлення даної ситуації, питання ефективної роботи комунальних підприємств неодноразово виносилося на розгляд постійної комісії обласної ради з питань бюджету, фінансово-економічної політики та банківської діяльності. Справді, після цього почали з'являтися деякі незначні позитивні зрушення, але ми не зупиняємося на досягнутому і далі працюємо спільно з управлінням обласної ради з майнових відносин у напрямі розв'язання даної проблеми.

Що стосується невиконання планових надходжень з плати за ліцензію на право оптової торгівлі алкоголем і тютюном, то ця ситуація пов'язана з тим, що щорічні планові показники надходжень від отримання ліцензій беруться у середньому за три попередні роки, а в такому випадку немає стовідсоткової гарантії виконання плану у поточному році, як і за минулий період.

Крім того, невиконання планових надходжень також пов'язане зі зменшенням охочих отримати таку ліцензію у поточному році, на що, скоріше за все, впливає й те, що зросла плата за її отримання.

- Коли до влади прийшла нова команда на чолі з Президентом України Віктором Януковичем, одразу змінилося ставлення до Одещини — адже ми є регіоном-донором і розраховуємо на справедливі рішення при розподілі Держбюджету. Цього, на жаль, не було за попередніх керівників держави. Ви можете підтвердити ці зміни певними цифрами?

- Загалом до обласного бюджету у звітному періоді надійшло 1 мільярд 324 мільйони гривень офіційних трансфертів. Порівняно з минулим роком їх обсяг збільшився на 52,3%.

У поточному році передбачено 19 дотацій та субвенцій з Державного бюджету до обласного бюджету. Читачі «Одеських вістей» знають про серйозний проект, що реалізується в обласному центрі — будівництво системи відведення стічних вод від станції біоочищення «Північна». Держава виділила з цією метою 155 мільйонів гривень. Це дуже відчутна допомога місцевій громаді від уряду.

Серед інших субвенцій з Держбюджету — кошти на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності. Ця стаття профінансо-вана у повному обсязі, а саме 112 мільйонів гривень. На соціально-економічний розвиток окремих територій виділено 30 мільйонів гривень, на реалізацію пріо- ритетів розвитку Одещини заплановано п'ятдесят п'ять мільйонів. Надходять гроші за іншими напрямами.

Нагадаю, що у першому півріччі минулого року кошти капіталізованих субвенцій з Державного бюджету до нашого обласного бюджету взагалі не надходили. Коментарі, як то кажуть, зайві.

- Які напрями фінансування видатків були визначені обласною владою?

- Найбільша питома вага у видатках обласного бюджету припадає на охорону здоров'я — понад 239 мільйонів гривень. Це майже третина від загального обсягу видатків, сума яких, без урахування трансфертів, склала у Першому півріччі 2011 року 778,4 млн гривень.

Понад двісті мільйонів обласна влада передбачила на фінансування освіти. Здійснено видатки на соціальний захист та соціальне забезпечення, будівництво, сільське і лісове, а також рибне господарства і мисливство. Майже 34 мільйони гривень — на такому рівні профінансова-но розвиток культури і мистецтв регіону. Завдяки субвенції, як я вже сказав, значні кошти було спрямовано на транспорт і дорожнє господарство.

І за доходами, і за видатками ми маємо зростання порівняно з минулим роком.

- Юрію Костянтиновичу, облдержадміністрація здійснює розподіл і перерозподіл певних бюджетних коштів за погодженням з очолюваною Вами постійною комісією. Робота ця важлива і вкрай відповідальна...

- Саме так, і діємо ми згідно з повноваженнями, прописаними у Бюджетному кодексі та рішенні Одеської обласної ради від ЗО грудня 2010 року № 53-VI «Про обласний бюджет Одеської області на 2011 рік», зі змінами та доповненнями. Протягом 7 місяців поточного року наша комісія розглядала розподіл і перерозподіл трансфертів з Держбюджетів, а також бюджетних призначень у межах одного головного розпорядника коштів. Знаєте, приємно проводити засідання, коли є такий привід, як позитивне виконання обласного бюджету за перші шість місяців. 20 мільйонів гривень — це додаткові кошти, які були спрямовані, передусім, на функціонування установ охорони здоров'я. Сума склала 5,5 млн гривень. Окрім того, по одному мільйону гривень виділено на цільову адресну допомогу малозабезпеченим верствам населення, на придбання гемодіалізу та профілактику туберкульозу.

Окрім того, 4 мільйони гривень спрямовано на розвиток тваринництва. Профінансовано утворення регіонального ресурсу продзерна, стабілізацію ринку борошна і хліба та інші заходи.

- Дякую за інтерв'ю.

Автор: Наш кор.


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.091
Перейти на повну версію сайту