![]() |
|
![]() |
![]() |
Щодня, проходячи вулицями Одеси, повз різні установи та офіси, крамниці та під’їзди житлових будинків, можна побачити, як недбайливі водії демонструють «дива» паркування.
Наприклад, по вулиці Канатній або Богдана Хмельницького в районі СТО «Орбіта», незважаючи на досить широкий тротуар, пішоходам нерідко доводиться протискуватися (причому у прямому значенні цього слова) між автомобілів, що там стоять. А тим, хто йде з поклажею або дитячим візком, єдиний варіант обійти авто – через проїзну частину. У відповідь на зауваження від хамуватих водіїв можна одержати, м’яко кажучи, не зовсім нормативну лексику або у найкращому разі – зарозуміле зневажливе мовчання.
Способи паркування, що часто зустрічаються: машина стоїть біля дверей до під’їзду або арки двору, загороджуючи прохід, або на повороті вузької дороги.
А ось ще досить розповсюджена, як би сказав герой серіалу «Ліквідація» Давид Гоцман, «картина олією»: автомобіль, що красується на газоні. Вже давно нікого не дивує, коли будьякий вільний клаптик землі у дворі або біля під’їзду будинку використовується під паркування. Не хвилюють деяких водіїв, що перекривають своїми авто проїзд трамваю (наприклад, у районі Привозу), втрачений час і нерви людей, які сидять у громадському транспорті.
А як безмежно «задоволені» громадяни, чуючи нічні або ранкові серенади сигналізації, що випадково спрацювала, машин, припаркованих у тісних міських двориках…
– Чи є способи боротьби з недбайливими водіями, які порушують правила паркуваннястоянки? Із цим запитанням ми звернулися до начальника міського управління Державтоінспекції Віктора КУЗНЄЦОВА.
– Як відомо, Правила дорожнього руху не забороняють паркування на тротуарах, якщо це не заважає руху пішоходів. Але є автолюбителі, які, незважаючи ні на що, паркують свої машини, повністю блокують тротуар. І хоча це не має масового характеру, але подібне порушення зустрічається нерідко. Досить гостро стоїть питання в місті і з паркуванням у зеленій зоні. Однак по лінії Державтоінспекції за це водія не можна притягти до адміністративної відповідальності. Правила дорожнього руху про це нічого не говорять. Можливо тому, що ті, хто їх розробляв, вважають, що людина зі здоровою психікою не буде в місті, у якому живе, яке любить, паркувати автомобіль там, де ростуть квіти і трава. Але, на жаль, деякі водії так чинять. І причини, гадаю, не стільки в проблемі із паркувальними місцями, а з вихованням та свідомістю людей.
– Вікторе Володимировичу, то невже немає способів виховання подібних водіїв?
– Що стосується каральних заходів ДАІ, такі заходи ми вживаємо. Але пріоритетнішим напрямом нашої служби є профілактика тих порушень, які впливають на аварійність, тобто там, де є загроза здоров’ю та життю громадян. Це перевищення швидкості, проїзд перехресть на червоний сигнал. Це і водіння авто в нетверезому стані. Понад половини ДТП, приблизно 50 – 53 відсотки – це наїзд на пішоходів у мить проїзду пішохідного переходу, а також і порушення з боку пішоходів, які перебігають (навіть за наявності підземних переходів) проїжджу частину у неналежному місці. Наприклад, у районі політехнічного університету або Привокзальної площі щодня інспектори фіксують десятки подібних порушень. Але й питанню так званого «проїзду», а також профілактики порушень правил зупинки та стоянки, увагу ми приділяємо. За ними працівники ДАІ складають по 50 – 60 протоколів за зміну. А ще у 200 – 300 випадках, коли порушення не має грубої форми, інспектор обмежується профілактичною бесідою. Зараз наша служба зорієнтована саме на таку роботу, а не на формальні показники – кількість складених протоколів.
Що стосується паркування у дворах, начальник міськДАІ підтвердив, що така проблема також існує, і що автоінспекція одержує чимало інформації на цю тему від одеситів. Однак дане питання поза компетенцією ДАІ. Громадянам його треба вирішувати, звертаючись до районних адміністрацій або ЖЕО.
– Можливо, у деяких випадках треба ставити фізичні загородження, які перешкоджають заїзду транспортних засобів. Але в кожному конкретному випадку треба підходити індивідуально, – порадив Віктор Кузнєцов.
У деяких містах Росії, а також України, наприклад, у Києві, вже з’явилися групи добровільних борців за культуру паркування. Якщо вони помічають неправильно поставлений автомобіль, то прикріплюють на його кузов наклейку «Я паркуюся, як ідіот!» Це свого роду і покарання, і повчання. Подібний захід впливу, як стверджують активісти, діє позитивно.
P.S. Шановні читачі, якщо ви станете свідками «оригінального» способу паркування, поділіться з нами своїми спостереженнями.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.008Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |