![]() |
|
![]() |
![]() |
Так назвав нову конструкцію літального апарата «Фермер» голова Одеської облдержадміністрації Едуард Матвійчук під час презентації оригінальних конструкцій літаків, виготовлених на ДП «ОАРП «Одесавіаремсервіс».
Маленький одномісний літачок «Фермер» стоїть на злітній смузі Шкільного аеродрому в оточенні представників агарного бізнесу. Це потенційні покупці, що вже встигли оцінити якості нової машини. Зокрема, здатність літака виконувати ультрамалооб'ємне обприскування полів хімікатами і при цьому рухатися у повітрі зі швидкістю близько 120 км на годину на висоті 1,5 – 2 метри, одночасно залишаючись слухняним у керуванні. Завод може випускати до 50 «Фермерів» на рік.
Учасник програми запуску літаків у виробництво Віктор Стрельников пояснює, що ще не завершено випробування. Тому «Фермер» поки що демонструється як наземний зразок.
Але ось погляди присутніх звернулися до неба. Там виписує кола інший літак – «Дельфін», також створений одеськими авіабудівниками. Маневрові здібності чотиримісної машини, сконструйованої для навчання майбутніх льотчиків, видно навіть нефахівцеві.
– Знайдено технічні розв’язки, що підвищують його надійність і безпеку польоту. Літак оснащений швидкодіючою парашутною системою, яка рятує і екіпаж, і саму машину, – коментує головний конструктор і начальник цеху дослідного виробництва легкомоторних літаків Ігор Бірюков. І представляє присутнім кількаразову чемпіонкою світу з вищого пілотажу, заслуженого майстра спорту Радянського Союзу Ірину Адабаш.
Пілотована нею машина знижується, і, погойдуючи крилами, проноситься на швидкості 300 км/годину перед глядацькою трибуною. Але максимальна швидкість, яку здатен витиснути цей літак зі свого дизельного двигуна, – 420 км на годину. Вражають знавців і інші льотнотехнічні характеристики «Дельфіна». Так, значно спрощує його експлуатацію можливість застосування авіаційного гасу. Злітна вага, тобто сумарна вага пасажирів, вантажу та палива, з якою літак здатен піднятися у повітря, – понад 750 кілограмів. Максимальна дальність польоту – 1350 км. При цьому витрата палива на 100 км шляху становить близько 1012 літрів. Тобто «Дельфін» може з трьома пасажирами злітати до Києва і назад без дозаправлення. Недаремно він уже здобув назву повітряного таксі.
– Аналогів цим літакам в Україні немає, – відзначив Е. Матвійчук. – Вигідно виділяється на тлі інших підприємств області і заводвиготовельник «Одесавіаремсервіс». Підприємство входить до двадцятки найкращих за рівнем виплачуваної зарплати та обсягу реалізованої продукції.
Вагомим аргументом на користь успішного просування «крилатої продукції» на ринку, на думку губернатора, є доступна ціна літаків. Використовуючи «Фермер», аграрії зможуть поліпшити показники врожайності.
Завод, який колись займався ремонтом військової авіатехніки, здійснив перехід до створення зразків цивільної авіації. Директор підприємства Віталій Юхачов впевнений у тому, що подібні літаки затребувані. У зв’язку з цим розпочато процес сертифікації типу, який повинен закінчитися через рік. І тоді засяє зелене світло серійному виробництву одеських літаків.
Оглядини відбулися. Тим часом у конструкторів уже зріє задум створення двомоторного літака!
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.011Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |