![]() |
|
![]() |
![]() |
Нескоординована та незадовільна — так оцінила діяльність виконавчих органів Одеської міської ради у 2010 році та І півріччі 2011-го щодо використання коштів державного бюджету (субвенції), виділених бюджету Одеси на компенсацію за пільговий проїзд окремим категоріям громадян колегія Рахункової палати України.
Відповідний аудит показав, що якість транспортних послуг у нашому місті погіршується, і це, в свою чергу, призводить до невиконання передбачених законодавчими актами завдань із реалізації державної політики у сфері соціального захисту населення з надання громадянам пільг з безкоштовного проїзду.
Як повідомила прес-служба Рахункової палати, колегія виокремила причини, які стали на заваді забезпечення права окремих категорій громадян на пільговий проїзд. Зокрема, це невпорядкованість самої нормативно-правової бази у цій сфері, оскільки на даний час чітко не визначене питання щодо фінансування двох пільгових категорій громадян — «пенсіонери за віком» та «посадові і службові особи органів і установ виконання покарань». Не врегульоване і питання запровадження адресного надання пільг та їх фінансування.
Потреба бюджету Одеси у коштах зазначеної субвенції задовольняється на низькому рівні: у 2010 році — на 41,6 відсотка, у 2011-у — на 37,9 відсотка. Як наслідок, утворився значний дефіцит міського бюджету в коштах субвенції на 2010 та 2011 роки. Водночас в умовах нестачі коштів субвенції розподіл фінансового ресурсу здійснювався Одеською облдержадміністрацією між адміністративно-територіальними одиницями непропорційно, фактично у ручному режимі, — зазначається у повідомленні прес-служби.
Фактичний обсяг споживання послуг та об’єктивна потреба у фінансуванні перевізників з метою забезпечення проїзду пільговиків не бралися до уваги і не обраховувалися. Це й створило передумови для запровадження виконкомом Одеської міськради власних методик визначення обсягів безоплатних перевезень. Їх застосування призводило до завищення розрахунків з бюджетом, оскільки до складу пільговиків включалися всі без винятку безоплатні перевезення, що суперечить чинним нормативам.
Колегія Рахункової палати наголошує, що неврегульованість питань використання коштів субвенції зумовлює в Одесі безконтрольність, непрозорість і суб’єктивність при їхньому розподілі та витрачанні, а також призводить до недотримання принципів соціальної справедливості при користуванні пільгами. Про це свідчать і скарги від населення про ненадання людям пільг при користуванні громадським пасажирським транспортом, яких, порівняно з 2009 роком, у 2010-у стало у 2,5 раза більше.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.006Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |