![]() |
|
![]() |
![]() |
З початком цьогорічного опалювального сезону з'ясувалося, що кількість актів обстеження вентиляційних димових каналів багатоквартирних будинків, які мають надійти в районне управління експлуатації газового господарства, складає лише 40 %. Цією ситуацією вкрай стурбовані в уегг. в свою чергу, власники цих будинків, та й взагалі споживачі газу, не задоволені вимогами газової служби, їх розцінками на роботи, які вважають незрозумілими та надуманими. Ці ж проблеми порушили на нещодавній сесії і депутати районної ради.На питання, які найчастіше викликають непорозуміння між абонентами та працівниками газової служби, відповідає начальник Овідіопольського управління газового господарства ОРГЄЄВ Валерій Володимирович:
- Овідіопольське УЕГГ пропонує споживачам комплекс різних послуг як безкоштовних, так і — навпаки. Проводиться безоплатно: усунення аварійних ситуацій, пов'язаних із витоком газу; планове технічне обслуговування (1 раз на рік), яке включає огляд системи, перевірку цілісності стиків та інше. Платними є: ремонт газових приладів, проектні, будівельно-монтажні роботи, видача технічних умов і т.п.
Оплата за вказані роботи нараховується згідно протоколів цін, затверджених виконавчим директором ТОВ «Одесагаз», і розроблених на основі Закону України «Про оплату праці» та галузевих тарифних схем. Наприклад, ремонт газової плитки коштує від ЗО до 218 грн., газової колонки — від 70 до 498 грн., котла — від 62 до 460 грн. Ціни вказані без врахування вартості матеріалів.
Будівельно-монтажні роботи складаються не тільки із установки газових приладів, а й вартості врізання в діючий газопровід, пуску газу, випробувань газопроводу. Так, встановлення додаткового газового приладу коштуватиме від 1370 грн., нова газифікація — від 4270 грн., встановлення лічильника: без зварювальних робіт — 265-390 грн., з ними -500-630 грн., проектні роботи газопостачання жилого приміщення — від 1500 грн., реконструкція додаткового приладу-від 725 грн.
- Ціни «кусаються»...
- Згоден, але не ми їх встановили. Прекрасно розуміємо загальну ситуацію, тому завжди знаходимо прийнятні рішення у випадку із багатодітними родинами, інвалідами, ветеранами. До того ж з коштами частково допомагає райдержадміністрація.
- чому виникло так багато проблем та додаткових запитань в зв'язку із вимогою УЕГГ надати акти обстеження димових вентиляційних каналів багатоквартирних будинків?
- Згідно вимог правил безпеки систем газопостачання, контроль за проведенням перевірок стану димових вентиляційних каналів, з метою визначення їх придатності для подальшої експлуатації, покладається на житлово-експлуатаційні організації, незалежно від відомчої приналежності власників будівлі. Акти про технічний стан димоходів мають бути надані в УЕГГ. Але! Ми вимагаємо акти та не займаємося їх складанням — це не наші повноваження. Цитую телефонограму від головного інженера «Одесагаз»: «Зобов'язую з органами місцевої влади та правоохоронними органами відключати від газопостачання абонентів, які не допустили працівників газового господарства для проведення планового технічного обслуговування; які самовільно встановили газові прилади; а також тих споживачів, які не надали акти перевірки вентиляційних каналів».
- То хто ж видає ці акти?
- В Одеській області близько 50-ти таких організацій. Мені не хотілося б робити їм рекламу, але, можливо, в даній ситуації це виправдано. Ми радимо звертатися, наприклад, до організацій: «Гранд-газ-сервіс», «Горус». Це саме ті, які не перший рік працюють в районі. їх послуги — платні, коштують в межах 100 грн. Саме вони за допомогою спеціальних приладів здійснюють перевірку вентиляційних димових каналів, їх атестацію, ремонт. У Великодолин-ському створюється ще одне комунальне підприємство. Планується, що працюватиме воно з нового року. А щоб не так відчувалося матеріальне навантаження на мешканців, сума за отримання акта може бути розбита на 12 частин і включена в тариф щомісячної комунальної оплати.
Та піклуватися про стан димоходів, а відтак — і отриман-
ня актів, повинні не ми, а власник будинку.
І тут, дійсно, виникає проблема, бо в Овідіопольському районі понад 200 багатоквартирних будинків і у багатьох — власник не визначений. Такі будинки мають бути на балансі місцевих рад. Ще навесні ми попередили сільських та селищних голів про необхідність отримання вказаних актів, в червні від них надійшли письмові підтвердження отримання листів. І якщо до відома мешканців ця інформація не надійшла — запитувати треба з працівників органів місцевого самоврядування.
Крім того, власники будинків повинні укладати договір з УЕГГ на технічне обслуговування. Проводиться воно безкоштовно. При цьому раз на рік працівник газового господарства перевіряє наявність тяги в димоході, стан газової труби, яку заведено в під'їзд, тощо. Поки що жодного договору не було укладено.
- все, що ви розповідали стосується багатоквартирних будинків. А стан димоходів у приватних будинках УЕГГ не турбує?
- Власник приватного будинку має укладати договір з УЕГГ на технічне обслуговування домової системи газопостачання. В ньому вказується обов'язок власника перевіряти та прочищати власними силами димовий вентиляційний канал — після отримання інструктажу спеціалізованої організації. Тобто, власник повністю бере на себе відповідальність за безпечну роботу димоходу і письмово це підтверджує.
Та однакова відповідальність покладається на власників і багатоквартирних, і приватних будинків за належне оформлення всіх своїх газових приладів, які мають бути внесеними в нашу базу даних. Часта ситуація: виготовлений проект на декілька газових приладів. Та ми прийняли в експлуатацію і ввели в базу, наприклад, тільки газову плиту. Через деякий час господар встановив ще й котел, побудував димохід, але не довів до відома УЕГГ — це є грубим порушенням існуючих правил. В такому випадку потрібно робити доповнення до основного проекту.
Якщо змінюється місце розташування газового приладу або розташування не змінюється, але збільшується його
потужність — теж потрібно виготовляти нову проектну документацію.
- А як прокоментуєте таку ситуацію. Власник спокійний, бо свого часу встановив газові прилади, отримав на них проект. Але приходять з перевіркою працівники УЕГГ і виявляється, що в базі даних газового господарства зовсім інші дані або вони — неповні. Загалом, раптом з'ясовується, що все — погано...
- Справді, таке трапляється, і винні в цьому недобросовісні підрядники. Вони виготовляють для власника лише доповнення до проекту, запевняючи, що цього достатньо. Але окрім документів, які видаються господарю на руки, існує відповідний пакет документації для УЕГГ, який закінчується актом введення в експлуатацію. Та недобросовісні підрядники не доводять цю роботу до кінця, кидаючи, по суті, замовника на півдорозі. Щоб потім упорядкувати ситуацію, створену нечесними виконавцями робіт, власнику доводиться переплачувати двічі.
- Що ж робити, коли таке трапилося?
- Насправді ми допомагаємо розшукувати таких підрядників. Більше того, власник має право звернутися за допомогою до правоохоронних органів. На майбутнє — рекомендуємо звертатися одразу до УЕГГ, адже ми виконуємо всі види робіт «під ключ».
- Ще декілька питань, пов'язаних з перевірками. Як упевнитися, що перевіряючий — дійсно працівник газового господарства, а не авантюрист у пошуках легкого заробітку?
- Всі наші співробітники мають робоче посвідчення. Прочитавши прізвище майстра, можна зателефонувати 104, щоб переконатися у справжності документів. Дзвінки за цим цілодобовим номером -безкоштовні.
- Працівники газового господарства пропонують здати лічильник на перевірку. Як довго чекати результатів подібної перевірки і головне: як оплачувати за спожитий газ?
- Дійсно, один раз на п'ять років лічильники потрібно перевіряти. Маємо право тримати обладнання на перевірці не більше 2-ох місяців. Так довго тому, що сервісний центр обслуговує всю область. Господарі хвилюються, бо бояться технічних розрахунків за спожитий газ, які складаються з
урахуванням загальної опалювальної площі, помноженої на кількість прописаних. Одразу заспокою: це не так. Розрахунок проводиться за так званим середнім тарифом. Тобто, господар заплатить стільки ж, скільки за аналогічний період минулого року. Ця послуга безкоштовна.
Але! Якщо є підозра на стороннє втручання, лічильник в присутності господаря пломбується, про це видається акт, а потім надходить повідомлення про необхідність прибути на експертизу в сервісний центр. В присутності власника лічильник перевіряється. Якщо підозра підтверджується — він сплачує за експертизу 1200 грн., а ми дораховуємо несплачені кошти.
Також хочу попередити, що у разі недопущення працівника УЕГГ до проведення технічного обслуговування, інвентаризації, відмови від зняття лічильника маємо право автоматично перевести абонента на технічний розрахунок. А після накопичення значної не-сплаченої суми — подаємо позов до суду та відключаємо від газопостачання.
- і подібні випадки вже траплялися?
- За 9 місяців цього року виявлено 484 порушення. В зв'язку з потенційною загрозою життю відключили 152 газових прилади, 332 — привели в належний технічний стан. Рік тому мали 2,5 тисячі абонентів, у яких борг за спожитий газ складав більше 500 грн. Зараз таких залишилося менше 1 тисячі. За цей час відключили 196 абонентів на суму 609 тисяч грн., подали в суд на 102 абоненти на суму 459 тис. грн., отримали 27 рішень суду на суму 59 тис. грн., стягнуто за рішеннями суду 49 тис. грн., зроблено донараху-вань за порушення та крадіжки газу на суму 75 тис. грн.
Звичайно, хотілося б, щоб подібних випадків було якомога менше. Тому закликаю наших абонентів відповідаль-ніше ставитися до питань, пов'язаних з газопостачанням та оплатою за нього.
І ще одне прохання: якщо у вас виникають будь-які проблеми, звертайтеся в першу чергу до мене, начальника УЕГГ. Адже багато з них можна вирішити, не турбуючи представників місцевої чи районної влади.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.004Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |