ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
Не повітряні замки, а реальна мета
12.11.2011 / Газета: Одесские известия / № 126(4253) / Тираж: 18937

Наша бесіда з депутатом обласної ради, академіком Академії економічних наук України, заслуженим економістом України О.С. Кравцом відбулася одразу після завершення чергової сесії обласної ради. Сесії, яка розглянула багато дуже важливих для перспективного розвитку регіону питань.

– Олександре Семеновичу, у деяких ЗМІ з'явилися докори, що рішення ухвалювалися швидко, без грунтовних обговорень та урахування всіх думок.

– А Ви впевнені, що депутати повинні з ранку до вечора просиджувати на сесіях? Професійна робота саме припускає грамотну передсесійну підготовку, коли питання обговорюються у профільних комісіях, у фракціях, зрештою, на погоджувальній раді. І для остаточного ухвалення рішення в сесійну залу виносяться лише пропрацьовані проекти. Саме цей підхід сповідує голова обласної ради Микола Володимирович Пундик. Він правильно організував передсесійну роботу депутатів, і точно розставляє акценти під час сесії. Тому робота облради виходить оперативною та продуктивною.

– За моєї пам'яті вперше на сесії розглядався такий масштабний договір про регіональну співпрацю між Кабінетом Міністрів України та обласною радою, що відповідає сучасним реаліям.

– А інакше й бути не могло. Наш регіон посідає особливе геополітичне становище, по ньому проходить багато міжнародних транспортних коридорів. Якщо ми говоримо про поступальний розвиток країни, про вироблення механізмів її захисту від криз, то транспортній інфраструктурі треба приділяти дуже пильну увагу.

Кабінет Міністрів підтримав будівництво дороги Одеса – Рені. Це частина транзитного коридора до кордонів із Євросоюзом. Перша ділянка даної дороги (Одеса­Білгород­Дністровський – Монаші довжиною 81 кілометр) коштує мільярд доларів. Зрозуміло, що таких грошей немає ні в Державному, ні в обласному бюджеті. Потрібен потужний брендовий інвестор, який погодиться будувати трасу на умовах концесії.

Договір про регіональну співпрацю з Кабінетом Міністрів передбачає також реалізацію багатьох програм, спрямованих на ресурсозбереження, захист екології, розвиток соціальної сфери. Зокрема, особливо я відзначив би спорудження центру професійної реабілітації для інвалідів. В Одесі, на базі міської лікарні № 8, відкрито спеціалізоване відділення для лікування цієї категорії громадян. А з появою центру реабілітації проблема підвищення рівня їхнього життя буде вирішена так, як того вимагає Концепція ООН «Про права інвалідів», ратифікована Україною.

– Враховуючи рішення, ухвалені щодо Куяльника, нарешті, з'явилася реальна можливість не лише відродити унікальну водойму, але й не менш унікальну, зі славними традиціями, оздоровницю.

– Так, йшлося саме про ті заходи, які необхідні для збереження лиману. Це першорядне завдання. А потім треба розробляти містобудівне обґрунтування, провадити бальнеологічні дослідження, які дозволять зрозуміти, що ми повинні будемо запропонувати інвесторові. Лише тоді Куяльник зможе повернути собі статус відомого курорту. Дана проблема, як і будівництво дороги Одеса – Рені, потребуватиме потужного стабільного інвестування. І робота в цьому напрямі апаратом обласної ради провадиться вже понад рік.

– Олександре Семеновичу, дуже цікаво повернулося обговорення концепції створення індустріальних (промислових) парків, розробкою якої займався Інститут проблем ринку та економіко­екологічних досліджень НАН України…

– Державна агенція України з інвестицій та інновацій розробляє пілотний проект з підтримки одинадцяти індустріальних парків у різних регіонах України. Є відповідний законопроект у Верховній Раді. Керівництво країни, чудово знаючи позитивний досвід діяльності індустріальних парків за кордоном, має намір підтримати їх створення і в нас. Після прийняття концепції створення індустріальних (промислових) парків в Одеській області на сесії облради, можна звертатися за підтримкою до Кабінету Міністрів. Тим більше, що йдеться про зовсім конкретні проекти у Теплодарі (на китайські інвестиції в розмірі 600 мільйонів доларів там буде побудований технопарк), а також в Іванівському та Комінтернівському районах. І до цих районів готові прийти інвестори із КНР – країни, яка лідирує у світі щодо темпів зростання економічного сектору. Передбачається створення 10 тисяч нових робочих місць із заробітною платою від п'яти тисяч гривень. Неважко підрахувати, які відрахування одержить місцевий бюджет, Пенсійний фонд.

– Губернатор Одеської області Едуард Матвійчук ініці­ював масштабний проект «Народний бюджет». Його ідея якнайкраще відповідає вимогам часу. На це спрямований програмно­цільовий метод фінансування, який довів в останні роки свою високу ефективність, коли бюджетні кошти виділяються винятково на реалізацію чітко прописаних програм. Наступним етапом стає діалог з людьми. Саме вони мають право визначитися із пріоритетами розвитку, не чекаючи їх нав'язування згори.

– Формування бюджету знизу – це саме шлях урахування всіх болючих точок, які місцевим жителям відомі, звичайно, краще.

Заради справедливості треба сказати, що такі принципи почали працювати ще минулого року. Тоді, проаналізувавши звертання людей із приводу ситуації з довезенням дітей до школи, влада ухвалила рішення купити необхідну кількість автобусів у межах програми «Шкільний автобус». У підсумку, 2011 року їх придбали 47, ще 53 надійдуть до навчальних закладів області 2012 року. Тим самим ми вперше в Україні завершимо реалізацію даної програми, забезпечивши автобусами всі школи, які мають потребу у транспорті.

У 2011 році на сферу освіти було виділено 130 мільйонів гривень, відкрито 7 нових шкіл. А по всій країні відкрито 21 школу. Крім того, останні 5 років в області не було відкрито жодної.

66 мільйонів гривень спрямовано на оснащення медичних закладів області. 30 мільйонів – на ремонт доріг в Одесі. 22 мільйони – на поліпшення водопостачання регіону. 23 мільйони гривень – на газифікацію.

У 2011 році бюджет розвитку області склав понад 300 міль­йонів гривень (за цим показником ми поступилися лише Київській області). На наступний рік плани ще амбіційніші – бюджет розвитку повинен перевищити 700 мільйонів гривень. І це не повітряні замки, а цілком реальна мета, поставлена губернатором Едуардом Матвійчуком. Я не сумніваюся, що вона буде досягнута.

Автор: Лана ВОЛІНА


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.010
Перейти на повну версію сайту