ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
Найбільший проект морської галузі
26.11.2011 / Газета: Одесские известия / № 132(4259) / Тираж: 18937

– 600 мільйонів гривень інвестицій запланувало виділити Міністерство інфраструктури України в наступному році на збільшення причальної площі контейнерного терміналу «ВПК «Україна», – сказав віце­прем’єр­міністр України – міністр транспортного відомства Борис Колесников, який прибув до Одеси з інспекцією роботи морських портів. Він відзначив, що даний проект є найбільшим у національній морській галузі та в історії україно­німецьких ділових відносин.

Стільки ж зобов’язалися вкласти зі свого боку партнери з Німеччини. Про юридичну готовність документів на фінансування проекту першим внеском у 46 млн доларів повідомила третій секретар посольства Німеччини Андреа Шоппа. А міністр таку співпрацю вважає ефективним прикладом взаємовигідної співпраці державного та приватного капіталів.

Візит міністра продовжився в ТОВ «Трансінвестсервіс», яке в порівнянні з державними портами посідає третє місце у країні щодо переробки вантажів. У присутності голови Одеської облдержадміністрації Едуарда Матвійчука було урочисто перерізано стрічечку на знак відкриття тут п’ятого за ліком терміналу – контейнерного. А також нового щотижневого сервісу судноплавних перевезень датської компанії «Maersk Line». Потім відбулося відвідування пришвартованого судна­контейнеровоза даної фірми «Tekla Shulte», що сполучив торговельною судноплавною лінією Україну з Південною, Центральною та Північною Аме­рикою. Представники фірми «Maersk Line» упевнені, що новонароджений сервіс спростить зовнішньоекономічні відносини між ними. На думку українських експертів, упровадження з 1 січня 2012 року Митного кодексу України також скоротить час багатьох відповідних процедур. Наприклад, оформлення вантажів буде проходити до їхнього фактичного прибуття до порту «ТІС». Створення інституції економічних уповноважених полегшить життя експедиторам, брокерам, вантажоодержувачам, перевізникам та іншим учасникам транспортного процесу.

Даний термінал являє собою виробничий комплекс, що займає 80 га. Тут зараз може перебувати до 500 рефрижераторних контейнерів і близько 3 тисяч стандартних 20­футових контейнерів. Поки що це імпортні вантажі, але в найближчій перспективі передбачається переробка транзиту. Це мусить збільшити динаміку роботи терміналу вже до кінця поточного року до 40 тис. перевалених контейнерів.

– Найбільше здавання в експлуатацію таких об’єктів тішить появою нових робочих місць, люди одержать гідну зарплату, – сказав на мітингу Е. Матвійчук. – І, звичайно ж, це актуально з погляду наповнення державного бюджету й економічного розквіту регіону.

Потім міністр провів прес­конференцію. Новій вантажній контейнерній лінії він надає стратегічного значення. Так, завдяки припливу додаткового обсягу вантажів не мине й півроку, як рух поїзда «Вікінг» стане щоденним. До весни готуються нові перевезення через порти Балтики, Каспію та Босфор, потім товар має йти на Північну Африку.

На запитання про завдання пасажирських перевезень він відповів, що в найближчих планах довести до відповідного рівня сервіс у портах Севастополь і Ялта. Але найважливіше – повернути національного круїзного пасажира. Для початку варто відродити туристичні морські лінії усередині Чорного моря.

Значна частина питань стосувалася Закону про морські порти. Міністра не насторожують закладені в ньому великі можливості приватизації портів. Річкові порти не охоплені чинністю закону, бо, за словами столичного гостя, їх річний вантажообіг упав з 1991 року в 11 разів і становить 4600 тонн. Корективи можливі, але поки що в них немає потреби, оскільки даний документ влаштовує інвесторів.

Приводом для занепокоєння про жалюгідну долю порту Усть­Дунайск є відсутність залізниці й автомобільної дороги, що вели б до нього, – сказав міністр. Якщо їх побудувати, порт оживе. У зв’язку з цим Міністерство виношує ідею прокладання дорожнього сполучення першої категорії між Херсоном, Миколаєвом та Одесою, а також дорож­нього сполучення порту Рені з росій­ським кордоном.

Реально зацікавлене в розвитку залізної дороги ТОВ «ТІС». І тоді система контейнерних перевезень буде працювати, як годинник.

Автор: Владислав КІТІК


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту