![]() |
|
![]() |
![]() |
В Одеському регіональному інституті державного управління Національної академії державного управління (ОРІДУ НАДУ) при Президентові України відбулася урочиста церемонія підписання договору про співпрацю між Інститутом та відділенням національної служби посередництва і примирення (НСПП) в Одеській області. Даний документ виник не на пустому місці. Відділення НСПП покликане запобігати колективним трудовим суперечкам і розв’язувати їх. Тому його працівникам неодноразово випадало працювати разом із колегами з ОРІДУ НАДУ. Наприклад, доктор наук з державного управління, доцент Володимир Марущак брав участь в успішному розв’язанні трудових суперечок між Федерацією профспілок України та Кабінетом Міністрів України.
– Зараз готується до реалізації українськошведський проект «Розв’язання трудових суперечок в Україні», основна мета якого – пошук оптимальної моделі трудового законодавства, яке відповідає національним інтересам держави та подальшому просуванню України шляхом євроінтеграції, – підкреслив начальник відділення НСПП в Одеській області Олександр Шрамков. – Ми запропонували кандидатуру Володимира Петровича як експерта проекту від відділення НСПП в Одеській області. У межах проекту з’явиться можливість вивчити досвід Швеції. Підписання договору про співпрацю стало приводом для розмови з директором ОРІДУ НАДУ, к.е.н., доцентом М.М. Іжею.
– Миколо Михайловичу, як журналістові, мені неодноразово доводило зустрічатися із ситуаціями, коли конфлікти з доведенням справ до судів, до реєстрації колективної трудової суперечки відбувалися в районах області лише тому, що місцева влада виявлялася нездатною зорієнтуватися в ситуації, правильно вибудувати стратегію виходу з конфлікту. Даними проблемами інститут займається давно. Але з підписанням договору про співпрацю ви, зважаючи на все, об’єднуєте зусилля, враховуючи актуальність питання щодо стабілізації стану справ у сфері трудових взаємин.
– Я завжди підкреслюю: ситуація, коли керівник органу виконавчої влади судиться зі своїм підлеглим, недопустима. Є Закони України «Про державну службу» і «Про службу в органах місцевого самоврядування», у яких чітко прописані основні принципи служіння народу України. І їх треба неухильно виконувати. Насамперед керуватися потрібно чинною нормативноправовою базою, а не емоціями. Людина досвідчена, я не говорю навіть мудра, яка має досвід керівної роботи в господарських, комерційних, бізнесструктурах, органах публічної влади, ніколи до конфлікту не допустить.
– Чому, на Ваш погляд, конфлікти все ж таки відбуваються?
– У нас часто плутають посадові та особистісні взаємини. Це найголовніша причина більшості конфліктів, а також небажання та невміння поступатися, не кажучи про першу християнську заповідь – ставитися з любов’ю до всіх, зокрема і до ворогів своїх.
Керівник повинен вміти вислухати критику, прийняти її до відома, щось виправити. Я завжди вдячний працівникам, які вказують на якісь недоліки в роботі. Це означає, що в колективі нормальні, взаємно шанобливі, робочі обставини і є перспектива розвитку. Не дай Боже загрузнути у відвертому підлабузництві!
Багато які конфлікти не виникали б, якби колеги в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування, на підприємствах різних форм власності керувалися засадами відкритості та демократичності, якби керівники розуміли: головне питання для них – це кадрове. Яким би розумним не був голова райдержадміністрації, він нічого не зможе зробити без свого апарату, без конструктивного діалогу з депутатами районних, сільських, селищних та міських рад. Тому держслужбовців та посадовців органів місцевої влади треба ретельно добирати, навчати, підвищувати їхню кваліфікацію, професійний рівень.
– Ваш інститут готує кадри для низки областей. Чи завжди керівники регіонів з розумінням ставляться до того, що кадри треба навчати? Причому процес цей мусить бути постійним.
– Так, буває, керівники з інших областей говорять: у вас дуже цікавий семінар у Центрі підвищення кваліфікації, але в нас, на жаль, немає грошей. Інакше, як відмовкою, я це назвати не можу.
За кордоном держслужбовці підвищують кваліфікацію один раз на 1,5 – 2 роки. У нас, за законом «Про державну службу», цей термін визначений на 5 років. А на практиці, іноді, ці терміни не витримуються. Враховуючи, як швидко змінюється світ сьогодні, таке недопустимо. Іноземці, коли довідуються, що деякі наші чиновники по 10 років ніде не підвищували кваліфікацію, не розуміють, як взагалі вони можуть далі працювати.
Я мушу поставити за взірець нашу Одеську область. З огляду на важливість навчання кадрів, в обласному бюджеті завжди закладаються необхідні кошти на професійне навчання службовців органів публічної влади регіону. Насамперед, це характеризує керівників області як креативних менеджерів, які працюють на перспективу. І спасибі депутатам обласної ради за розуміння та підтримку.
– Ваш інститут став першим на півдні країни і в системі регіональних підрозділів Національної академії державного управління при Президентові України, що пройшли сертифікацію за системою управління якістю ISO 9001:2008 року. Ця система передбачає дуже суворі вимоги до всіх ділянок як наукової, так і навчальної роботи.
– Для того, щоб готувати професійні кадри управлінців, впевнено відповідаючи на всі виклики часу, треба самим постійно та успішно складати іспити на професійність і відповідність до поставлених перед нашим вузом завдань. Система управління якістю, про яку ви сказали, саме й забезпечує постійний внутрішній моніторинг, орієнтована на вдосконалювання процесів, шляхів та методів роботи інституту. Тобто вона екзаменує нас на здатність озброїти слухачів навичками та знаннями, необхідними для розв’язання будьякої проблеми, що виникає в їхній професійній сфері.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.014Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |