![]() |
|
![]() |
![]() |
Демократія як форма життя не може стояти на місці. Щоб жити, їй необхідно змінюватись і розвиватись. Очевидне прагнення України досягти міжнародних стандартів на політичному рівні призводить, особливо в конституційному законодавстві, до чітко окреслених реформ, пов’язаних з виробленням оптимальної моделі формування та функціонування державної влади. Найвищий прояв демократії, наймасовіший процес впливу народу на владу – це вибори.
Відповідно до проекту Закону «Про вибори до Верховної Ради України», вибори 2012 року до парламенту України будуть відбуватися за змішаною системою. Діюча Верховна Рада була сформована за пропорційною виборчою системою. В чому різниця? Яке значення для пересічного громадянина мають ці політичні зміни? На ці та інші питання шукали відповідь учасники засідання дискусійного клубу, який відбувся у ДНЗ «Теплодарський професійний ліцей».
Команди від навчальних груп були об’єднані у робочі групи. «Доповідачі» це учні перших курсів, мета яких полягала у розкритті сутності питань та їх законодавчої основи. «Опоненти» це учні других курсів. Вони повинні були проаналізувати запропоновані до обговорення питання, визначити їхні «+» та «» для сучасного життя України. «Спостерігачі», у свою чергу, оцінювали роботу і тих, і інших, слідкували за дотриманням правил ведення діалогу.
В ході дискусії учасники показали свої знання з конституційного права України, усвідомлено та аргументовано доводили свої точки зору, вміння поєднувати теоретичні знання з практикою суспільного життя.
В результаті обговорення сторони дійшли висновку, що немає поганої чи доброї виборчої системи, все залежить від традицій у суспільстві та конкретних політиків. Крім того, не слід відмовлятись від участі у волевиявленні. Треба йти на вибори з двох причин: щоб твій голос не використали інші і щоб проявити патріотизм і громадянську позицію, бо «я є народ, а влада – це слуга народу».
Експертна група на чолі з директоркою ліцею Аллою Костроміною визначила найкращих. В номінації «Найкращий доповідач» нагороджено ученицю І курсу Олександру Булат, в номінації «Найкращий опонент» учня ІІ курсу Дениса Бакіна. Найкращою групою доповідачів була визнана група № 7, Ій курс, кращою групою опонентів – група № 3, ІІй курс.
Найголовнішим підсумком дискусії стало усвідомлення учнями того, що саме вони – небайдужі, свідомі громадяни – майбутнє нашої держави, від їх знань, активної громадянської позиції залежить рівень добробуту кожного окремо і держави в цілому.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.006Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |