ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
У селян забрали зупинки
24.01.2012 / Газета: Одесские известия / № 7 (4281) / Тираж: 18937

Наприкінці минулого року в межах реформування залізничного транспорту одеські залізничники зняли з маршрутів низку потягів далекого прямування та приміського сполучення, а також скасували зупинки пасажирських поїздів на невеликих станціях. На шляху до скорочення нічних маршрутів і скасування дрібних зупинок із першого листопада 2011 року у касах вокзалів здійснюють повагонний продаж квитків. Кажуть, це робиться для того, щоб маршрутами не їздили напівпорожні вагони. На жаль, найбільше постраждали від таких змін пенсіонери і студенти.

За інформацією прес­­служби Одеської за­лізниці, вперше за 20 років проведено ау­дит пасажиропотоку. З’ясувалося, що поїзди далекого сполучення у більшості випадків не використовуються пасажирами за прямим призначенням. Ними користуються як при­місь­кими. Встановлено, що кількість пасажирів, які їдуть від початкової до кінцевої зупинки, у більшості випадків не сягає навіть 10 відсотків. За оперативними даними, Одеська залізниця лише за 9 місяців минулого року зазнала збитків від пасажирських перевезень у далекому сполученні на 485,3 млн грн, а загалом, враховуючи приміський сектор, збитки сягнули 657,5 млн грн. Щоб знизити експлуатаційні витрати та зменшити збитковість пасажирських перевезень, у 4 кварталі 2011 року Одеська залізниця ска­сувала пасажирські поїзди та причіпні вагони, які до кінцевої станції йдуть майже порожніми. Тому одеські залізничники вкотре закликають па­са­жирів продумано корис­туватися залізничним транспортом або пересісти на маршрутки.

Щоправда, вони не вра­хували, що чимало сіл, особливо ті, що роз­ташовані неподалік від невеличких залізничних станцій, не мають авто­бусного сполучення з райцентрами.

Торік на своїх зборах жителі села Жеребкового Ананьївського району висловили обурення з при­воду скасування зупинок приміських елект­ропотягів, що стало чи не найбільшою проблемою для пенсіонерів, які не можуть потрапити до лікарні, та студентів, які додому поверталися залізницею. Особливо потерпають пенсіонери невеличкого села Стру­тинки Жеребківської сіль­ради. Часто 70­річних бабусь можна зустріти у Любашівці. Вони сюди вранці добираються приміським потягом Ко­товськ – Помічна, щоб при­купити на весь тиж­день дешевого хлібця та запастися ме­дикаментами. Через ска­сування в се­редині листопада зу­стрічного ран­кового потягу Помічна – Котовськ си­дять бідолашні на залізничному вокзалі аж до самого вечора, бо нічим повернутися додому. Скасування по­тягу позбавило люба­шівчан дешевої молочної продукції, якою їх забез­печували селянки з нав­колишніх хуторів, кот­рі встигали швиденько спродатися, скупитися і через півгодинки потра­пити до села.

Проблематично стало любашівським студентам добиратися до своїх вузів як у бік заходу, так і в східному напрямку. Наприклад, щоби вчасно дістатися на заняття до Кіровограда, Харкова чи Донецька, потрібно купувати квиток з пере­садкою. Скасування маршруту приміського поїзду Котовськ – Слобідка – Котовськ вкрай обурило жителів Борщівської та Великофонтанської сільських рад. Послугами вищезазначеного при­міського маршруту постійно користувалися мешканці

7 населених пунктів району, в яких мешкає 5037 чол., а також мешканці декількох сіл Кодимського району. За інформацією сільських голів, понад 300 селян працюють у місті Котовську, і їм було зручно добиратися на роботу. На жаль, ав­тобусне сполучення між вищезазначеними насе­леними пунктами та районним центром Котовського району не цілком задовольняє потреби пасажирів, і цей поїзд, як і решта скасованих, впродовж ба­гатьох десятиліть за­лишався єдиним транс­портом для простих лю­дей.

Автор: Юрій ФЕДОРЧУК, власкор «Одеських вістей», Любашівський район


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.011
Перейти на повну версію сайту