![]() |
|
![]() |
![]() |
Наприкінці минулого року в межах реформування залізничного транспорту одеські залізничники зняли з маршрутів низку потягів далекого прямування та приміського сполучення, а також скасували зупинки пасажирських поїздів на невеликих станціях. На шляху до скорочення нічних маршрутів і скасування дрібних зупинок із першого листопада 2011 року у касах вокзалів здійснюють повагонний продаж квитків. Кажуть, це робиться для того, щоб маршрутами не їздили напівпорожні вагони. На жаль, найбільше постраждали від таких змін пенсіонери і студенти.
За інформацією пресслужби Одеської залізниці, вперше за 20 років проведено аудит пасажиропотоку. З’ясувалося, що поїзди далекого сполучення у більшості випадків не використовуються пасажирами за прямим призначенням. Ними користуються як приміськими. Встановлено, що кількість пасажирів, які їдуть від початкової до кінцевої зупинки, у більшості випадків не сягає навіть 10 відсотків. За оперативними даними, Одеська залізниця лише за 9 місяців минулого року зазнала збитків від пасажирських перевезень у далекому сполученні на 485,3 млн грн, а загалом, враховуючи приміський сектор, збитки сягнули 657,5 млн грн. Щоб знизити експлуатаційні витрати та зменшити збитковість пасажирських перевезень, у 4 кварталі 2011 року Одеська залізниця скасувала пасажирські поїзди та причіпні вагони, які до кінцевої станції йдуть майже порожніми. Тому одеські залізничники вкотре закликають пасажирів продумано користуватися залізничним транспортом або пересісти на маршрутки.
Щоправда, вони не врахували, що чимало сіл, особливо ті, що розташовані неподалік від невеличких залізничних станцій, не мають автобусного сполучення з райцентрами.
Торік на своїх зборах жителі села Жеребкового Ананьївського району висловили обурення з приводу скасування зупинок приміських електропотягів, що стало чи не найбільшою проблемою для пенсіонерів, які не можуть потрапити до лікарні, та студентів, які додому поверталися залізницею. Особливо потерпають пенсіонери невеличкого села Струтинки Жеребківської сільради. Часто 70річних бабусь можна зустріти у Любашівці. Вони сюди вранці добираються приміським потягом Котовськ – Помічна, щоб прикупити на весь тиждень дешевого хлібця та запастися медикаментами. Через скасування в середині листопада зустрічного ранкового потягу Помічна – Котовськ сидять бідолашні на залізничному вокзалі аж до самого вечора, бо нічим повернутися додому. Скасування потягу позбавило любашівчан дешевої молочної продукції, якою їх забезпечували селянки з навколишніх хуторів, котрі встигали швиденько спродатися, скупитися і через півгодинки потрапити до села.
Проблематично стало любашівським студентам добиратися до своїх вузів як у бік заходу, так і в східному напрямку. Наприклад, щоби вчасно дістатися на заняття до Кіровограда, Харкова чи Донецька, потрібно купувати квиток з пересадкою. Скасування маршруту приміського поїзду Котовськ – Слобідка – Котовськ вкрай обурило жителів Борщівської та Великофонтанської сільських рад. Послугами вищезазначеного приміського маршруту постійно користувалися мешканці
7 населених пунктів району, в яких мешкає 5037 чол., а також мешканці декількох сіл Кодимського району. За інформацією сільських голів, понад 300 селян працюють у місті Котовську, і їм було зручно добиратися на роботу. На жаль, автобусне сполучення між вищезазначеними населеними пунктами та районним центром Котовського району не цілком задовольняє потреби пасажирів, і цей поїзд, як і решта скасованих, впродовж багатьох десятиліть залишався єдиним транспортом для простих людей.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.011Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |