![]() |
|
![]() |
![]() |
Голова громадської організації «Якість життя», заступник голови Одеської облради Олексій Гончаренко взяв участь у другому засіданні Національних контактних центрів і Координаторів пріоритетів Дунайської стратегії, яке проходило 3031 січня в Бухаресті.
Публікуємо коментар О. Гончаренка:
– Спочатку трохи сухої інформації. 8 грудня 2010 року Єврокомісія ухвалила Стратегію ЄС для Дунайського регіону. Це стало можливим завдяки позитивним результатам реалізації Стратегії ЄС для Балтійського регіону. У 2011 році Дунайська стратегія (ДС) була підтримана Європарламентом і Радою ЄС.
2012 рік – це перший рік власне початку реалізації ДС. Мета стратегії – розвиток Дунайського макрорегіону, який містить у собі 8 країнчленів Євросоюзу (Німеччина, Чехія, Австрія, Словаччина, Угорщина, Словенія, Румунія та Болгарія) і 6 країн, що не належать до ЄС (Хорватія, Боснія та Герцеговина, Чорногорія, Сербія, Республіка Молдова і – головне – Україна). З українських регіонів до Дунайського макрорегіону ЄС відніс Одеську, Чернівецьку, Закарпатську й ІваноФранківську області (населення сумарно – 5 млн чоловік).
Фактично ЄС створив платформу для взаємодії держав у цьому макрорегіоні. Окремого фінансування під ДС не передбачається, нові установи не створюються. Проте визначено 11 пріоритетів та їхніх координаторів. Створено робочі групи із представників усіх зацікавлених країн на чолі з представниками країнкоординаторів.
На жаль, момент приготувань до прийняття ДС Україна значною мірою пропустила, і тому ми не стали координаторами за жодним пріоритетом і згадані як зацікавлена країна лише в одному пріоритеті – N1 – «Розвиток транспортного комплексу». Проте сьогодні Україна надолужує упущене. Чому це так важливо? Та просто тому, що це одна з не дуже багатьох РЕАЛЬНИХ можливостей домогтися конкретних результатів разом із партнерами з ЄС. А як відомо, ніщо так не об’єднує, як спільна розбудова чогось. Також це може стати хорошим стартовим майданчиком для розв’язання спірних питань, наприклад із тією ж Румунією.
Крім того, включення того чи іншого проекту в План дій відкриває більше можливостей для пошуку фінансування та можливих партнерів у його реалізації. Приведу за приклад стратегічний для України проект будівництва автомагістралі від Одеси до румунського кордону, яка стане частиною Кільцевої автомагістралі навколо Чорного моря. Фактично таким чином може з’явитися новий шлях із Європи до Азії, більша частина якого в цьому варіанті пройде по Україні. Однак для його реалізації потрібно вирішити два питання – домовитися з румунською стороною про проходження траси (бо сама по собі магістраль, що впирається в Дунай – це зовсім не революція) і фінансування. У розв’язанні обох цих проблем може допомогти робота України в рамках ДС.
У потенціалі великим є й політичне значення ДС. Адже активно взаємодіяти в ній будуть країни з населенням, що становить близько третини населення ЄС. Із відповідним представництвом і в європейських інституціях.
Загалом, попри ті виклики в зовнішній політиці, з якими зараз зіштовхнулася Україна, ми маємо й реальні інструменти для просування наших національних інтересів. Треба тільки працювати.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.008Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |