ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
Тема дня
07.02.2012 / Газета: Одесские известия / № 13(4287) / Тираж: 18937

У природи немає поганої погоди

У природи немає поганої погоди – так співається в пісні.

А як воно в житті?

А так само. Прийшла до нас сподівана справжня зимонька­зима зі снігопадами, заметами, сильними морозами. І як ми її зустріли? У всеозброєнні.

У п’ятницю, 20 січня, Утко­носівська сільська рада сповістила всі установи, підприємства, які ташуються на території села, про наближення стихії.

У суботу, 21 січня, через сильне зледеніння стався обрив електричних проводів майже на всіх вулицях. Була пошкоджена високовольтна лінія.

З метою полегшення роботи працівників РЕМу працівники сільської ради оперативно обстежили пошкоджені ділянки електричних мереж, надали карту села. На допомогу прийшла бригада електриків СК «Вікторія». Вже у вівторок на південну сторону було подано світло. А от жителі вулиць північної частини – Гагаріна, Папаніна, Лиманської, Калініна, Кутузова, Котовського – жили в темряві цілий тиждень. Лише в суботу, 28 січня, пізно ввечері їхні оселі були підключені до електромережі.

Хочу подякувати нашим утконосівцям за терпіння та розуміння ситуації, що склалася у зв’язку з негодою, висловити особливу подяку електрикам СК «Вікторія»: М. Іовчу, І. Попеску, Д. Кугутенку, П. Карасаві, а також тим жителям села, які відгукнулися та добровільно створили свої бригади (понад 30 чоловік) для подання підсобної допомоги працівникам РЕМу.

Для термінових робіт залучалася техніка СК «Вікторія» (директор Д. Нивня), техніка СУНСу (на переконливе прохання начальника управління сільського господарства райдержадміністрації С. Ніколаєва).

На території Утконосівської сіль­ської ради функціонує Ізма­їльська держсортовипробувальна станція, яка має в постійному користуванні 357 га землі. На її балансі є техніка. Однак дуже шкода, що на жодну проблему, яка з’являється в селі, на жодне рішення, яке ухвалює виконком, керівництво сортовипробувальної станції не реагує. Але ж там працюють утконосівці! У тяжку хвилину люди повинні об’єднуватися та діяти спільно, а не бути байдужими спостерігачами.

Але, як то кажуть, біда не приходить сама. Щойно були вирішені питання з поданням електроенергії, почалася вічна проблема з рухом рейсових автобусів. Зриви графіку пасажироперевезень керівництво автопідприємства мотивує різними причинами: часті поламки транспорту; неякісне паливо, яке не витримує таких морозів; несвоєчасне розчищення під’їзної частини дороги на Утконосівку.

До речі, щодо розчищення дороги. Ситуація при в’їзді в село справді була кричущою. Бо вітер надував на дорогу весь сніг із полів. Районна служба райдору розчищала дорогу щодня, але техніки на весь район не вистачає.

Сільська рада постійно бу­ла на зв’язку з начальни­ком Ізмаїльського райдору В. Май­­боро­дюком, з головою Із­ма­їльської районної ради В. Ан­тонюком. Не можу не сказати про те, що вперше за багато років до району з області було доставлено додаткову техніку для розчищення снігу. Ситуація стабілізувалася.

Але повернімося до транспорту.

Коли нарешті автопідприємство вирішить питання з пасажироперевезеннями?

Ми чудово розуміємо ситуацію – так, транспорт старий, так, бувають морози, але ви ж уклали договір і зобов’язалися виконувати всі його умови щодо пасажироперевезень. Розв’язуйте проблему! Чому в цьому разі порушуються права споживачів? Дуже хотілося б, щоб автопідприємство дало нам відповідь на це запитання не лише словами, але й ділом. Сподіваємося на співпрацю та позуміння.

А загалом – у природи немає поганої погоди, кожна погода – то є благодать.

Валентина ДАКІ, Утконосівський сільський голова, Ізмаїльський район

Замети ліквідовано

Снігові замети перекрили авторух та підступи до населених пунктів 9 селищних рад. Цілодобово розчищали дороги у різних напрямках робітники Тарутинського «Автодору», зокрема трактористи Михайло Желясков, Ва­силь Баурда, Дмитро Бужиков, Іван Кіселар, ме­ха­нік Іван Вічев. Вміло спря­мовує у ці дні робо­ту колективу начальник «Автодору» Віктор Чер­баджи.

Тарутинська райдерж­адміністрація та районна рада ситуацію контролюють та координують роботи щодо ліквідації снігових заметів на дорогах. Допоміг та посприяв у роботі начальник Одеського «Обл­автодору» Вадим Горді­євський. Важкою технікою допомогло і обласне управління МНС. Спільними зусиллями снігові замети переважно ліквідовані. Коли ми приїхали в район, розчищалася дорога до села Олександрівки.

Проявилося повною мірою

Як почуваються в складних погодних умовах жителі Арцизького району?

Про це ми розмовляємо із заступником голови Арцизької рай­держадміністрації, головою ра­йонної комісії з питань техно­генно­екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Федором СІБОВИМ.

– Федоре Степановичу, снігові замети, наскільки знаю, ускладнили шляхове сполучення з районним центром багатьох сіл, зокрема віддалених – Холмського, Острівного, Нової Іванівки, Задунаївки… Ситуація на сьогодні змінилася?

– Безумовно. Адже ми усе це передбачили, та й досвід протидії стихії напрацьовано вже ґрунтовний. Наприкінці січня на засіданні комісії, що діє при райдержадміністрації, створили штаб для контролю за організацією та координацією аварійно­рятувальних робіт в умовах погіршення погодних умов. Розробили конкретні заходи щодо розчищення доріг від снігових заметів, причому насамперед – до об’єктів життєзабезпечення, щодо безперервного постачання водою та електроенергією. Це й проявилося повною мірою під час провадження робіт з вивільнення наших доріг від снігових заметів. Адже на деяких ділянках їх висота досягала двох метрів.

– Але для цього, очевидно, знадобилося багато техніки. До інших районів за техдопомогою не зверталися?

– Ні. Обійшлися винятково своїми силами та коштами. Але розчищали цілодобово. Було задіяно 14 одиниць техніки підприємств району та Арцизької філії «Райавтодор». У підсумку до 10 сіл, що опинилися в полоні снігових заметів, рух на дорогах було відновлено.

– Справді, працю людей, задіяних на розчищенні доріг у 20­градусні морози можна назвати самовідданою.

– Я сказав би, титанічною! Районна держадміністрація та районна рада щиро подякували за оперативність щодо усунення наслідків надзвичайної ситуації, викликаної сильними морозами, сніговими заметами та ожеледдю, керівникам ТОВ «Агрофірма «Дністровська», фермерських господарств «Агрофірма «Бургуджи» та «Деленське», КФГ «Куцарєв Ф.С.», ПП «Галкін В.М.», ВАТ «Аліягське ХПП», Арцизької філії «Рай­­автодор», а також – Кам’ян­ської, Новоіванівської, Деленської, Веселокутської сіль­ських рад. Дуже добре попрацював у цей складний період Арцизький РЕМ ВАТ «Одесаобленерго», оперативно усуваючи аварії на лініях електропередач та технічних підстанціях. Не переоцінити і зусилля Арцизького районного відділу ГУ МНС України в Одеській області, що вивільняв автотранспорт, який потрапив у снігову пастку.

– Федоре Степановичу, в історії району було таке, коли однієї суворої зими породіллю довелося везти до центральної райлікарні по засніженому бездоріжжю трактором.

– Так, таке було. Але ми подібне передбачили і, можливо, навіть передусім. Арцизька районна лікарня заздалегідь попривозила жінок на останніх місяцях вагітності на стаціонарне спостереження. Тим більше, що в лікарні завдяки своєчасному переведенню котельної на альтернативне паливо, сьогодні тепло. Зробили й необхідний його запас, щоб уникнути будь­яких екстрених випадків. Додам, що з резервного фонду районної держадміністрації 10 тисяч гривень виділено на придбання паливно­мастильних матеріалів для робіт щодо ліквідації снігових заметів у ра­йоні. Розчищення доріг триває і сьогодні.

– Чи не було в районі нещасних випадків?

– Ні. Як кажуть, Бог милував. Тим більше, що в місті працює стаціонарний пункт обігріву і ще один – пересувний. Населення поінформовано. А загалом навіть в умовах екстремальної ситуації – сильних тривалих морозів, об’єкти житлово­комунального господарства та підприємства району працювали і зараз працюють у нормальному режимі.

Таїсія БАРАНОВА, спецкор «Одеських вістей», Тарутинський – Арцизький райони

Енергетики можуть надати розстрочку

Останнім часом до редакції надходять телефонні дзвінки й листи від одеситів, які скаржаться на дії співробітників ВАТ «Одеса­обленерго». Нас по­ві­домляють, що почас­тішали відключення споживачів від енергопостачання за несплату – у холоди це створює великі проблеми. Є скарги і на стрибки напруги в електромережі.

– У мене вдома напруга вдень максимум 200, увечері 175 вольт. Освітлення дуже слабке, і жодна техніка не працює. Вважаю, що це явне порушення договору про електропостачання, – повідомив Володимир Олексійович Якименко, котрий мешкає по вулиці Малій Арнаутській в Одесі.

Прояснити ситуацію ми попросили заступника начальника Центрального РЕМ м. Одеси щодо роботи з побутовими споживачами Ігоря БОНДАРЕНКА.

– Ігоре Івановичу, читачі нашої газети звертаються зі скаргами на те, що іноді до деяких з них приходять рахунки на оплату спожитої електроенергії, які не відповідають реальним показникам приладів обліку. Чому так відбувається?

– Наша компанія з різних причин, на жаль, не завжди може мати точну ін­формацію про кількість витраченої електроенергії тим або іншим споживачем. Контролери, які працюють у нас, як правило, на договірних засадах, не завжди встигають побувати за усіма адресами споживачів. Тому для того, щоб у одеситів була можливість здійснити оплату, ми виставляємо рахунки за середньомісячним нарахуванням. Цифри іноді бувають некоректними, але люди мають право вказати реальні цифри і, виходячи з них, оплачувати. Наша компанія надає споживачам можливість повідомляти свої показники за телефоном і електронною поштою (ми надішлемо рахунок), а також оплачувати за допомогою інтернету. З боку Центрального РЕМ робиться все, щоб зняти психологічне напруження, зокрема через окремі помилки при нарахуванні сум. Ми готові до спілкування. За адресою: вул. Мала Арнаутська, 88, обслуговуються споживачі трьох наших підрозділів – Центрального, Південного та Північного РЕМ. Крім того, щовівторка туди виїжджають представники Держенергонагляду і вислуховують претензії громадян. Ми чітко дотримуємося Закону «Про звертання громадян» і протягом 10 днів даємо відповідь щодо кожного виниклого питання.

– Люди скаржаться на відключення…

– Порядок відключення побутового споживача розписаний у Правилах користування електроенергією. Цей захід ми використовуємо як крайній, коли споживач понад три місяці не оплачує електроенергію й не реагує на наші попередження. У тих випадках, коли у споживача утворюється борг внаслідок складних матеріальних обставин, і він звертається до нас із проханням про розстрочку платежів, ми завжди йдемо назустріч.

– Яке покарання перед­бачено за крадіжку електроенергії?

– Подібні дії обертаються великими штрафами – до 15 тисяч гривень, а іноді й кримінальними справами. Не виключено, що сума покарання може значно перевищити вартість викраденої електроенергії.

– А що Ви можете сказати стосовно частих перепадів напруги в електромережі?

– У випадку стабільно поганої якості електроенергії з нашої вини споживач мусить нас поінформувати про це. Тоді наші працівники складуть відповідний акт, і, виходячи із причин, буде ухвалено рішення: або зробити якісь технічні роботи, або, можливо, зменшити оплату за використану електрику.

Вікторія ЄРЬОМЕНКО,

«Одеські вісті»

Фото Анатолія ВАКУЛЕНКА

Р.S. Сумлінним споживачам електроенергії необхідно чітко знати свої права.

Основним нормативним актом, що регулює взаємини споживачів електроенергії та енергопостачальників, є Закон України «Про електроенергію». Діють і «Правила користування електричною і тепловою енергією». Споживання електроенергії здійснюється на підставі договору про користування електроенергією між споживачами і постачальником.

У випадку виявлення порушень складається акт, який підписує представник постачальника і споживач. Один примірник акта вручається споживачеві, другий залишається у постачальника. Споживач має право внести до акта свої зауваження.

На підставі такого акта постачальник має право відключити споживача від електропостачання, а також визначити величину збитку, заподіяного йому протиправними діями споживача.

Дуже важливо пам’ятати, що у разі відмови споживача відшкодувати збитки за актом, постачальник зобов’язаний передати справу до суду. При цьому енергопостачання має бути відновлено протягом місяця.

Забезпечити

правопорядок

Статистичні дані свідчать, що за останні п'ять років злочинність в Одеській області зросла на 24,52%. Актуальною залишається і проблема безпеки дорожнього руху (лише в 2011 році на дорогах регіону сталося понад дві тисячі ДТП, у них загинуло 264, а травмовано 2541 чол.). Розв’язувати усі ці проблеми в комплексі пропонує регіональна програма «Безпечна Одещина». Про суть програми доповідав заступник начальника ГУ МВС України в Одеській області Дмитро Фучеджи.

– Перед органами внутрішніх справ Президент поставив завдання максимально швидко реагувати на всі повідомлення про злочини. Але для цього необхідне серйозне технічне переоснащення, – повідомив доповідач. – За кордоном вже є багатий досвід у цьому напрямі. Там, наприклад, на моніторах у чергових частинах можна побачити, який наряд на якій дільниці перебуває. Черговий може оперативно відреагувати на повідомлення­заяву, дати команду найближчому за картою наряду, виїзд відбувається протягом 3­х хвилин. Наші частини подібною технікою не оснащені. У результаті черговий повинен у радіорежимі зв'язатися із 5­6 нарядами, які перебувають у даному районі, уточнити, де вони перебувають, і лише після цього дати най­ближчому наряду команду на виїзд. Ще один напрям – встановлення системи відеоспостереження в місцях масового скупчення громадян. Адже сьогодні кожний п'ятий злочин вчиняється в умовах вулиці або громадського місця. Ми вирішили піти за прикладом Іллічівська, де вже випробувана така система. За чотири роки кількість вуличних розбоїв та крадіжок вдалося скоротити у 6­7 разів. Крім того, у програмі закладені кошти на приведення спецустанов у відповідність із вимогами ЄС. У нас 28 таких установ, в них щороку утримується близько 15 тисяч затриманих та арештованих. П'ять об'єктів ми упорядкували власними силами, але щоб довести цю роботу до кінця – необхідне додаткове фінансування.

Програма «Безпечна Одещина» розрахована на 4 роки. Загальна сума витрат – 45 млн 487 тисяч гривень (конкретно у 2012 році – понад 21 млн грн). Причому, крім обласного та місцевого бюджетів, передбачається і залучення комерційних структур.

На завершення депутат облради Людмила Акімова попросила включити до програми ще й такий пункт, як «профілактика насильства в сім’ї», а голова облради Микола Пундик назвав документ дуже потрібним і щиро подякував розробникам програми.

І знову бюджет

– Зміни в бюджеті області на поточний рік стосуються погашення кредиторської заборгованості, яка утворилася на 1 січня 2012 року за підсумками касового виконання бюджету у грудні 2011­го, – роз'яснила Марина Зінченко. – Ще одна причина змін – офіційно зареєстровані та не профінансовані зобов'язання, взяті минулого року. Фактично роботи виконані, але їх оплата планувалася за рахунок продажу комунальної власності. За фактом продаж такої власності у 2011 році був удвічі меншим від прогнозованого. Загальна сума таких зобов'язань за всіма фондами – 93,8 мільйона гривень – повністю врахована у цьому проекті і буде профінансована. За природоохоронним фондом передбачається виділення 3 мільйонів гривень для завершення вивезення отрутохімікатів з території області. Також зміни стосуються розподілу співфінансування з багатьох об'єктів: школи, дитячі садки тощо. Збільшуються витрати на такі організації, як «Союз Чорнобиль Україна» та «Стратегія життя». Крім того, за рахунок спецфонду планується передбачити кошти на аварійні роботи щодо Спасо­Преображенського храму в Болграді, що постраждав від пожежі.

І ще кілька слів про собор. Вже наприкінці сесії депутат Антон Кіссе надіслав на ім'я губернатора запит, у якому просив з'ясувати: хто проводив реставраційні роботи в пам'ятці архітектури, чи володіли ці особи достатньою кваліфікацією, чи була ліцензія та ін. А голова облради Микола Пундик нагадав, що 18 лютого на обласному телебаченні відбудеться телемарафон, присвячений збору коштів для відновлення храму.

Досить великий блок питань стосувався кадрових призначень, багато змін стосувалися внутрішньоапаратної роботи, були також розглянуті клопотання про нагороди Верховної Ради України та Почесну грамоту Кабміну. Також були розглянуті депутатські запити.

Автор: -


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту