![]() |
|
![]() |
![]() |
Одеський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України (далі – інститут) протягом 16 років успішно здійснює навчання державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування Автономної Республіки Крим, Вінницької, Миколаївської, Одеської, Херсонської областей та міста Севастополя.
1 березня в інституті розпочато прийом документів від вступників на спеціальності в галузі знань «Державне управління», який триватиме до 12 травня поточного року. Щорічно робочою групою інституту здійснюються виїзди до регіонів Півдня України з метою проведення профорієнтаційної роботи, надання консультацій щодо вступу, а також для прийому документів від вступників.
Ми зустрілися з директором Одеського регіонального інституту державного управління, завідувачем кафедри регіональної політики та публічного адміністрування, доктором політичних наук, доцентом Миколою Михайловичем Іжею, для того щоб поцікавитися здобутками колективу інституту, планами на майбутнє, а також умовами вступу та навчання в інституті.
– Миколо Михайловичу, чим вирізняється Одеський інститут держуправління поміж інших ВНЗ та яка основна мета його діяльності?
Одеський регіональний інститут державного управління є вищим навчальним закладом найвищого – IV – рівня акредитації та входить до системи Національної академії державного управління при Президентові України.
Основним завданням інституту, відповідно до Указу Президента України від 09.12.2011 р. № 1110/2011, є підготовка високопрофесійних, ініціативних, відповідальних кадрів, здатних осучаснити діяльність органів державної влади та органів місцевого самоврядування, компетентно і відповідально виконувати управлінські функції, впроваджувати новітні соціальні технології.
Головним пріоритетом діяльності інституту є постійне покращення якості організації навчального процесу шляхом вдосконалення змісту, форм, методів, засобів навчання. Це досягається завдяки використанню сучасних інтерактивних форм навчання, поєднанню навчального процесу з науковими дослідженнями та використанню найкращої світової практики державного управління, а також завдяки залученню до навчального процесу висококваліфікованих викладачівпрактиків, політиків, громадських діячів, вітчизняних і зарубіжних вчених та експертів.
Іншим пріоритетом діяльності інституту є співпраця з органами влади Півдня України. Завдяки цьому інститут має стабільно високий конкурс за вступом на навчання, а також забезпечує 100% працевлаштування випускників денної форми навчання. Прикладом наукової співпраці інституту з органами публічної влади є розробка Стратегії залучення інвестицій в Одеську область на 2011 – 2015 роки та Програми залучення інвестицій в економіку області на 20112012 роки спільно з Головним управлінням зовнішньоекономічної діяльності та європейської інтеграції Одеської облдержадміністрації, які були затверджені на сесії Одеської облради 18 лютого 2011 року. Це є практичною участю Інституту у виконанні завдань Президента України В.Ф. Януковича щодо залучення інвестицій в економіку регіону, створення нових підприємств, додаткових робочих місць тощо.
Стосовно специфіки нашого навчального закладу можу сказати, що в його стінах успішно навчаються як керівники органів публічної влади з багаторічним досвідом роботи, так і вчорашні школярі – випускники шкіл, які вступили до інституту для здобуття освітньокваліфікаційного рівня бакалавра. Адже в інституті здійснюється магістерська підготовка за спеціальностями в галузі знань «Державне управління» (на базі повної вищої освіти), а також підготовка фахівців за спеціальностями, орієнтованими на державну службу: «Менеджмент» – підготовка бакалаврів (на базі повної середньої освіти), «Менеджмент організацій і адміністрування» – підготовка спеціалістів (на базі дипломів бакалавра, спеціаліста, магістра) та «Управління проектами» – підготовка магістрів (на базі дипломів бакалавра, спеціаліста, магістра).
– Чи можете ви назвати випускників, які вже досягли певних висот і якими колектив інституту може пишатися?
– Кажучи про випускників, які, безперечно, є лицем будьякого навчального закладу, хочу зазначити, що ми пишаємося кожним із них, незалежно від того, які посади вони обіймають.
За роки існування інститутом підготовлено понад 5,5 тисячі управлінців, дві третини з яких – магістри державного управління.
Серед них: заступник голови Ради міністрів Автономної Республіки Крим Г.Ю. Псарьов, заступник голови Одеської облдержадміністрації Д.Б. Волошенков, перший заступник голови Миколаївської облдержадміністрації Г.Б. Ніколенко та заступник голови В.І. Травянко, заступники голови Вінницької облдержадміністрації Л.М. Спірідонова та О.А. Прокопчук, заступник Херсонського міського голови С.М. Черевко, перший заступник голови Верховної Ради Автономної Республіки Крим С.Г. Доніч, перший заступник Вінницького міського голови В.Є. Кістіон та заступник голови С.В. Матусяк, заступник Одеського міського голови О.О. Павлова, генеральний директор Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» О.А. Філатов, начальник Південного регіонального управління Державної прикордонної служби України, генераллейтенант В.Ю. Мишаковський, народна артистка України О.В. Оганезова, заслужений артист України С.В. Лукашенко та інші.
Серед голів районних державних адміністрацій регіонів Півдня України також велика кількість випускників інституту. З Одеської області – це голови райдержадміністрацій: Арцизької – О.М. Малєв, Іванівської – Н.А. Бянова, Роздільнянської – О.М. Кураков; з АР Крим: Бахчисарайської – І.Р. Умеров та Сімферопольської – В.М. Живиця; з Вінницької області: Барської – М.В. Радіонов та Теплицької – О.Ф. Кравченко; з Миколаївської області: Баштанської – І.В. Рубський та Казанківської – В.В. Скрипник; з Херсонської області: Голопристанської – О.О. Морєв та Чаплинської – В.М. Бериславський і багато інших.
Я пишаюся тим, що випускники нашого інституту здатні безпосередньо втілювати в життя Стратегію державної кадрової політики, Національний план дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 20102014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» та інші завдання, які ставить перед регіональними органами публічної влади Президент України Віктор Федорович Янукович.
– Для реалізації таких амбітних завдань випускники вашого інституту повинні мати дуже високий рівень та кваліфікацію. Що забезпечує та сприяє утриманню високого рівня освітніх послуг, які надає інститут?
– На виконання Указу Президента України від 09.12.2011 р. № 1110/2011 розроблено План дій Національної академії державного управління при Президентові України на 2012 – 2015 роки.
Переважна більшість завдань, викладених у Плані дій, стосуються постійного покращення навчального процесу завдяки вдосконаленню змісту, форм і методів навчання службовців органів публічної влади. І в цьому сенсі найголовніше – викладачі, які є гордістю нашого інституту. 85% наших викладачів мають вчені звання та наукові ступені професорів, докторів і кандидатів наук, доцентів, що є одним з найкращих якісних показників складу викладачів серед ВНЗ Півдня України. До викладацької діяльності традиційно залучаються висококваліфіковані науковопедагогічні та наукові кадри, іноземні науковці та спеціалістипрактики з великим досвідом роботи в органах публічної влади та бізнесових структурах. У навчальному процесі активно використовуються сучасні інформаційні технології, що забезпечує постійне підвищення його ефективності.
Про високу якість освітніх послуг, які надає інститут, свідчить і конкурсна ситуація. Вже декілька років поспіль конкурс за вступом до інституту є одним з найвищих серед закладів Національної академії, а у 2011 році при вступі на заочну форму навчання за договором на факультет державного управління конкурс сягав 5 осіб на 1 місце.
Для того щоб готувати професійні кадри управлінців, впевнено відповідаючи на всі виклики часу, треба самим постійно та успішно складати іспити на професійність і відповідність до поставлених перед нашим інститутом завдань. Хотілося б зазначити, що у 2009 році, вперше серед вищих навчальних закладів Півдня України, в діяльність інституту впроваджено систему управління якістю відповідно до вимог стандарту ISO 9001:2008. Успішне провадження системи управління якістю підтверджено у 2010му та 2011 роках під час наглядових аудитів. Це свідчить про те, що освітні послуги, які надає інститут, відповідають міжнародним стандартам якості освіти. Система управління якістю забезпечує постійний внутрішній моніторинг та орієнтована на вдосконалювання процесів, шляхів та методів роботи інституту. Її впровадження дає змогу керівництву інституту здійснювати аналіз роботи навчального закладу та оперативно вживати заходів для підвищення ефективності навчального процесу.
– А як ОРІДУ співпрацює з органами публічної влади та чи враховуєте Ви у роботі інституту інтереси безпосередніх роботодавців?
– Хотілося б іще раз зазначити, що питання співпраці з органами публічної влади є пріоритетним напрямом роботи інституту.
При підготовці магістрів державного управління інститут насамперед орієнтується на потреби основних замовників – органів влади Півдня України. Зокрема, на їхнє замовлення у навчальний процес впроваджено нові дисципліни, серед них «Основи публічної майстерності державного службовця», «Офіційні документи у діяльності службовця», «Управління соціальними проектами та конфліктами», «Запобігання та протидія корупції», «Державне правове регулювання економіки», «Державна молодіжна політика в Україні» тощо.
З 2006 року розпочато підготовку за перспективною заочнодистанційною формою навчання, що є особливо привабливою для службовців, які, враховуючи службове навантаження, не можуть протягом 20 днів бути присутніми на навчальній сесії, як того вимагають умови навчання на заочному відділенні. А у 2011 році вперше на Півдні України впроваджено заочнодистанційну форму підвищення кваліфікації кадрів органів влади, насамперед – для зручності держслужбовців і, звичайно, для заощадження бюджетних коштів, що виділяються на навчання.
Усе це було б неможливо без плідної співпраці з органами публічної влади Півдня України, адже саме завдяки їхній підтримці забезпечується щорічне виконання плану набору слухачів за державним замовленням та за державним контрактом з Національним агентством України з питань державної служби, а також 100% працевлаштування випускників денної форми навчання.
– Чи враховують в інституті зарубіжний досвід у сфері державного управління і як налагоджено міжнародну співпрацю?
– Для підготовки сучасного інноваційного управлінця інститут враховує міжнародні стандарти підготовки, бере участь у багатьох міжнародних проектах і програмах, співпрацює з ВНЗ та організаціями майже 20 країн. У навчальному процесі активно використовується передовий досвід споріднених навчальних закладів – партнерів у Франції, Німеччині, Польщі, Російській Федерації, Білорусі. Протягом лише 2011 року стажування за кордоном пройшли 62 особи, з них 39 слухачів та студентів, 5 аспірантів, 18 викладачів та працівників закладу.
– Миколо Михайловичу! Наприкінці нашої розмови ми хотіли б поцікавитися, що необхідно для того, щоб стати студентом Одеського регіонального інституту державного управління?
– На факультет держуправління приймаються особи, які мають повну вищу освіту, за рекомендацією і договораминаправленнями органів влади відповідно до правил, установлених Постановою Кабінету Міністрів України № 468 від 14.04.2004 р. зі змінами. У цьому році прийом документів триватиме з 1 березня по 12 травня. Особливістю вступної кампанії 2012 року є можливість подати документи в приймальній комісії нашого інституту для вступу на денну форму навчання за спеціальністю «Публічне адміністрування» до Національної академії державного управління при Президентові України (м. Київ).
Що стосується факультету менеджменту, то наших наймолодших абітурієнтів – випускників шкіл та коледжів, ми приймаємо за результатами складання зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури, математики, географії або іноземної мови (на вибір) відповідно до вимог МОНмолодьспорту України. До речі, вартість навчання на факультеті менеджменту є найнижчою, порівняно з іншими вузами регіону.
– Яким Ви бачите державного службовця?
– Перше і найголовніше – це професіонал, який любить людей та працює для людей.
Друге: державний службовець навчається усе життя. І не потрібно виправдовувати власну інертність, прикриваючись завантаженістю, кризою і таким іншим. Я переконаний, що більшість працівників органів публічної влади повинні мати фахову освіту для того, щоб ефективно вирішувати поставлені Президентом України Віктором Федоровичем Януковичем амбітні завдання.
На мій погляд, головними критеріями добору на державну службу мають стати відповідальність, порядність і професійність.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.006Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |