![]() |
|
![]() |
![]() |
Відбулося чергове засідання Регіонального комітету з економічних реформ під головуванням першого заступника голови Одеської обласної державної адміністрації Наталі Чегодар.
Основну увагу приділили «Стратегічному плану підвищення конкурентоспроможності й економічного розвитку Придунайського економічного субрегіону на 2012–2022 роки», який розроблено за підтримки Агенції США з міжнародного розвитку (USAID) у межах проекту «Локальні інвестиції й національна конкурентоспроможність» (ЛІНК).
Розроблений проект представив головний радник із питань стратегічного планування й економічного розвитку USAID ЛІНК Ігор Парасюк.
Отже, до Придунайського економічного субрегіону належать місто Ізмаїл, Болградський, Ізмаїльський, Кілійський і Ренійський райони Одеської області. Сам же проект стратегії підготовлений Експертним комітетом, що складається з представників місцевої влади, бізнесу та громадських організацій. Комітет цей було сформовано в липні 2011 року після того, як USAID ЛІНК і керівники Одеської області та громад – членів субрегіону підписали протокол про наміри.
Основою даної стратегії є сім планів дій за чотирма пріоритетними секторами та трьома критичними питаннями, підкреслив Ігор Парасюк. Пріоритетні сектори, за його словами, містять у собі агропромисловий комплекс, транспорт і логістику, туризм і рекреацію, а також металообробний кластер (металообробка, суднобудування, судноремонт). А до критичних питань належать інвестиції, розвиток бізнесінфраструктури та малого підприємництва, а також систем управління, інновацій і людських ресурсів.
Серед головних проблем Придунайського економічного субрегіону І. Парасюк назвав недостатній розвиток дорожного господарства, зокрема відсутність автомобільної дороги Одеса – Рені, яка могла б стати наріжним каменем усього проекту. У Придунав’ї слабко розвинена промисловість, мало фахівців із вищою освітою, а також слабкий науковий потенціал, зокрема в навчальних закладах, орієнтованих на випуск гуманітаріїв.
За його твердженням, доцільно також налагодити роботу одного з аеропортів, зокрема Ізмаїльського, який міг би приймати малогабаритні літаки.
– Міжнародний досвід свідчить, що там, де на відстані принаймні 200 кілометрів немає злітнопосадкової смуги, жодного серйозного економічного розвитку просто не буває, – підкреслив він.
Ігор Парасюк висловив також думку про створення асоційованого органу, який би координував втілення даного проекту в життя.
Після низки пропозицій і зауважень, що їх висловили члени Регіонального комітету з економічних реформ, перший заступник голови Одеської обласної ради Микола Тіндюк заявив, що, з урахуванням незначної доробки, проект «Стратегічний план підвищення конкурентоспроможності й економічного розвитку Придунайського економічного субрегіону на 2012–2022 роки» буде винесено на обговорення однієї з найближчих сесій облради.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.008Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |