![]() |
|
![]() |
![]() |
На початку поточного року було ухвалено новий Закон України «Про державну службу», який набуде чинності у січні 2013го.
Про його особливості ми попросили розповісти начальника обласного управління державної служби новоствореної Національної агенції України з питань державної служби А.А. КОЗІКА.
– Анатолію Антоновичу, у чому полягає необхідність ухвалення оновленого варіанту «Закону про державну службу»?
– Чинне законодавство багато в чому не відповідає вимогам сучасного розвитку нашого суспільства, європейським принципам функціонування адміністрації.
Кадри держслужби недостатньо забезпечують реалізацію оголошених Президентом України Віктором Януковичем реформ.
Залишається малоефективною боротьба з проявами корупції, іншими зловживаннями посадових осіб.
Це багато в чому пояснюється відсутністю належної роботи з добору кадрів, їх низьким професійним рівнем, постійною змінюваністю.
– Які завдання ставить новий Закон?
– Це вдосконалення державної служби згідно з європейськими принципами ефективного управління і відповідно до вимог розпочатих реформ. До посадових принципів державної служби вперше віднесені верховенство права, політична неупередженість і прозорість діяльності.
Розробляється ціла система підходів до управління персоналом і оцінки службової діяльності. Впроваджується вузька спеціалізація працівників, їхня кваліфікація залежно від характеру і обсягу посадових обов’язків.
– Які інноваційні положення слід виділити насамперед?
– Новий Закон регулює відносини, що виникають при вступі на державну службу, її проходженні та завершенні.
Особливо слід зазначити чітке розмежування держслужби і політичної та інших видів діяльності. Визначено повний список осіб, на яких не поширюється дія відповідного законодавства. Мова йде не тільки про політичних діячів, співробітників правоохоронних органів, військовослужбовців тощо, але й про працівників, які виконують обслуговуючі та допоміжні функції в апараті обласної або районної держадміністрації.
Це дасть можливість значно зменшити кількість держслужбовців у країні, яких сьогодні налічується майже 270 тисяч.
І ще один цікавий момент. Дотепер відсутні єдині підстави для припинення державної служби. На практиці це призводить до того, що виникаючі суперечки вирішуються у судовому порядку. А деякі держслужбовці припускаються різного роду зловживань – щоб уникнути відповідальності, «ховаються» за черговими відпустками або запасаються листком непрацездатності.
– Спробуємо створити умовний «портрет» нового держслужбовця. Отже…
– Він має бути дуже компетентним фахівцем, належним чином виконувати службові обов’язки. Уже сьогодні потрібно знати: що при прийомі на роботу або її продовженні будуть ураховуватися не лише освітній та кваліфікаційний рівень і стаж, але й досвід роботи, володіння спеціальними знаннями і навичками для ефективного виконання своїх прямих обов’язків.
У зв’язку з новими умовами підлягає реформуванню система підготовки таких кадрів, їх регулярна – один раз на три роки – перепідготовка на відповідних курсах і тренінгах.
– Добре відомо, що постійна плинність кадрів викликана й дуже низькою зарплатою держслужбовців…
– Основну частину виплат – до 90 відсотків – становитиме посадовий оклад. Найнижчий оклад при цьому не повинен бути меншим двох розмірів мінімальної заробітної плати. У результаті, скажімо, зарплата фахівця районної державної адміністрації зросте майже у 4, 5 раза! У цілому вже у перший рік чинності нового закону удвічі зросте оплата праці держслужбовців з найбільш низькими ставками.
У законі зберігається їхнє право на одержання грошових доплат і матеріальної допомоги на оздоровлення, залишаються визначені Кабінетом Міністрів різні посадові надбавки.
Це, звичайно, підвищить інтерес до держслужби, створить здорову конкуренцію серед претендентів на наявні вакансії, дозволить значно покращувати якісний склад і професійний рівень фахівців, що вступають на держслужбу.
– Як триває підготовка до переходу на роботу за новими вимогами?
– Уже цього року Національна державна служба провадить комплекс заходів для повномасштабного упровадження закону в дію із січня 2013 року.
У першому півріччі планується розробити 23 нормативні акти. Додатково буде складено повний перелік посад працівників держслужби, їхні функціональні обов’язки та права, затверджено рівень професійної компетентності.
З осені розпочнеться перепідготовка кадрів за вимогами нового законодавства.
Гадаю, що проведення цієї реформи наблизить систему державного управління до європейських стандартів, сприятиме підготовці кадрів нового сучасного типу.
– Дякую за бесіду.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |