![]() |
|
![]() |
![]() |
Позавчора Одеську область відвідав Прем’єрміністр України Микола Азаров. В Одесі Глава уряду ознайомився з роботою таких великих підприємств морегосподарського комплексу, як порти Одеський і Южний.
– Я радий наочно переконатися, що розгорнуті тут інвестиційні проекти перебувають у стадії активної реалізації, – сказав Микола Янович на зустрічі в ОМТП, де через три роки має відкритися термінал із перевантажування контейнерів. Зараз триває намив території, площа якої складе 19,3 га.
Будівництво фінансується Одеським портом у рівній участі на паях із інвестором – німецькою компанією «ВПК Україна». Загальна вартість проекту – 557 млн доларів. Після 35 років оперування терміналом німецькі партнери передадуть намиту територію у власність Української держави.
Начальник Одеського порту Юрій Васьков у присутності заступника міністра інфраструктури України Костянтина Єфименка, голови Одеської облдержадміністрації Едуарда Матвійчука та голови Одеської облради Миколи Пундика повідомив Прем’єрміністрові України, що тільки завдяки проведеним будівельним роботам річні відрахування до бюджету складуть близько 470 млн гривень, додаткові митні збори – до 10 млрд гривень. Буде створено близько 3000 нових робочих місць. У будівництві вже задіяно майже 2000 працівників.
Дані заходи підвищують конкурентоспроможність українських портів, упевнений М. Азаров. Потрібно скорочувати відставання від обсягів перевалювання румунського порту Констанца.
– Падати легко, а підніматися – складно, – відзначив Прем’єрміністр. – Діаграми показують, що за обсягом перевалювання Україна ще не вийшла на показники 2007 року. Остання обставина не дає змоги піднімати соціальні стандарти так швидко, як хотілося б. Але успішне просування даного інвестпроекту є нашою відповіддю тим, хто допустив обвал країни в економічну прірву.
Микола Азаров також з’ясував, як виконуються вказівки, дані ним під час попереднього візиту до Одеси 2010 року. Тоді гостро стояла проблема митного огляду: тягач із контейнером іноді застрягав в Одеському порту на дві доби.
– Ситуація кардинально змінилася, – повідомив К. Єфименко. – Тепер огляд триває не більше двох годин. Сама машина перебуває на території порту не більше шести годин.
Однак, довідавшись від генерального директора «ВПК Україна» Дірка Баттермана, що в Гамбурзі ця процедура займає 40 хвилин, Микола Азаров дав розпорядження підготувати проект закону про контейнерні перевезення, який гранично спрощував би процедуру перевірки та скорочував кількість контролерів.
Водночас Прем’єрміністр пообіцяв розглянути питання про повернення вільної економічної зони. Створена 2000 року ВЕЗ дала поштовх розвиткові Одеського порту. Але з 2005 року були ліквідовані відповідні пільги, і зона існує тільки номінально. Проте в приватний елеватор вкладено близько 30 млн доларів іноземних інвестицій, які мусять працювати.
Юрій Васьков проінформував Главу уряду про використання трьох додаткових районів розвитку. Поперше, це освоєння полів зрошування, що зараз стоять пусткою. Другим є район, де колись ташувався судноремонтний завод «Україна», переданий Одеському порту 2007 року. І, нарешті, – Карантинний мол, де й будується термінал. Тут будуть два причали, глибина – 15 метрів. Розрахунковий обсяг перевалювання – до 600 тисяч контейнерів на рік із перспективою збільшення до 1 мільйона. Микола Азаров уважно поставився до побажання виробничників без зволікань одержати дозвіл на використання цих площ. А також на пільгові умови для підрядників, які будуватимуть на них промислові підприємства.
– Готуйте проект, – сказав Прем’єрміністр.
– Уже готовий, – відповів Ю. Васьков.
Можливості порту Южний презентував його начальник Олександр Лагоша. Зараз підприємство розпочинає реалізацію найважливішого проекту щодо доведення глибин акваторії до 21 метра. Будуються два нові причали, у тилу приватний інвестор споруджує термінал сипучих вантажів на 18 млн тонн.
8 серпня цього року уряд затвердив ТЕО національного проекту «LNGтермінал» у порту Южний, який передбачає приймання та регазифікацію природного скрапленого газу обсягом до 10 млрд кубометрів на рік. Визначено вартість проекту – 11,4 млрд гривень. Частка держави у фінансуванні складе 25%.
Наприкінці зустрічі Микола Янович запропонував керівникам портів у щонайкоротший термін подати йому свої пропозиції. І підкреслив, що Одеса може й мусить розвиватися зі збереженням своєї історичної своєрідності та колориту.
На пресконференції, що відбулася туттаки, в ОМТП, М. Азаров відзначив, що в Одесі надто повільно йде будівництво глибоководного випуску. На це уряд виділив сотні мільйонів гривень.
Прем’єрміністр також сказав, що реконструкція та модернізація інфраструктури обласного центру пов’язані із проведенням у ньому чемпіонату Європи з баскетболу 2015 року. І будівництво сучасного аеропорту є вельми важливим завданням місцевої влади.
У плині візиту Микола Азаров дав інтерв’ю Одеській обласній державній телерадіокомпанії.
– Зараз ми одержимо врожай на рівні 4547 мільйонів тонн зерна, – заявив Прем’єрміністр. – До цього додамо 12 мільйонів тонн перехідних запасів, додамо те, що безпосередньо має держава, і я сміливо кажу: жодних перебоїв і стрибків цін на зернову групу не буде – країна буде з хлібом!
Також Глава уряду відзначив, що в нашій області успішно реалізуються соціальні ініціативи Президента:
– Я не дуже люблю хвалити керівників, але тут приємно відзначити, що першими особами області робиться багато щодо виконання тих планів і завдань, які ставили й Президент України, і уряд перед керівниками областей. Мені приємно сказати, що в Одесі реалізується багато програм, про які ми говорили, – до всіх населених пунктів постачено шкільні автобуси, автомобілі «швидкої допомоги», відремонтовано дитячі садки та школи. Усе виконується на належному рівні.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.006Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |