![]() |
|
![]() |
![]() |
У серпні одесити отримали рахунки з новими тарифами на послуги водокористування, які були затверджені 13 червня національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, і вступили в дію з 1 липня. Таким чином, як пояснили у філії «Інфоксводоканалу», за надані у липні послуги водопостачання споживачам доведеться за-платити 4 гривні 87 копійок з ПДВ за 1 кубометр, водовідведення — 4 гривні 24 копійки.
Водночас, за інформацією директора департаменту роботи з абонентами Одеської філії «Інфокс-водоканалу» Романа Оришича, заборгованість населення перед підприємством становить 122 мільйони гривень, за послуги водопостачання та водовідведення регулярно не платять близько 214 тисяч абонентів.
За його словами, у компанії поділяють боржників на кілька категорій, до яких застосовуються різного рівня санкції. Так, місяць несплати в обслуговуючій компанії сприймають як тимчасові труднощі. Через місяць абонент отримує повідомлення з нагадуванням про необхідність оплати. Через два місяці споживачеві приходить досудове попередження, в якому повідомляється, що філія «Інфоксводоканал» має право подати в суд в рамках діючого договору, укладеного з абонентом. До більш рішучих дій компанія переходить у випадку, якщо клієнт не повертає борг упродовж трьох і більше місяців. «Тоді готуються матеріали і передаються до суду для реагування в наказовому порядку: списання боргів проводиться за допомогою управління юстиції та Державної виконавчої служби. Якщо ж абонент продовжує не сплачувати за споживання води, то до нього застосовуються санкції у вигляді тампонування (блокування) кана-лізації до повної ліквідації заборгованості», — пояснив Роман Оришич.
До злісних неплатників уже впродовж п’яти років філія «Інфоксводоканалу» застосовує жорстку санкцію — систему «Кріт». Як запевнив директор департаменту роботи з абонентами Роман Оришич, такий захід впливу на неплатника є крайнім і застосовується тоді, коли юридична служба підприємства пройшла всі стадії діалогу, включаючи судові розгляди та участь виконавчої служби. «Для того, щоб ми застосували «Крота», абонент повинен ігнорувати оплату послуг за водопостачання та водовідведення протягом більше трьох місяців або сума заборгованості перевищуватиме три тисячі гривень. Тоді й вдаємося до тампонування (блокування) каналізації», — розповів фахівець.
За словами Романа Оришича, за 10 днів до відключення від системи каналізації боржник отримує попередження про застосування до нього саме такого превентивного заходу. Він також зазначив, що, як правило, «Кріт» виявляється дуже дієвим: неплатник або до моменту приїзду бригади ліквідує заборгованість, або, якщо не вірить повідомленню, у момент відключення вишукує кошти для оплати. Що-правда, багато хто забуває, що робота «Крота» з тампонування і розтампонування теж коштує грошей, і чималих — 1200 гривень.
Проте, в «Інфоксводоканалі» акцентують увагу на тому, що при сер-йозній заборгованості є можливість уникнути такої радикальної санкції. Для цього абоненту слід звернутися в юридичну службу підприємства, де можна отримати кваліфіковану допомогу в рамках програми роз-строчки оплати боргу. «Ми входимо в становище кожного клієнта і шукаємо індивідуальний підхід. Тим більше — в такий складний час», — зазначив Роман Оришич і додав, що з тими споживачами, які переживають реальну фінансову скруту, укладаються договори про реструктуризацію боргу, тобто про його сплату частинами.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |