ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
ЧИСТІ ПОЧУТТЯ — ЧИСТЕ МИСТЕЦТВО
24.10.2019 / Газета: Чорноморські новини / № 82(22101) / Тираж: 8525

Із 12 жовтня, як уже повідомляли «ЧН», в Одеському літературному музеї триває виставка живопису Наталії Бережної (на знімку).

Є такий живопис, який одразу пригортає нашу увагу, і ми не можемо одразу пояснити, чому. Чи то дивний колір, чи бездоганна композиція, чи внутрішня емоційність? А може, і перше, і друге, і третє разом?

Саме так, і навіть не з першого погляду, а з пів погляду, захоплює виставка Наталії Бережної. Жіночні, емоційні й вишукані роботи не копіюють реальність, а доповнюють та розширюють її. Реальний світ стає лише відправною точкою для подальшого творення. Ось натюрморти, де бачимо польові квіти, але вони, пропущені крізь серце та пензель мисткині, стають декоративними і стилізованими, ніби мозаїчні узори калейдоскопу.

Мозаїчні та декоративні мотиви не випадково з’являються на роботах Наталії, адже вона, закінчивши художнє училище ім. М.Б. Грекова та художньо-графічний факультет педінституту ім. К.Д. Ушинського, довгий час працювала в техніці монументального живопису, створювала мозаїки та вітражі. Серед її монументальних робіт слід відзначити вітражі в Одеській обласній дитячій лікарні, мозаїки в санаторії «Куяльник», мозаїку «Материнство» на фасаді пологового будинку №7. Масштабний та величний монументальний живопис потребує від митця особливої уваги для його органічного поєднання з архітектурою, що, у свою чергу, навертає художника до заглиблення в структуру мови та пошуку її ясності й чистоти.

Нинішня виставка виразно демонструє наснагу та радість творчого піднесення, що втілилося в гармонійний станковий живопис і неповторну графіку Наталії Бережної.

Лейтмотив експозиції — легкість та піднесеність. Це виражено, по-перше, в чистих кольорах, а по-друге, у тому, що художниця вільно переходить від динамічних абстракцій до предметного живопису. І є в цьому дивні елементи невимушеності та гри, але щирої та чесної, яка йде від самого серця, від найчистіших почуттів!

Персональна виставка художниці, а це водночас сповідь про себе та вихід за власні межі, стала значущою подією у мистецькому житті Одеси.

Катерина ЄРГЄЄВА,

провідний науковець

Одеського літературного музею.

Автор: -


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.013
Перейти на повну версію сайту