ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
В АНТАРКТИДУ — НА ВЛАСНОМУ СУДНІ
28.11.2019 / Газета: Чорноморські новини / № 91(22110) / Тираж: 8525

Кабінет Міністрів виділив кошти для закупівлі наукового океанського судна льодового класу — це буде початком відродження океанського наукового флоту України.

Очікується, що угоду про придбання судна буде укладено вже до кінця 2019 року, а 2020-го відбудеться його перший вихід в океан під українським прапором.

«Для нас це велика перемога. Придбання Україною судна такого класу дозволить нам бути більш самостійними в дослідженні Світового океану, яке на рівних з дослідженнями космосу є наразі одним із пріоритетів світової науки. Це нові можливості для наших науковців уже з наступного року. А ще це можливість будувати сміливіші стратегічні плани досліджень в Антарктиді та Арктиці. Зараз якраз завершується підготовка програми полярних досліджень України на 2021—2030 роки, де ми вже врахуємо наявність власного судна», — зазначила міністр освіти і науки Ганна Новосад.

Очільник Національного антарктичного наукового центру МОН Євген Дикий пояснив, що з кінця ХХ століття Україна не має суден необхідного класу, які дозволили б вести дослідження у Світовому океані та надавати підтримку антарктичним дослідженням на станції «Академік Вернадський».

«Власне сьогодні — майже 20 років з часу останнього самостійного наукового рейсу України в Південному океані (2000—2001). Для обслуговування нашої станції ми щороку фрахтуємо іноземні судна, а морські дослідження тривалий час взагалі не вели, лише минулого року почали дещо робити з борту риболовних суден, які, звісно, ж, не є повноцінними «плавучими лабораторіями». Придбання власного судна і відновлення наукових рейсів надзвичайно посилюють наші наукові можливості. До того ж зможемо утворювати логістичні консорціуми з країнами, які мають свої полярні станції, але не мають власного флоту. І, до речі, буде дуже символічним до 25-річчя нашої станції «Академік Вернадський» нарешті прийти на неї на власному судні», — наголосив Євген Дикий.

Відновлення рейсів є актуальним і з політичної, і з економічної точок зору. Адже Україна має міжнародні зобов’язання щодо вивчення Південного океану і веде там успішний риболовний промисел.

На придбання судна уряд виділив до 252 мільйонів гривень. «Це той максимум, на який ми можемо розраховувати, але ми працюватимемо над тим, щоб вкластись у меншу суму і заощадити державні кошти», — пояснив директор НАНЦ.

Автор: -


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.010
Перейти на повну версію сайту