«Медіаграмотність сучасного вчителя історії» — навчальний семінар на таку тему пройшов в ОНВК №90 ім. О.С. Пушкіна під егідою департаменту освіти й науки Одеської міськради та міської організації ВГО «Громадська рада освітян та науковців України».
На думку методиста Одеського методичного центру освітніх ініціатив Сергія Пеняєва, в умовах пропагандистсько-психологічних викликів українське суспільство потребує ширшого вироблення навичок формування медійної та інформаційної грамотності. Освітні заклади — саме ті інституції, які мають усі можливості долучатися до формування медіаграмотного споживача. Медіаграмотність — найважливіший комплекс певних знань та вмінь, необхідних як учителеві, так і учневі в сучасному інформаційному просторі.
За словами модератора — старшого викладача кафедри суспільно-гуманітарної освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти» Дениса Левчишина, мета семінару — надати вчителям історії певний інструментарій, який вони зможуть використовувати, щоб сформувати медіаграмотність в учнів, їхні наскрізні вміння (критичне мислення, здатність аргументувати власну позицію тощо), а також позначити певні закономірності функціонування історії у публічному просторі — яким чином позиціюється історія в медіасфері.
— Ми живемо у світі, де часу дедалі менше, а інформації — більше й більше, — зазначив Денис Іванович. — Інформаційне перенасичення актуалізує те, що потрібно аргументувати, а історію робить історією саме її осмислення людиною. Медіаграмотність дозволяє використовувати механізми критичного мислення через аналіз історичних або сучасних текстів, візуальних елементів тощо, розставляти певні акценти під час проведення уроку.
Враженнями від семінару поділилися його учасники.
Костянтин Володимирович Голобородов, учитель історії ЗОШ №56:
— У реаліях нашої країни, з урахуванням історичних особливостей, медіаграмотність набуває важливого значення. Сучасне покоління вчителів та учнів має вміти орієнтуватися у фактах, відрізняти фейки від правдивої інформації. Тому, вважаю, медіаграмотність — одна з найважливіших гуманітарних навичок, яку треба сформувати в умовах проведення шкільної реформи.
Вадим Вікторович Мазанов, учитель історії ЗОШ №43:
— На семінарі ми розглядали питання використання медіаресурсів на уроках з історії. Наразі спостерігаємо тенденцію, коли більшість сучасних дітей сприймає інформацію кліпово — якісь невеличкі відеоролики, не перенасичені великим обсягом даних, а також використовує різноманітні ресурси як джерела знань. Завдяки семінару вдалося покращити навички роботи з медіаджерелами та продумати, як їх застосовувати безпосередньо на уроці.
Тетяна Михайлівна Купар, учителька історії ЗОШ №38:
— Тема семінару дуже актуальна, адже нинішнє покоління чимало інформації черпає з інтернету. Можна сказати, що відбувається так звана віртуалізація повсякденного життя — люди, незалежно від віку та соціального статусу, викладають свої думки, враження, переживання на сторінках у різних соціальних мережах. Завдання вчителів — дати учням правильні орієнтири. Під час семінару ми, наприклад, розглядали карикатури — як політичні, так і історичні — й аналізували їх. На мою думку, це дуже цікавий метод, який можна використовувати на уроках історії та громадянської освіти.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.011Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |