ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
ДО ОДЕСИ... НА «ЛЮЧІЮ»
14.03.2020 / Газета: Чорноморські новини / № 20(22138) / Тираж: 8525

Одеський національний театр опери та балету щоразу радує своїх прихильників новими враженнями. От і цими днями відбулася прем’єра оновленої постановки опери Гаетано Доніцетті «Лючія ді Ламмемур», у якій співали зірки світового рівня Сусанна Чіхоян (Лючія) і Віталій Білий (Едгар).

Легендарний спектакль, написаний за мотивами роману Вальтера Скотта, входить до десятки найкращих і найскладніших опер, відтак його присутність у репертуарі свідчить про високий клас трупи.

Автори нової версії зберегли певні класичні аспекти попередньої постановки і навіть деякі деталі. Зокрема, перо, яким Лючія підписує свою згоду на шлюб, «грає» на сцені оперного вже більше двох десятиліть.

Зал, повний глядачів, зачаровувався чудовими аріями, дуетами артистів театру. Особливо вражала сила голосу й почуттів Едгара у виконанні Віталія Білого, соліста Ла Скала, Метрополітен-опера та Віденської опери.

Напередодні прем’єри Віталій поділився своїми думками: «Ця роль для мене знакова, оскільки моя музична кар’єра починалася у цьому ж театрі з цієї ж постановки. Чесно скажу, я вражений рівнем солістів Одеського театру, рівнем підготовки, ставленням до великого мистецтва».

Солістка Національної опери України, заслужена артистка України Сусанна Чіхоян своїм емоці-йним, вишуканим, глибоким виконанням партії Лючії подарувала невимовні хвилі естетичної насолоди. «Я граю сильну жінку, яка з усіх сил бореться за своє кохання, але програє. Та все ж, вона дає нам, сучасним жінкам, натхнення, навчає поводитися твердо й безкомпромісно, коли йдеться про кохання та інші важливі життєві ситуації», — зазначає Сусанна.

Солісти Одеської опери — Олег Злакоман (сер Едгар Равенсвуд), Дмитро Павлюк (вихователь Раймонд Бідебенд), Павло Смирнов (лорд Артур Беклоу), Олександр Прокопович (воєначальник Норманн), Ілона Скрипник (Аліса) — не поступаються рівнем світовим зіркам. На висоті також хор та оркестр театру під орудою головного диригента В’ячеслава Чернухо-Воліча.

Сюжет опери трагічний — наприкінці троє героїв гинуть. Але жорстокий, кривавий фінал не викликає суму чи скорботи: за задумом режисера оновленої постановки Павла Кошки, закохані одне за одним піднімаються сходами до неба, і там їхні серця об’єднуються. Це надає виставі нового сенсу, збагачує новими фарбами.

Глядачі гаряче діляться враженнями від постановки.

Подружжя Руслан та Анжела Гізятови раз на кілька місяців спеціально приїздить до Одеси із Кременчука Полтавської області, щоб отримати нові враження, які дарує наш оперний.

— Ви, одесити, не розумієте свого щастя — у вас є такий надзвичайний театр! Ми спеціально приїжджаємо на кілька днів, аби бодай тричі за один візит відвідати його. Вчора ми насолоджувалися геніальною постановкою «Маскараду» з чарівним дзеркалом, сьогодні слухаємо «Лючію ді Ламмемур», і захоплені від усього — солістів, хору, оркестру… Ми в своєму місті не маємо таких культурних можливостей, не маємо навіть театру. Тож завжди з радістю плануємо наші подорожі до культурної Одеси… Ми побували на багатьох виставах і з нетерпінням чекаємо на нові постановки…

Автор: Ольга ФІЛІППОВА


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.007
Перейти на повну версію сайту