ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
КАРАНТИН: ВЧИМОСЯ ОНЛАЙН
04.04.2020 / Газета: Чорноморські новини / № 25-26(22143-22144) / Тираж: 8525

«Як відомо, китайський ієрогліф «криза» складається з двох частин: «загрози» і «можливості». Якби був ієрогліф «карантин», його б теж треба було складати саме з цих двох частин», — написав у своєму блозі на https://usionline.com народний депутат України, колишній заступник голови Одеської ОДА Сергій Колебошин. Аргументи такі:

Зараз багато розмов саме про «загрози». Стрічки переповнені експертами в лікуванні і запобіганні.

Але я б хотів поговорити не тільки про ризики. А й про можливості. Ті можливості, які держава створила та створює для освіти під час карантину.

Які це ризики, цілком зрозуміло: вимушені канікули, пропуски занять, невиконання навчальних планів (не забуваймо, що в багатьох містах і областях щойно закінчилися карантини через сезонний грип).

І якби це було вперше й лише на тиждень, можна було б піти на «угоду із совістю» і зробити вигляд, що наздоженемо потім. Але...

Що робити школярам, особливо тим, по кому карантин «вдарить» найсильніше (маю на увазі учнів випускних класів, які готуються до ЗНО)?

Вчитися, звичайно!

Як вчитися?

Використовуючи всі можливості дистанційного навчання.

Так, поки що обсяг ресурсів в нашій країні, м’яко кажучи, невеличкий. Так, на сайті МОН (це дивно писати в 2020 році) нема окремого розділу, присвяченого дистанційній освіті, а справа з електронним освітнім порталом із сумної перетворилася на кримінальну. Так, гравці на ринку дистанційної освіти знають одне одного поіменно, скоріш сумуючи з цього приводу, а не радіючи (бо їх/нас украй мало).

І все ж, у нас є ресурси, які я переконливо раджу як допомогу в освітньому процесі. І вчителям, і, насамперед, учням.

Тож моя «чудова п’ятірка» які-сних та безкоштовних ресурсів для онлайн-освіти: https://besmart.study/ — онлайн-платформа підготовки до ЗНО. Курси з усіх предметів. Тим, хто здає фізику, навіть напишу: «до зустрічі на курсі!»;

https://prometheus.org.ua/zno/ — здається, перший проєкт масових відкритих онлайн-курсів в Україні. За посиланням — курси підготовки саме до ЗНО;

https://www.ed-era.com/zno/ — хто з учителів НУШ не знає Ед-еру? А в розробників порталу є ще чудова добірка курсів саме з підготовці до ЗНО. Та й, взагалі, «побігайте» по сайту — там дуже багато цікавої інформації про дистанційну освіту;

https://cutt.ly/FtsrQTt — ютуб-канал вчителя фізики Павла Віктора. Майже пів мільйона підписок, майже 20 мільйонів переглядів. Знак якості для тих, хто вчить шкільну фізику. Гарантую це і як учень Павла Андрійовича, і як його колега;

https://ilearn.org.ua/ — проєкт дистанційної освіти від «Освіторії». А «Освіторія» останнім часом в освіті України — гарантія високого класу.

Відтак не буду оригінальним, порада одна: не витрачаємо час, вчимося!

А для нас, освітян, ця ситуація — ще один сигнал про те, що дистанційна освіта це не «листування із вчителем по електронній пошті» або «батьківські чати у вайбері». А державно важлива справа. Бо не тільки про «карантин». А й про «освіту на тимчасово окупованих територіях». Про освіту для тих, хто за кордоном. Про «рівний доступ до освіти для дітей із сільської місцевості». І ще багато «про…». І жодної «контра» на ці «про» я не бачу. Крім, поки що, відносної пустоти на освітньому ринку цих послуг.

Автор: -


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.010
Перейти на повну версію сайту