ЯК Я ПОЇХАЛА У США ПРАЦЮВАТИ З ГОЛЛІВУДСЬКИМИ ЗІРКАМИ
Зараз у мене за плечима 12 років продюсування і створення контенту як на телебаченні, так і в діджитал-сфері. Я — креативна редакторка, яка вивчає бізнес уздовж і впоперек, а потім видає модель і стратегію спілкування з аудиторією, що призводить не тільки до великої любові, а і до вражаючих продажів.
Мій кар’єрний шлях починався на найбільшому телеканалі України. Потім я опинилася у США. Зараз мені 29 і вже майже два роки я працюю з голлівудськими зірками та великими міжнародними брендами. З одного боку, звучить як утілена американська мрія, а з іншого — за цим стоять реалії переїзду в США, важка праця, різниця менталітетів тощо.
Як я потрапила в Америку, як почала розвивати тут власний бізнес і які головні відмінності в побудові кар’єри в Україні та в США — розповім нижче.
Отже, я живу у Лос-Анджелесі за візою талантів О-1 (тимчасова робоча віза, яку видають іноземцям з «екстраординарними здібностями». — Прим. ред.) уже майже два роки.
Ще коли очолювала Digital-департамент на телеканалі СТБ в Україні, дуже хотіла підглянути процеси в американських колег і навчитися чомусь новому. У 2018-у отримала пропозицію про співпрацю від музичного лейбла Younk.com спочатку віддалено, а пізніше, коли частина процесів була налагоджена, ми зустрілися особисто в їхньому особняку в Беверлі Хіллз.
Мені запропонували очолити департамент створення креативного контенту і розробити нову стратегію просування бренду. Звісно ж, це була робота-мрія і я відразу ж подала документи на візу. Мого портфоліо було достатньо, щоб отримати схвалення. Саме так почався мій професійний шлях у США.
Які відмінності в побудові бізнесу між Україною та США я помітила відразу?
Клієнт завжди правий. Незважаючи на те, що я працюю тільки в креативній індустрії, правила тут однакові для всіх. Одне з основних — ваш клієнт завжди правий. Часто це на шкоду бізнесу, але збереження лояльності тут першочергове. Наведу простий приклад. Ви купили крем для обличчя в магазині. Прийшли додому, нанесли його на шкіру і у вас з’явилося почервоніння. У США ви можете віднести крем у магазин і повернути його. Іноді у вас навіть не запитають причину. Практично скрізь і завжди ви можете попросити пробник, щоб уникнути цієї ситуації і протестувати на наявність у вас алергії. Навіть якщо це флакон духів за $500. Сервіс у США відіграє справді важливу роль. Цього часто бракує в Україні.
Ліцензії та дозволи. Якщо ви плануєте щось відкривати в орендованому приміщенні, то ви не можете просто так перепланувати електрику чи сантехніку. Вам потрібно зробити проєкт й отримати дозвіл на його втілення. Навіть якщо приміщення ваше і ви відкриваєте, наприклад, салон краси, ви не можете просто так пригощати клієнтів шампанським з полуницею або кавою. Вам потрібен дозвіл на подачу їжі (і відповідні для цього умови) та ліцензія на подачу алкогольних напоїв. Або якщо у вас кав’ярня, ви не можете без окремого дозволу поставити столик ззовні. Найважливіша вимога від держави — безпека співробітників і клієнтів, яку ви, власник бізнесу, зобов’язані забезпечити.
Звичка тримати марку. Бізнес тут можна зробити в будь-якій сфері. Головне — робити це якісно і красиво. Тобто ви можете стати мільйонером, виготовляючи паперові квіти, продаючи цукерки або надаючи послуги тренера з плавання. Головне — щоб ваш підхід відрізнявся від конкурентів і був простір для масштабування. Ну і розслабитися у США не вийде: до клієнтів достукатися складніше, якість повинна бути бездоганною, а відмінність від конкурентів — чіткою і гучною.
Ціни. Один і той же товар найчастіше коштує однаково як на сайті виробника, так і в рітейлерів. І дуже часто сезонна знижка поширюється на товар у будь-якому місці, де він продається. Звичайно, як і скрізь, у США є і свої мінуси. Швидше за все, це вас здивує, але Україна на багато кроків попереду в сенсі мобільних додатків, банкінгу та онлайн-сервісів. Тут нема чат-бота у пошти, а мобі-льний банкінг не зрівняється з monobank! У величезній кількості магазинів нема Apple Pay і ніхто щодо цього не переживає. В Україні намагаються якнайактивніше запроваджувати нові технології, а тут іноді просто не знаходять не це часу.
Побудувати бізнес у США нелегко, але якщо тобі це успішно вдається, ти відчуваєш якусь стабільність і необмежені перспективи. Саме тому вихідців з пострадянських країн так сюди тягне. Америка, в свою чергу, зацікавлена у припливі талановитих людей з інших континентів, оскільки вони розвивають бізнес і будують навколо себе якусь екосистему, роблячи країну ще привабливішою як для інвестицій, так і для туристів.
Але чому мріють мільйони, а вдається лише тисячам? Це визначає низка факторів.
Що ж повинен знати українець, якщо планує почати роботу в США.
Найголовніше — тут ніхто не чекає на вас з розпростертими обіймами. Лише одного разу я отримала пропозицію щодо роботі тільки тому, що я родом з України. Американка запросила мене створити контент для її бренду, бо вона працює з україн-ськими програмістами, яких знайшла на сайті фрілансерів, і дуже любить наш підхід. Тож тільки того разу рядок зі згадкою Київського національного університету імені Тараса Шевченка у мене в LinkedIn зробила свою справу! Зазвичай же цього аж ніяк недостатньо і за класну роботу доведеться поборотися, іноді з вісім місяців, а то й рік.
Учіть розмовну мову і звикайте писати грамотні листи. Це ж стосується і резюме. В Америці інші стандарти і наші нудні резюме тут нікого не приваблять. Як мінімум, почніть з того, щоб прописати ключові набутки й успіхи (bullet points), яких ви досягли в кожній з компаній, де працювали.
Розвивайте навички сторітеллінга і публічних виступів. Це допоможе вам як при влаштуванні на роботу, так і під час презентацій проектів. До речі, мистецтво оформлення презентацій я б теж додала в скарбничку важливих знань.
Майте витримку і запасіть-
ся силами. Працездатність, бажання експериментувати і готовність працювати на перспективу зроблять вас досить сильними гравцями на американ-ському ринку. Адже працювати вам доведеться більше, ніж американцям — і щоб вас помітили, і щоб підвищили.
За два роки життя у США я виділила для себе і табу для українців (точніше, для вихідців з країн пострадянського простору), які хочуть будувати бізнес і стосунки з американцями.
Нав’язливість і відсутність особистих меж — поганий тон. Вихідці з СНД часто створюють для американців незручності. Наприклад, своєю нав’язли-вістю або питаннями про особисте. Тут не прийнято цікавитися сімейними справами або обговорювати вихідні у деталях у робочій обстановці.
Ніяких розмов про кількість особистих коштів. У США не обговорюють дохід — ні свій, ні чужий. Мільярдер може носити дешеву футболку, і ви ніколи не відчуєте якесь поблажливе ставлення або обмеження з його боку.
Забудьте про можливість вирішити хоч щось з допомогою хабара. Американці не намагаються дати хабар або обійти конкурентів у тендері манівцями. Тільки ваші навички, гонка за якістю і правильна презентація допоможуть домогтися бажаного. У США цінується співпраця «в довгу» і чесна гра.
Якщо говорити саме про українців, то у нас дуже класні ідеї і рівень відповідальності. Це допомагає робити квантові стрибки у розвитку бізнесу в США. Тому не варто боятися, головне — знайдіть хорошого юриста і бухгалтера. Це два найголовніших помічники на успішному шляху вашого бізнесу в США.
Лос-Анджелес (США).
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.007Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |