Щороку наприкінці листопада у США і в інших країнах настає «чорна п’ятниця» — найочікуваніший день для продавців і покупців товарів та послуг.
Хоча цей день не прийнято вважати святковим, його з нетерпінням чекають увесь рік усі, хто хоче придбати за найнижчою вартістю недешеві товари.
«Чорна п’ятниця» отримала свою назву ще в минулому столітті. Сталося це у 1960-х на сході Сполучених Штатів. У перший день після шанованого у США свята — Дня подяки — завжди були величезні, багатокілометрові затори на дорогах. Тому поліцейські Філадельфії й назвали цей день «чорним». Пізніше ця назва міцно вкоренилася в місцевого люду й почала позначати час найдешевших і найвигідніших покупок. Для деяких торговельних точок тоді «чорна п’ятниця» була чи не єдиним способом відновити прибутковість бізнесу.
Якщо назва Black Friday виникла порівняно недавно, то сама традиція робити знижки на товари перед Різдвом бере свій початок ще в XIX столітті. В ті часи магазини й окремі торговці швидко знижували ціни на пропонований асортимент, щоб позбутися товарів до свят. Пізніше цей звичай переріс у масштабне дійство, в якому бере участь велика кількість магазинів та покупців.
«Чорна п’ятниця» — це, за традицією, остання п’ятниця листопада. Але тепер свято низьких цін практично завжди триває довше, ніж день. Як правило воно розтягується на тиждень.
Багато покупців завчасно готуються до «чорної п’ятниці», заробляючи на роботі додаткові вихідні, щоб таки придбати якнайдешевше заповітний товар.
До речі, в деяких штатах США Black Friday зробили вихідним. Щоб розпродати якомога більше товарів, багато власників супермаркетів, торгових мереж та оффлайн-магазинів під час свята знижок спеціально продовжують час роботи своїх закладів. Частина торгових точок у США відкривається вже з півночі, пропонуючи своїм покупцям різні акції, повз які дуже важко пройти. Багато ж відомих компаній найкращим для залучення клієнтів вважають час із 4-ї до 8-ї ранку.
В Україні також приживається «чорноп’ятнична» традиція — розмір знижок на товари цього дня сягає 50—70%.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |