Переважна більшість громадян (82%) збирається взяти участь у місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня. Показово, що політична мобілізація є високою в усіх регіонах України. Такий перший висновок дослідження, проведеного Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно із соціологічною службою Центру Разумкова з 14 по 19 серпня.
Найважливішою рисою кандидатів у міські чи селищні голови громадяни вважають доброчесність — для 55,5% респондентів важлива прозорість доходів та статків, відсутність у біографії темних плям, непричетність до порушень та корупції. Майже половина виборців вважає також важливими якостями для кандидатів наявність успішного досвіду управління громадою (48%) та чітку програму дій (47%). Для 43% респондентів важливі відкритість і постійна комунікація кандидатів із громадянами. Для більш ніж для третини респондентів (39%) має значення, щоб кандидати постійно проживали в громадах, де обираються, й мали команду однодумців та професіоналів. Понад чверть опитаних зважатиме на те, чи має кандидат досвід управління (29%) та профільну (юридичну, управлінську) освіту (28%). А 19% виборців підтримуватимуть тих кандидатів, які поділятимуть їхні політичні погляди.
31% опитаних підтримали б на місцевих виборах ту ж партію, за яку вони проголосували на виборах у Верховну Раду. 28% схиляються до голосування за ту саму партію, але не виключають, що можуть проголосувати за іншу політичну силу. 7,5% точно голосуватимуть за іншу партію, а 7% підтримають кандидатів, які не належать до якоїсь партії. 27% не визначилися з відповіддю.
Цікаво, що найвищий показник лояльності до обраних у 2019 році політичних партій демонструють мешканці південних регіонів (41%). Найбі-льше тих, хто не виключає голосування за іншу партію, — у центральних областях (31%). А тих, хто хоче проголосувати за іншу партію, — у східному макрорегіоні (10%).
Про наявність представництва партії у своєму населеному пункті, яку громадяни хотіли б підтримати на місцевих виборах, відомо 34% опитаних, 30% не знають про це, а 11% відповіли, що в населеному пункті, де вони проживають, такого представництва нема. 24% респондентів відпові-ли, що ще не змогли визначитися з кандидатом. Як виявилося, політичні партії більш активно працюють з мешканцями східних областей, де 40% респондентів знають про наявність таких осередків у своїх громадах.
Опитування проводилося в усіх регіонах України за винятком Криму та окупованих територій Донецької та Луганської областей. Опитано 2022 респондентів віком від 18 років методом інтерв’ю «обличчям до обличчя». Теоретична похибка не перевищує 2,3%. Фінансування дослідження здійснене в рамках проекту МАТРА Посольства Королівства Нідерландів.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.006Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |