ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
ВИКЛИКИ ПЕРЕХІДНОГО ПЕРІОДУ
06.03.2021 / Газета: Чорноморські новини / № 16-17(22235-22236) / Тираж: 8525

В Одеському державному університеті внутрішніх справ за ініціативою ректора вишу В’ячеслава Аброськіна відбувся «круглий стіл» «Державна полі-тика перехідного періоду».

До обговорення законопроєкту «Про державну політику перехідного періоду» в режимі відеоконференції долучилися голова Меджлісу кримськотатарського народу Рефат Чубаров, постійний представник Президента України в Автономній Республіці Крим Антон Кориневич, народні депутати Дмитро Лубінець і Муса Магомедов, перший заступник голови Луганської облдержадміністрації Олексій Смирнов, державний діяч, кримськотатарський активіст Ізет Гданов. У роботі «круглого столу» взяла участь голова кримськотатарської громади Одеської області Мєр’єм Джелілова.

Вітаючи учасників зібрання, ректор університету В’ячеслав Аброськін зауважив, що законопроєкт, про який ідеться, викликав дуже гучну реакцію як серед політиків, так і в наукових колах та суспільстві, відтак додав: «Ми не могли залишитися осторонь і нинішнім обговоренням намагатимемося зробити свій внесок у досягнення консенсусу щодо реалізації державної політики перехідного періоду».

Рефат Чубаров у своєму виступі підкреслив, що ця тема є вкрай важливою і дуже помітною для людей, які зараз живуть на тимчасово окупованих територіях. «Коли ми вже говоримо про перехідний період, то ми маємо говорити, що головне — це забезпечення життя, здоров’я і безпеки людей. Водночас дуже важливим є регулювання тих питань, від яких певною мірою залежатимуть процеси, пов’язані з деокупацією. Отже, ми маємо в цьому законі дуже чітко визначити відповідальність не лише російських окупантів, а й тих, хто безпосередньо допомагав або продовжує допомагати посиленню російської агресії на тимчасово окупованих територіях. Найголовніше, на що я очікую, — щоб українська держава була максимально відповідальною та справедливою як до своїх громадян, так і до себе як до держави. Хочу додати, що прийняття такого закону без широкого обговорення громадськості просто неможливе», — наголосив голова Меджлісу кримськотатарського народу.

У свою чергу Антон Кориневич за-значив: «У нас діє комісія з питань реформи при Президентові України, яка із серпня 2019-го включає до свого складу робочу групу з питань ре-інтеграції тимчасово окупованих територій. Нам здається, що тема ре-інтеграції та деокупації тимчасово окупованих територій настільки широка, що це питання абсолютно різних законів. Ми готові сприяти доопрацюванню цього законопроєкту, він цього потребує. Такі речі варто обговорювати і виносити на загальну дискусію».

Під час свого виступу голова Комі-тету Верховної Ради з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій у Донецькій, Луганській областях та Автономної Республіки Крим, міста Севастополя, національних меншин і міжнаціональних відносин Дмитро Лубінець (депутатська група «За майбутнє») зауважив, що проєкт охоплює різні сфери здійснення державної політики і при його напрацюванні автори керувалися принципом створення єдиного, спільного закону. «Якщо цей спільний законопроєкт, — сказав він, — буде все-таки розбитий на два-три базових, що регулюватимуть конкретні питання, і ми в експертному середовищі знайдемо компроміс, то в народних депутатів, які просуватимуть законодавчу ініціативу, в сесійній залі буде аргумент: науковці, правники погодилися з цими підходами».

«Я розумію, наскільки важливо опрацювати цей закон так, щоб його сприйняли мешканці і підконтрольної, і непідконтрольної території також. Нам дуже важливо донести до людей, які там живуть, працюють, що якщо обставини склалися таким чином, що вони працюють у школах, лікарнях, МНС і їхня професія дозволяє їм виживати, ці люди повинні розуміти: коли ми повернемо території Донецької, Луганської областей, Криму, ніяких претензій з нашого боку до них не буде. Бо пропаганда так працює, що те, що ми недостатньо сумлінно прописуємо, не даємо точних визначень, може одразу використовуватися як брехня у пропаганді. Ті, хто вимушений жити в окупації, повинні правильно розуміти, над чим ми працюємо, і важлива кожна частини цієї роботи», — зауважив народний депутат України Муса Магомедов (позафракційний, суб’єктом висування на виборах у 45-у окрузі Донеччини була «ОПЗЖ»).

«Уніфікований підхід щодо Криму та Донбасу — це велика помилка, це неможливо з низки причин. По-перше, Російська Федерація визнала тимчасову окупацію юридично, по-друге, на Донбасі тривають військові дії, по-третє, територія Автономної Республіки Крим тимчасово окупована повністю, а щодо Донбасу, то є та частина, яка підконтрольна владі України, по-четверте, на Донбасі діє місцева влада, є військово-цивільні адміністрації, а в Криму ми, на жаль, досі не маємо органів виконавчої влади. Також, на мій погляд, законопроєк повинен містити питання, які стимулюватимуть деокупацію, скажімо, як ми повинні призупинити чи повністю зупинити незаконне переселення росіян на територію тимчасово окупованого Криму», — зазначив у виступі Ізет Гданов.

Свої пропозиції щодо вдосконалення законопроєкту висловили й науковці Одеського державного університету внутрішніх справ. За результатами «круглого столу» «Державна політика перехідного періоду» буде сформований збірник матеріалів та підготовлена резолюція щодо внесення до майбутнього закону зауважень, висловлених під час обговорення.

За матеріалами відділу зв’язків з громадськістю ОДУВС.

Автор: -


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту