В останні зимові дні 2014 року морські прикордонники, що базувалися на Кримському півострові, не дали ворогові шансу захопити бойові кораблі та катери. 2 березня корабельно-катерний склад Севастопольського та Ялтинського загонів Морської охорони дістався Одеси, а Керченського — Бердянська.
Вивчаючи підступність планів «зелених чоловічків» з блокування гаваней базування, проведення ними психологічно-деморалізуючої роботи серед населення півострова, командири всіх рівнів прийняли рішення про виведення кораблів та катерів у відкрите море: там була можливість для маневру силами, там мінімізований вплив провокаторів на персонал. Стрімкий розвиток подій, і 12 одиниць з південнокримського узбережжя та 11 — з Керчі вирушили до нових пунктів базування. Долаючи десятки й сотні морських миль, незважаючи на переслідування флотом окупанта, ризикуючи бути розбитими жорсткими лютневими льодами, моряки-прикордонники дісталися визначених позицій.
Головним завданням Морської охорони навесні 2014-го було зберегти людей і кораблі, які забезпечать захист морських кордонів України.
Пригнічені, але нескорені, вольові та свідомі залишилися служити Україні, ще міцніше зімкнувши лави. Боляче визнавати, як і не можна пробачати й забувати, що поряд з тими, хто не зрадив присязі, зберіг честь і гідність, втративши облаштований побут, хто вийшов на нові бо-йові позиції й продовжує надійно охороняти державний кордон, були й ті, хто пішов зворотним шляхом. Історія й час розставляють пріоритети, але вибір робить кожен сам.
«Ми не зламалися, ми зміцнішали і загартувалися. Впродовж усіх цих років ми розгортаємо нові й реформуємо наявні підрозділи Морської охорони, облаштовуємо інфраструктуру із залученням міжнародної технічної допомоги. Ми оновлюємося завдяки українсько-французькому проєкту і ретельно, турботливо утримуємо корабельно-катерний склад, що несе службу з охорони державного кордону сьогодні», — зазначає начальник регіонального управління Морської охорони контр-адмірал Олег Костур.
Корабельно-катерний склад, виведений з окупованої території, щоденно виходить на службу з охорони морських кордонів і вздовж адмінмежі з окупованим Кримом, контролює та забезпечує мирний прохід цивільних суден у підконтрольному територіальному морі й у виключній (морській) економічній зоні України.
Кораблі та катери, виведені з-під впливу окупантів, за ці довгі роки пройшли понад 130 тисяч морських миль, але найзаповітнішими залишаються саме ті омріяні милі прямування до рідної бази, до улюблених обрисів кримського узбережжя.
Водночас, Морська охорона постійно виявляє зухвале порушення Росією норм міжнародного морського права й у виключній економзоні України в Чорному морі, й на водних транспортних шляхах в Азовському. Понад 900 суден тримаємо на контролі, щодо 34 спрямовані повідомлення до прокуратури та СБУ в рамках кримінального провадження через порушення порядку в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї з метою заподіяння шкоди інтересам нашої держави.
Не піддаючись на провокації, обминаючи хитрі засідки і виявляючи маніпуляції з документами та маршрутами суден, що продовжують практику заходу в закриті порти на окуповані території, ми дотримуємося державного курсу: цивілізованим шляхом, збираючи беззаперечні докази, системно поповнюємо новими матеріалами справи у міжнародних судових інстанціях і неухильно рухаємося до перемоги.
Регіональне управління Морської охорони Держприкордонслужби України.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.007Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |