ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
«МАЛЮК», «ТАТОВІ КРОСІВКИ» І «СТОП-ЗЕМЛЯ»
30.08.2021 / Газета: Чорноморські новини / № 68-69(22287-22288) / Тираж: 8525

Просто неба, на Потьомкінських сходах, завершилося щорічне свято кіно. Уперше в історії Одеського міжнародного кінофестивалю урочиста церемонія закриття відбулася опен-айр, а відтак стала доступною для тисяч глядачів.

Ведучими церемонії були Яніна Соколова та Олег Панюта. Звучала музика у виконанні Одеського симфонічного оркестру під керівництвом диригента Ігоря Шаврука.

Міністр культури Олександр Ткаченко подякував організаторам ОМКФ за сміливість:

— У принципі, для фестивального життя потрібна сталість, і, незважаючи на всі перестороги пандемії, те, що фестиваль відбувається, те, що фокус цього року — напередодні тридцяти-річчя нашої державності — на українському кіно, — це класно!

За версією Міжнародної федерації кінопреси (ФІПРЕССІ), найкращим українським повнометражним фільмом стала стрічка Тараса Дроня «Із зав’язаними очима», а найкращою короткометражкою — «Татові кросівки» Ольги Журби.

Національне журі конкурсу роботу саме Ольги Журби також визнало найкращою. Фільм-спостереження за останніми годинами перебування 13-річного Саші в інтернаті для дітей, позбавлених батьківського піклування, перед його від’їздом до США — його всиновила американська сім’я.

Голова підкомітету у сфері кінематографу та реклами, заступник голови Комітету Верховної Ради з питань гуманітарної та інформаційної політики Павло Сушко зі сцени наголосив: «Хочу особливо привітати переможця у цій номінації, адже такі нагороди справді прокладають шлях у велике кіно».

Спеціальний диплом журі отримав фільм «Суперник» режисера Маркуса Ленца, у якому йдеться про історію української заробітчанки та її восьмилітнього сина, що потрапив у надзвичайну ситуацію в Німеччині.

Статуеткою за «Найкращу режисерську роботу» нагородили Нікона Романченка за стрічку «Leopolis Night».

Чи не найбільше відзнак ОМКФ-2021 здобув фільм Катерини Горностай «Стоп-Земля», герої якої — підлітки, учні звичайної київської школи, котрі вчаться, закохуються, дружать. Ця картина отримала нагороду в номінації «Найкращий повнометражний фільм», ансамбль акторів-підлітків — відзнаку за найкращу акторську роботу, а головні арбітри кінофестивалю — глядачі — назвали її найкращим фільмом.

Отримуючи «Золотого Дюка» та гран-прі, режисерка Катерина Горностай подякувала глядачам:

— Показ, який був в Одесі, те сприйняття глядацьке, яке ми відчули, і та любов, яка була потужним променем від глядачів на всіх учасників процесу, — це було неймовірно і це неповторний досвід.

Вручаючи нагороду, голова Ради з державної підтримки кінематографії Артем Колюбаєв зазначив:

— Радий, що майже всі фільми, показані на фестивалі, були зняті з державною підтримкою. Гуртуємося, знімаємо українське кіно, відбудовуємо українську збірну з кіно і перемагаємо разом!

За внесок у кіномистецтво почесним «Золотим Дюком» був нагороджений знаменитий британський режисер Террі Гілліам, який став спеціальним гостем 12-го ОМКФ. Під час фестивалю глядачі переглянули ретроспективу його робіт.

— Я зараз розгублений, стоячи на Потьомкінських сходах, оскільки «Панцерник «Потьомкін» — один з найважливіших фільмів у моєму житті. Для мене це має велике значення, як і те, що зараз я тут. Сергій Ейзенштейн — один з надзвичайних світових кінематографістів, і я справді розгублений, перебуваючи тут, де було відзнято так багато неймовірних фільмів, де я надихаюся цим кінематографічним повітрям, — зізнався Террі Гілліам.

Розгубленість гостя вилилася у те, що перед тисячами глядачів він, помилившись, сказав:

— Дякую, Одесо, дякую Росіє!

Але не розгубилася ведуча Яніна Соколова, яка одразу відповіла йому:

— Одеса — це не Росія. Одеса — Україна! — і запропонувала глядачам фестивалю підтримати її.

— Слава Україні! — лунало на все місто, підтримане тисячами голосів одеситів та гостей.

Президентка Одеського міжнародного кінофестивалю Вікторія Тігіпко подякувала команді організаторів та зазначила:

— Вісім днів фестивалю пролетіли на шаленій швидкості. Цей форум — 12-й, і саме він став першим ОМКФ, у якому головною конкурсною програмою став Національний конкурс. Ми показали 65 фільмів, зібрали найочікуваніші українські та міжнародні прем’єри. Ми залишили незмінні атрибути нашого фестивалю — міжнародні програми «Фестиваль фестивалів» і «Гала-прем’єри», в межах яких показали переможців та учасників Каннського, Берлінського, Венеційського та інших топ-кінофестивалів світу. ОМКФ відвідали понад 300 журналістів. У нас працювала команда із 200 волонтерів. Хочу подякувати нашій величезній команді! Ви просто шалені! І, звісно, дякуємо нашим глядачам. Саме для вас ми привозимо на Одеський кінофестиваль найкраще кіно, щоб разом формувати нашу кінокультурну ДНК України.

Фестиваль завершився показом стрічки Чарлі Чапліна «Малюк», якій цьогоріч сповнюється 100 років, у супроводі Одеського симфонічного оркестру.

— Ми святкуємо 30-річчя Незалежності України, і нам було дуже важливо показати вам, наскільки сильною стала українська кіноіндустрія. Наскільки якісне українське кіно ми можемо подивитися зараз», — наголосила виконавча директорка ОМКФ Анна Мачух.

Фестиваль завершився. Але одразу розпочалася підготовка до наступного — ХІІІ ОМКФ. До зустрічі через рік в Одесі!

Автор: Ольга ФІЛІППОВА


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.004
Перейти на повну версію сайту