Міністерство соціальної політики ініціює вирішення проблем призначення субсидій і пільг в умовах війни. Метою ініціативи є забезпечення права людей на допомогу від держави за будь-яких обставин, особливо — в умовах воєнного часу. Соціальна підтримка має надходити громадянам вчасно, в коректному обсязі і в ефективний спосіб.
Для цього міністерство пропонує оновити механізм призначення субсидій і пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого й рідкого пічного побутового палива та скрапленого газу.
Наразі приймання документів і призначення субсидій та пільг здійснюється управліннями соціального захисту населення (УСЗН), на місцевому рівні, і робиться це з прив’язкою до місця, де розміщене відповідне УСЗН. Оригіналом поданих документів та виплатних документів є паперова форма, що небезпечно під час бойових дій чи окупації. Під час війни опрацювання заяв на субсидії та пільги в громадах, де тривають бойові дії або які тимчасово окуповані, не можливе. А в тих громадах, куди переміщаються громадяни, процедура призначення — складна і тривала. Адже при зміні місця проживання людина має повідомити УСЗН, де перебувала на обліку, для припинення надання виплат, а потім звернутися до УСЗН за новим місцем проживання для переведення отримання виплати. Це займає від кількох тижнів до кількох місяців, упродовж яких вона залишається без виплат.
Тому, аби захистити право громадян отримувати такі виплати, Мінсоцполітики пропонує здійснювати призначення субсидій і пільг через Пенсійний фонд України. Використання ІТ-систем ПФУ дозволить прийняти документи громадян на отримання житлових субсидій і пільг у будь-якій точці України. Наприклад, субсидію для громадян, які проживали в Херсонській чи Запорізькій областях, можна буде призначити у Львові чи Вінниці.
Це не матиме жодного впливу на діючих отримувачів пільг та житлових субсидій, які не змінювали місця проживання, а особам, які вимушено змінили місце проживання у зв’язку з бойовими діями, дасть можливість звернутися з питання призначення житлової субсидії чи надання пільг до органів Пенсійного фонду України, а також до ЦНАПів або онлайн — до місцевих органів (через додаток «Со-ціальна громада»). А ще — дозволить автоматизувати процеси нарахування й виплати пільг та житлових субсидій і головне — не втратити дані громадян, що дають підстави для отримання житлових субсидій і пільг, як це, на жаль, відбувалося з раніше окупованими територіями. Документи зберігатимуться в електронній формі, що забезпечить захист інформації, максимальну інформаційну взаємодію з держреєстром пошкодженого і знищеного майна та з іншими державними реєстрами.
Важливо також зазначити: запропонований підхід передбачає, що частина працівників УСЗН, які сьогодні зайняті призначенням житлових субсидій і пільг, буде працевлаштована за цим напрямком роботи до органів ПФУ, а друга частина зможе сфокусуватися на наданні соціальних послуг, що є важливою частиною соціальної підтримки людей.
Сьогодні в органах соціального захисту населення райдержадміністрацій та виконкомів міських рад за напрямком надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг працюють близько чотирьох тисяч осіб. При цьому, в органах Пенсійного фонду наявні вакансії становлять три тисячі. У межах цих вакантних позицій в органах ПФУ будуть створені профільні підрозділи, до яких переведуть працівників органів соціального захисту населення, що є важливим для поетапної передачі відповідних функцій та реалізації цього завдання, особливо в умовах початку опалювального періоду та дії воєнного стану в Україні.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.004Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |