Рівень води у річці Дунай протягом липня та серпня впав майже вдвічі, знизивши провізну спроможність на 30%. Але попри це перевезення вантажів все ж відбувалося.
З якими викликами довелось зіткнутися Українському Дунайському пароплавству за місяці повномасштабного вторгнення, у якому стані воно зараз та як надалі відбуватиметься рух суден, «Суспільному» в етері «Українське радіо. Одеса» розказав генеральний директор УДП Дмитро Москаленко.
За словами керівника підприємства, рівень води в Дунаї впав з 2,3-2,4 метра до 1,4-1,8. Через мілководдя Дунаю втратилось 30 % провізної спроможності: баржі вантажили неповністю, аби вони могли безпечно пройти свої маршрути.
Аби не втрачати обсяги, довелося обирати ті напрямки, в яких не було обмежень осадки, а потім розвантажувати товар та перевозити його залізницею.
«Зараз рівень води повернувся до своєї норми 2,3-2,5 м. Це дозволяє повернутись до повної вантажності. Ситуація виправилася, але ніхто не знає скільки вона протримається», — пояснює Дмитро Москаленко.
Що впливає на обсяги перевезення Дунаєм:
мілководдя, але воно не є основним чинником;
відкриття зернових коридорів, через що вантажна база переорієнтувалась на великих вантажовласників;
врожаї у Румунії та Болгарії, які почали експортувати через порт Констанца. Ціни на Констанці впали й обсяги українського зерна не витримують конкурентоспроможності.
Розширення переліку вантажів
До Дунайського пароплавства повертаються й інші вантажі, з якими працювали раніше. За словами Дмитра Москаленка, зараз знову почали перевозити метал, глину, руди, вугілля, сіль та контейнери.
«У пріоритеті як і раніше залишаються аграрні вантажі, а також ті, які були раніше: труби, металопрокат, руда. Плануємо повернутись до роботи на Середньому Дунаї. Через те, що вода підвищилась, то це стало фізично можливо», — зазначив очільник УДП.
Пароплавство взимку
Незабаром прийде зима, але пароплавство на Дунаї планує продовжити свою роботу, якщо не завадять погодні умови: «Про навігацію зимою зараз говорити неможливо, особливо за умов війни. Але якщо рівень води та погодні умови будуть в нормі, то робота буде як зараз. Якщо вода знизиться та замерзне, то пароплавство зупинять», — пояснює Дмитро.
Як війна вплинула на роботу пароплавства
Під час війни обсяг перевезення Дунаєм значно зріс, адже вантажопотік був вимушений переформатуватися, розповідає Москаленко: «Ми мобілізували весь флот на Придунав'я і змогли підтримати українські порти, аби вони переробляли ті обсяги, які вони мали перевантажувати. Оскільки весь флот із Середнього і Верхнього Дунаю дуже швидко стягнули в Придунав'я, то цей флот був повністю завантажений роботою на всі місяці війни».
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |