Про це йдеться у повідомленні УДП у «Фейсбуці.
Про розвиток ситуації з експортом аграрних вантажів через порт Констанци йшлося на конференції EUROGRAINHUB у Бухаресті.
Участь у заході спільно з представниками найбільших логістичних компаній дунайських країн брала делегація Українського Дунайського пароплавства на чолі із заступником генерального директора Владиславом Бєлахом. За останній рік Дунай перетворився на другий за значенням коридор для експорту українського врожаю. Через українські дунайські порти на Констанцу було відправлено 15 млн тонн, або четверта частина українських агарних вантажів (перше місце займає «Зернова ініціатива» з часткою 44%). Баржевим флотом у Констанцу доставлено 4,4 млн тонн агропродукції. Майже четверту частину цього обсягу виконав флот УДП. Саме за рахунок українського зерна Констанца збільшила вантажообіг з 67,5 млн тонн у 2021 році до 75,5 млн тонн у 2022 році.
Як ситуація буде розвиватися у новому сезоні? Експерти, які брали участь у заході, дають наступний сценарій. Щорічно Румунія, Сербія та Угорщина експортують через Констанцу 20-24 млн тонн агропродукції. Минулий рік, рекордно посушливий, виявився для європейських аграріїв не надто вдалим. Проте за прогнозами у 2023 році країни Придунав’я очікує суттєве збільшення врожаю. Тобто вже цього літа Констанца може бути переповнена зерновими з Середнього Дунаю. Щодо українського зернового потоку, то наразі значна частка експорту з дунайських портів оминає Констанцу. Агропродукція завантажується на морські судна, які рухаються через гирло Бистре. Проте сезонне падіння рівня води в Дунаї, яке розпочинається в липні, може зашкодити виходу морських суден з Бистрого. В результаті, Суліну знову скують затори. Зернові вантажі переорієнтуються на баржевий флот, який масово попрямує до Констанци. В результаті у Констанці можуть зустрітися два потужних вантажних аграрних потоки — з України та її сусідів. Вантажообіг Констанци може збільшитись до 90 млн тонн, а за деякими прогнозами і до 100 млн тонн. І це призведе до катастрофічної перевантаженості портової інфраструктури.
Ключове питання до УДП, яке пролунало під час форуму – які рішення пропонує наша компанія, щоб завадити зупинці експорту?
«Насправді, рішення проблеми перевантаженості портової інфраструктури Констанци наша компанія винайшла ще минулого року. Ми створили комплексний логістичний ланцюг, який включає власну перевалку УДП, перевезення баржевим караваном та завантаження на морське судно у порту Констанци за принципом борт-борт. За півроку логістична схема відпрацьована і готова до масштабування. Ми розглядаємо збільшення потужності перевалки у порту Констанци, що дозволить пришвидшити обробку караванів.
Розглядаємо розвиток інших напрямків експорту агропродукції з України – зокрема, контейнерні перевезення продуктів переробки або нішевих агрокультур до Австрії та Німеччини.
Працюємо над поверненням пароплавства у морські перевезення. Наразі мають стати на ремонт два морських судна УДП, повернуті з бербоут-чартеру. До кінця року до них приєднається ще одно. Плануємо вже у цей сезон починати їх експлуатацію у якості одного з елементів нашої комплексної логістичної моделі.
Запроваджуємо для аграріїв нові сервіси, зокрема, інструменти хеджування логістичних ризиків – заключаємо довгострокові контракти, які дають можливість клієнтам фіксувати ставки фрахту перевезення нового врожаю.
Продовжуємо надавати послугу фрахтування без брокерів та посередників. Відкриті для всіх власників вантажу. Відсутність «прокладок» запобігає завищенню ставок. На підприємстві запроваджена максимально прозора процедура автоматизованої обробки заявок фрахтувальників.
Під час форуму запевнили колег у тому, що УДП відкрито до обговорення спільних проєктів. Перспектива Дунайської логістики у співпраці та взаємодії операторів ринку. Лише координація та об’єднання посилить привабливість та конкурентні переваги Дунаю. Що в результаті сприятиме системному збільшенню вантажопотоків», — наголосили в УДП.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |