ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
УДП повернуло всі морські судна
23.10.2023 / Газета: Дунаец / № s / Тираж: 3280

Понад десять років тому три морських судна пароплавства були передані у бербоут-чартер.

Умови контракту заздалегідь не вигідні для держави.

За цією схемою Україна за роки незалежності втратила майже увесь торгівельний та рибальский флот.

З суден витискали всі соки і врешті-решт через суд забирали за борги. Або віддавали у такому технічому стані, що подальше відновлення було нереальним.

«УДП впевнено рухалося по такому ж сценарію. Три наших морських судна вже догнивають у відстої.

Але ми зламати цю ганебну практику, — підкреслює генеральний директор УДП Дмитро Москаленко. — Почали забирати судна ще до того, як їх остаточно знищать. Минулого року забрали «Вилково» та «Рени». Нарешті вчора під контроль держави повернутий «Измаил».

За умовами контракту флот мають повертати у задовільному технічному стані. По факту судна потребують значного ремонту. Багато років технічні проблеми не виправлялися, а маскувалися.

Цього року ми вже провели величезну роботу по капітальному ремонту «Вилково». На судні довелось ремонтувати або замінювати майже все. Головний двигун, корпус, якірно-швартувальне обладнання, баластно-осушувальну систему та ще безліч інших агрегатів, механізмів, систем.

Вкладені значні інвестиції, але маємо майже новий суховантаж, який ще багато років буде працювати та приносити чималий дохід та податки у державний бюджет.

Після тривалого відновлення «Вилково» успішно пройшов випробування, отримав документи Регістру і наразі вирушає у перший рейс!

Отже, у нас є два приводи для святкування – «Измаил» повернутий, «Вилково» успішно відновлений та починає роботу.

Відкрите питання – а чому лише УДП має сплачувати за відновлення суден? Де відповідальність орендаря? «Рени» буде потребувати не менш серйозного ремонту, «Измаил», підозрюю, також… Наші юристи аналізують умови контракту, експерти оцінюють завдані УДП збитки. За результатами плануємо вимагати компенсацію. Наша позиція принципова – одразу попереджаю, що іншій стороні не допоможуть ані зв’язки у високих кабінетах, ані знайомства з впливовими людьми.

Чудово розуміємо, що буде супротив, тиск та спроби дискредитації нашої команди. Але залишити цю ситуацію не маємо права. Орендар повинен заплатити компенсацію».

Для довідки. Суховантажі типу «Ізмаїл» – серія з шести суден («Измаил», «Вилково», «Рени», «Татарбунары», «Килия» та «Виана ду Каштелу»), збудованих ще на початку дев’яностих років на замовлення УДП на португальській верфі Віана ду Каштелу.

Це універсальні суховантажні судна, призначені для перевезення генеральних, навалочних вантажів різної номенклатури, зерна, контейнерів. Судна не мають обмежень у районі плавання, але створювалися з врахуванням специфіки Дунаю, мають невисоку осадку, зручні для найбільш актуальних сьогодні перевезень річка-море.

Три судна (а точніше те, що від них залишилося) тривалий час перебувають у відстої, їх відновлення практично неможливе. Три судна були передані нашими попередниками у бербоут-чартер і нарешті повернуті.

Довжина судна – 88,15 м, ширина – 15,50 м, висота борту – 7,10 м, осадка по літню вантажну марку – 5,67 м, водотоннажність – 5742 т, осадка у баласті – 3,45 м, водотоннажність у баласті – 3279,8 т, головний двигун — виробник Wartsila, максимальна тривала потужність головного двигуна – 1985 кВт при 750 об/хв, швидкість – 12 вузлів/год.

Автор: -


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту