ОДЕСА, 21 ГРУДНЯ 2021 РОКУ, КОНТЕКСТ-ПРИЧОРНОМОР’Я – Голова Одеської обласної державної адміністрації Сергій Гриневецький провів апаратну робочу нараду, присвячену, зокрема, розвитку в регіоні інклюзивної освіти.
Про це ІА «Контекст-Причорномор'я» повідомили в прес-службі Одеської ОДА.
У повідомленні облдержадміністрації сказано:
Сьогодні голова Одеської облдержадміністрації Сергій Гриневецький провів чергову апаратну робочу нараду ОДА, в ході якої обговорили питання діяльностi інклюзивно-ресурсних центрів та розвитку інклюзивної освіти в Одеськiй областi.
«Інклюзивна освіта є одним із головних пріоритетів сучасних освітніх реформ. На рівні початкової школи здійснено багато змін, що пов’язані із концепцією Нової української школи та запровадженням нових освітніх стандартів для початкової освіти з урахуванням норм чинного законодавства, згiдно з якими особа з особливими освітніми потребами – це особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі. Тож одним із пріоритетних напрямків діяльності Департаменту освiти i науки є iнклюзивна освіта, захист та підтримка дитини з особливими освітніми потребами», – сказав директор Департаменту освiти i науки Одеської ОДА Олександр Лончак.
Олександр Лончак навів поточнi показники регiональноï динаміки кількісного росту – це 1650 класiв інклюзивної та інтегрованої освіти у 425-ти закладах загальної середньої освіти, де проходять навчання 2375 дiтей з особливими освітніми потребами (у порівнянні з 2020-м роком показник охоплення інклюзивним навчанням дітей з особливими освітніми потребами в області зріс на 62%).
Також на разі функціонують 108 закладів дошкільної освіти з інклюзивним навчанням, в яких утворено 224 групи iз залученням 429-ти дiтей з особливими освітніми потребами. Поступово упроваджується інклюзивне навчання і у сферi професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти – наразi це 10 закладiв, де навчаються 113 учнів (студентів), якi здобувають професії у напрямах будівництва, сільського господарства, сферi послуг, громадського харчування, IT-сферi.
«Окрім фізичного середовища не менш важливим є й соціальне, зокрема, якість взаємодії між педагогом, дітьми та батьками, взаємодія між самими дітьми, сприяння формуванню відповідних цінностей, почуття відповідальності, поваги до багатоманітності. Для успішної адаптації та соціалізації дітей із особливими освітніми потребами у кожному закладі освіти з інклюзивним навчанням утворено команди психолого-педагогічного супроводу, до участі в яких залучено фахівців інклюзивно-ресурсних центрів. На разі діяльність мережі інклюзивно-ресурсних центрів області забезпечують через надання додаткових корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами 1007 педагогічних працівників, проте поточна кадрова потреба складає ще 823 особи», – закцентував увагу на проблемних кадрових питаннях Олександр Лончак.
Окремо директор Департаменту освіти і науки ОДА визначив ключові перешкоди, що на даний час негативно впливають на належний розвиток інклюзивної освіти в області: це – недосконалість існуючих практик (зокрема, у зв’язку з придбанням допоміжних засобів для навчання й розвитку та оплатою послуг необхідних спеціалістів); низька обізнаність, брак знань та розуміння щодо особливостей організації інклюзивного навчання у керівників закладів освіти, педагогічних працівників та навіть у батьків дітей з особливими освітніми потребами; низька активність представників місцевого самоврядування (територіальних громад) у запроваджені принципів інклюзивного суспільства; недостатній рівень кадрового забезпечення та компетенцій для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами тощо. Ці перешкоди вимагають якнайшвидшого та всебічного подолання.
«Ми й надалі плануємо системно впроваджувати інклюзивну, інтегровану освіту у закладах дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти, надавати підтримку спеціальній освіті, удосконалювати інклюзивно-ресурсні центри. Усі діти заслуговують на середовище, що задовольняє їхні потреби бути здоровими, відчувати себе безпечно, захищено від будь-яких проявів жорстокого поводження, нехтування з боку дорослих. Комфортне, емоційно підтримуюче, стимулююче середовище забезпечує кожній дитині інтерес до пізнання, сприяє навчанню, співпраці й особистому розвитку» – зазначив Олександр Лончак.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.018Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |