ОДЕССА, 21 ИЮЛЯ 2021 ГОДА, КОНТЕКСТ-ПРИЧЕРНОМОРЬЕ — Председатель Одесской областной государственной администрации Сергей Гриневецкий провел совещания, на которых обсудили развитие Одесчины в первом полугодии текущего, вопросы способствования активному отдыху населения и противодействия торговли людьми.
Об этом ИА «Контекст-Причерноморье» сообщили в пресс-службе Одесской ОГА.
В сообщениях облгосадминистрации сказано:
Голова Одеської облдержадміністрації Сергій Гриневецький провів чергову апаратну робочу нараду.
Основною темою розглядання та обговорення стало питання ефективного використання коштів комунальними установами, закладами та підприємствами, координацію діяльності яких покладено на структурні підрозділи ОДА. З зазначеного питання комплексну та змістовну доповідь надав директор Департаменту економічної політики та стратегічного планування ОДА Дмитро Радулов.
Розпорядженням голови ОДА від 13.01.2021 № 13/од-2021 з метою забезпечення ефективного використання коштів комунальним установам, закладам та підприємствам, координацію діяльності яких покладено на структурні підрозділи ОДА, регламентовано перед оголошенням процедури закупівель узгоджувати із зазначеним Департаментом технічне завдання (специфікацію, тобто технічні та якісні характеристики), а також очікувану вартість закупівлі, з наданням відповідного обґрунтування. Методика, за якою Департаментом проведено профільне моніторингове дослідження, базується на положеннях постанови Кабінету Міністрів України від 24.01.2020 № 35 щодо проведення щокварталу моніторингу та оцінки ефективності діяльності голів обласних державних адміністрації.
Як зазначив Дмитро Радулов, протягом І-го півріччя 2021 р. до Департаменту від комунальних установ, закладів та підприємств надійшло на погодження 479 звернень загальною очікуваною вартістю майже 380,5 млн грн, при цьому переважна більшість з них – від організацій, координацію діяльності яких здійснюють: Департамент охорони здоров’я – 104 звернення на суму понад 190,0 млн грн (50%); Департамент соціальної та сімейної політики – 171 звернення на суму 73,15 млн грн (19%); Департамент освіти і науки – 120 звернень на суму 57,27 млн грн (15%). За структурою напрямків витрат ситуація характеризується так: закупівля продуктів харчування (18,6%), оплата комунальних послуг та енергоносіїв (14,4%), закупівля фармацевтичної продукції та медичного обладнання, послуг охорони, засобів для чищення та прання тощо.
Із зазначеного загального обсягу листів станом на даний час Департаментом економічної політики та стратегічного планування ОДА не були погоджені 19%, при чому протягом ІІ-го кварталу поточного року спостерігається тенденція до впорядкування ситуації: відсоток узгодження склав 22% у квітні, 40,6% протягом травня та 75,3% у червні. Основними підставами відмови у погодженні, зокрема, стало: відсутність розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі; недотримання належних термінів (надходження листів на погодження після оприлюднення оголошення про закупівлю); завищення очікуваної вартості закупівлі; безпідставне включення податку на додаткову вартість (ПДВ).
Дмитро Радулов зазначив, що основною причиною непогодження розрахунку очікуваної вартості закупівлі є значне перевищення середньоринкових цін по України та по регіону, що свідчить про відсутність у багатьох випадках аналізу ринку з боку Замовників (перш за все, сегменту продуктів харчування). В результаті наданих Департаментом відмов у погодженні через завищення очікуваною вартості знижено відповідні ціни за певним переліком товарів, що призвело до зменшення загальної суми укладених договорів на 2,4 млн грн. Виключення вартості ПДВ з ціни товарів, до яких її було безпідставно включено, призвело до зменшення загальної суми на 305,4 тис. грн.
Директор Департаменту Дмитро Радулов закцентував на переліку комунальних установ, закладів та підприємств, що мають найбільшу кількість порушень: КЗ «Балтська спеціальна школа», Балтський психоневрологічний будинок-інтернат, Великорибальський психоневрологічний будинок-інтернат, ДНЗ «Березівський професійний аграрний ліцей», ДНЗ «Білгород-Дністровський професійний будівельний ліцей», КНП «Дунайська обласна лікарня» ООР, Мирнопільський геріатричний будинок-інтернат, Новосавицький психоневрологічний будинок інтернат, Одеський геріатричний будинок-інтернат, КНП «Одеська обласна клінічна лікарня», КНП «Одеська обласна психіатрична лікарня №2», КУ «Одеська філармонія», КНП «Одеський обласний госпіталь інвалідів та ветеранів війни», КНП «Одеський обласний онкологічний диспансер» ООР, КНП «Одеський обласний очний шпиталь», КНП «Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф», КНП «Одеський обласний шкірно-венерологічний диспансер», КЗ «Троїцька спеціальна школа».
«З метою недопущення в подальшому негативної тенденції щодо зниження показників оцінки ефективності діяльності голів ОДА та підвищення прозорості проведення публічних закупівель вважаємо за доцільне структурним підрозділам та підприємствам, установам та організаціям, що належать до сфери їх управління, забезпечити, зокрема: своєчасне визначення потреби в товарах, роботах та послугах; що плануються до закупівлі; проведення комплексного аналізу ринку (з визначенням показників середніх споживчих цін) з використанням офіційних статистичних даних; недопущення поділу предметів закупівлі на частини; доведення найближчим часом показників погодження з Департаментом технічного завдання (специфікації) та розрахунку очікуваної вартості закупівель до 100%», – окремо наголосив Директор Департаменту економічної політики та стратегічного планування ОДА, підсумовуючи доповідь.
***
В Одеській області відбувається реалізація загальнодержавного соціального проєкту Президента України «Активні парки – локації здорової України».
«Реалізація Проєкту має створити умови для самостійних занять фізичною культурою і спортом всіх верств населення. В рамках його реалізації передбачено створення у кожній громаді «Активного парку» – спортивної локації, розташованої в парках (скверах, зелених зонах), у межах якої розміщуються та облаштовуються спортивні знаряддя та елементи, зокрема, турнік, бруси, шведська стінка, координаційна лінія, вільний простір для тренувань без знаряддя, лавочка. Біля входу в парк розміщується інформаційний стенд, а біля кожного елемента – табличка з QR-кодом для сканування та отримання відео-інструкції від провідних спортсменів та відомих особистостей з комплексами вправ різної складності», – доповіла на селекторній нараді з представниками громад області начальник управління фізичної культури і спорту ОДА Валентина Кольчак.
На сьогодні, в Одеській області визначено 3 локації «першої черги» (у містах Арциз, Березівка, Подільськ) та 7 локацій «другої черги» (у містах Вилкове, Ізмаїл, Рені, Татарбунари, Чорноморськ та у селі Новосільське Ренійської громади).
Голова ОДА Сергій Гриневецький закликав керівників територіальних громад якнайшвидше долучитися до участі у зазначеному Проєкті, що має істотне соціальне значення та посприяє покращенню ситуації у сфері розвитку фізичної культури та громадського здоров’я.
***
Торгівля людьми – мерзенне, неприпустиме та соціально небезпечне й руйнівне явище сучасності, що на жаль має місце у повсякденному житті – переважно у прихованих формах та невидимо. Обговорення цього актуального проблемного питання відбулося на черговій апаратній робочій нараді в Одеській облдержадміністрації, яку провів голова ОДА Сергій Гриневецький.
Характеристику поточного стану ситуації щодо зазначеної проблеми надала у своїй доповіді в.о. директора Департаменту соціальної та сімейної політики ОДА Тетяна Дементьєва, яка перш за все, визначила: «Торгівля людьми – це злочинна діяльність, що займає третє місце за прибутковістю після продажу зброї та наркотиків, на даний час це явище залишається актуальною проблемою для України. Поширенню цього злочину сприяють військові дії, економічна нестабільність, підвищення мобільності населення з метою трудової міграції, зростання безробіття тощо».
Також Тетяна Дементьєва наголосила, що оскільки це явище має різні види (примусова праця, рабство, сексуальна експлуатація, примусова вагітність, вилучення органів, проведення дослідів над людиною, використання у жебрацтві, стягнення в злочинну діяльність, використання у збройних конфліктах, усиновлення/удочеріння з метою наживи, продаж дитини), основні групи ризику – це незаміжні жінки, самотні матері, молодь, діти-сироти, вихідці з неблагополучних сімей, внутрішньо переміщені особи, трудові мігранти іноземного походження, особи, які зазнали насильства, малозабезпечені особи та особи з проблемами психічного здоров’я.
Чинним законодавством України передбачено процедуру встановлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми, надання відповідного соціального захисту та різних видів допомоги – медичної, психологічної, правової, одноразової матеріальної, надання притулку.
З 2018 р. (коли в Одеській області відновила свою діяльність координаційна рада з профільних питань) по теперішній час в Одеській області зазначений статус отримала 41 особа: 17 чоловіків, 21 жінка, 3 дітей.
З метою підвищення рівня обізнаності населення, активізації інформаційно-просвітницької роботи, підвищення виявлення та ідентифікації осіб, які постраждали від торгівлі людьми Департаменту соціальної та сімейної політики ОДА проводиться постійна співпраця з Всеукраїнським благодійним фондом «Деполь Україна», Українським фондом «Благополуччя дітей», КУ «Одеський міський центр реінтеграції осіб без визначеного місця проживання», реабілітаційним центром «Софія», Громадським рухом «Віра, Надія, Любов», Благодійним фондом «Карітас Одеса УГКЦ».
Також, як зазначила Тетяна Дементьєва, найближчим часом Департаментом заплановано проведення ряду інформаційно-комунікаційних кампаній, у всіх територіальних громадах регіону, з подальшим налагодженням постійної спільної інформаційно-просвітницької роботи.
Вищезазначене очевидно вказує на те, що найбільша вірогідність стати жертвою дій з торгівлі людьми – у дітей з неблагополучного соціального середовища, які залишаються на самоті (чи у складних життєвих обставинах) та потребують відповідної допомоги держави та суспільства.
З питання розвитку надання соціальної послуги патронату над дитиною доповіла директор Одеського обласного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Ольга Пашко, яка зазначила: «Патронат над дитиною – це професійна комплексна послуга, що передбачає тимчасовий догляд, виховання та реабілітацію дитини в сім’ї патронатного вихователя на період подолання дитиною, її батьками або законними представниками складних життєвих обставин. Послуга патронату може знадобитися таким категоріям дітей: які за різних обставин тимчасово не можуть перебувати у власній сім’ї; батьки яких чи особи, які їх заміняють, не можуть піклуватись про них, померли або пропали безвісті; батьки яких потребують термінового лікування; новонароджені, від яких відмовились батьки; залишені батьками без догляду; з сімей, в яких існує загроза життю та здоров’ю».
Окремо Ольга Пашко наголосила, що відповідно до аналізу інформації щодо причин влаштування дітей у родини патронатних вихователів в Одеській області офіційно встановлено: у 58,3% випадків – це бродяжництво, вживання алкогольних напоїв батьками, невиконання батьківських обов’язків тощо; у 19,4% – загроза життю та здоров’ю дітей або насильство; 13,9% з – хвороба батьків; 8,3% – смерть батьків.
Метою патронату над дитиною є забезпечення захисту прав дитини, яка через складні життєві обставини тимчасово не може проживати разом з батьками або законними представниками, надання їй та її сім’ї послуг, спрямованих на повернення у сім’ю відповідно до найкращих інтересів дитини. Одеська область стала 17-м регіоном України, в якому, в рамках впровадження нової послуги – патронату над дитиною, 17.11.2018 р. було розпочато навчання для першої групи кандидатів у патронатні вихователі та членів їх сімей, які беруть участь у наданні послуги з патронату над дитиною.
Навчання в Одеській області організовує та проводить Одеський обласний центр соціальних служб, що передбачає проведення 12-ти тренінгових занять загальною тривалістю 120 годин.
За офіційною інформацією, як зазначила Ольга Пашко, Одеська область займає 8-ме місце по кількості діючих сімей патронатних вихователів в Україні: на даний час в Одеській області функціонують 9 сімей (Білгород-Дністровська, Біляївська, Болградська, Зеленогірська, Миколаївська, Татарбунарська територіальні громади), в які було влаштовано 49 дітей.
З метою розвитку соціальної патронату над дитиною в Одеському регіоні Одеським обласним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді передбачено проведення відповідних заходів, зокрема: прес-заходи, розміщення соціальної реклами, поширення брошур (в електронному форматі) на офіційних сторінках центрів соціальних служб та в соціальних мережах, друк та розміщення зовнішньої реклами.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.055Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |