ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Новини  >  Влада
Глава Одесской ОГА провел важные совещания по вопросам экологии и информбезопасности
13:50 / 18.08.2021
Власти

ОДЕССА, 18 АВГУСТА 2021 ГОДА, КОНТЕКСТ-ПРИЧЕРНОМОРЬЕ — Председатель Одесской областной государственной администрации Сергей Гриневецкий провел аппаратное совещание и заседание областного научно-экспертного совета, на которых обсуждались вопросы экологической и информационной безопасности.

Об этом ИА «Контекст-Причерноморье» сообщили в пресс-службе Одесской ОГА.

В сообщениях облгосадминистрации сказано:

Голова Одеської обласної державної адміністрації Сергій Гриневецький провів чергову апаратну робочу нараду облдержадміністрації.

Основна тема засідання – безпека оточуючого середовища українського суспільства, зокрема, у питаннях екології та інформаційного простору. Зазначена проблематика особливо актуальна в контексті розпочатої протягом останнього року всебічної реалізації Стратегії національної безпеки України, проявом чого стало, зокрема, затвердження стратегічних документів загальнодержавного значення щодо національної безпеки в екологічній та економічній сферах – Укази Президента України від 23.03.2021 № 111 та від 11.08.2021 № 347 відповідно, а також щодо Стратегії людського розвитку (Указ Президента України від 02.06.2021 № 225). Наразі очікується завершення розробки та затвердження ще понад 10-ти аналогічних документів загальнодержавного рівня щодо безпекових питань у різних сферах.

З актуального проблемного питання щодо розробки Регіонального плану управління відходами доповів директор Департаменту екології та природних ресурсів ОДА Павло Буланович.

«Високий рівень утворення відходів та низькі показники їх використання як вторинної сировини призводять до поглиблення екологічної кризи і загострення соціально-економічної ситуації – як в країні в цілому, так і зокрема на території Одеської області. В рамках Угоди про асоціацію, що була підписана між Україною та Європейським Союзом, у 2017 році було розроблено Національну стратегію управління відходами в Україна до 2030 року, що всебічно регламентує вирішення та врегулювання проблемних питань сьогодення щодо утворення, накопичення, зберігання, перероблення, утилізацію та захоронення відходів», – наголосив Павло Буланович.

Розробка Регіональних планів управління відходами (до 2030 року) – невід’ємна складова зазначеної Стратегії, що базується на основних принципах загально прийнятої в ЄС «Ієрархії поводження з відходами», включаючи, зокрема: запобігання їх утворенню, підготовка до повторного використання, роздільне збирання та сортування, організація вивезення відсортованих ресурсно-цінних компонентів відходів, тимчасове зберігання вторинної сировини, перероблення відходів. Відповідно до профільних методичних рекомендацій кожний Регіональний план має включати результати аналізу фактичного стану існуючої системи управління відходами, позиції щодо специфіки регіону (зокрема, територіальних та кліматичних умов), інформацію про стратегічну екологічну оцінку, дані про свідомість населення тощо. З метою забезпечення розробки Регіонального плану для Одеської області у 2019 році створено відповідну робочу групу.

Як зазначив Павло Буланович, наразі в Одеській області налічується 628 полігонів твердих побутових відходів (ТПВ), що займають 1046,32 га, але ж паспортизовані з них лише 495, при цьому загальна площа території Одещини, що зайнята під сміттєзвалища – найбільша в Україні. Переважно діючі сміттєзвалища не відповідають нормам екологічної безпеки, експлуатуються з рядом істотних системних порушень та потребують якнайшвидшої реконструкції для приведення до належної відповідності чинним нормативним вимогам. Регіональним планом управління відходами, що розробляється для Одеської області зазначеною робочою групою, для оптимізації та найбільш ефективного функціонування існуючих 125-ти об’єктів та підприємств зі збору, перевезення та перероблення ТПВ передбачено, зокрема, формування 4-х районних «кластерів», а також зведення об’єктів із сортування, механіко-біологічного й термічного оброблення відходів, що наразі відсутні.

Не менш важливою та актуальною, ніж екологічна безпека довкілля, є проблема забезпечення безпеки інформаційного простору. З питання розвитку медіа-культури суспільства та соціально відповідального медіа-середовища як складових інформаційної безпеки України доповіла начальник управління комунікацій та інформаційної політики ОДА Анжеліка Легеза.

«Протягом останнього десятиріччя суттєво зросла доступність інформації та нових знань, що супроводжується зменшенням критичності сприйняття. Медіа-освіта є одним з пріоритетів стратегічного розвитку у багатьох країнах, проте некритичне сприйняття інформації сприяє зростанню популярності конспірологічних теорій щодо сучасних технологій, походження пандемій тощо. Це може становити довгострокову загрозу політичній та економічній стабільності демократичних країн, посилюючи популістські тенденції та практику застосування “простих рішень”. Тому інформаційна безпека – це невід’ємна складова національної безпеки», – визначила основну проблематику сучасної ситуації у медіа-просторі Анжеліка Легеза.

Наразі складено проєкт Указу Президента України щодо Стратегії інформаційної безпеки (розміщено на офіційному сайті Міністерства культури та інформаційної політики за посиланням https://mkip.gov.ua/files/pdf45698712365.pdf ), згідно з якою однією з пріоритетних цілей держави є підвищення рівня медіа-культури та медіа-грамотності суспільства, що передбачає захист від деструктивного впливу дезінформації та інформаційного маніпулювання, а також формування соціально відповідального й стабільно функціонуючого медіа-середовища.

Згідно з Реєстром суб’єктів інформаційної діяльності, на даний час в Одеській області здійснюють діяльність 41 організація у сфері телебачення, 17 – у сфері радіомовлення, 45 провайдерів програмних послуг, 34 регіональних друкованих засобів ЗМІ.

«Своєчасне та достовірне інформування громадян про роботу органів влади формуватиме де них ставлення, що унеможливить поширення недостовірної, шкідливої та небезпечної інформації. Вкрай необхідним є запровадження системного підходу до формування соціально-відповідального медіа-середовища з запровадженням відповідних комплексних інформаційно-комунікаційних та просвітницьких заходів», – наголосила Анжеліка Легеза.

За результатами апаратної наради голова ОДА Сергій Гриневецький закцентував увагу на ряді актуальних питань безпеки в екологічній та інформаційній сферах.

По-перше, це – реалізація положень зазначених вище безпекових Стратегій (Укази Президента України № 392, № 111, № 347) як загальнодержавних принципів сталого розвитку є обов’язковим завданням для всіх органів влади – як на регіональному, так й місцевому рівнях, при цьому окрема відповідальність полягає на кожному з керівників територіальних громад, зокрема, у сфері ефективного зворотнього з’язку з органами державної влади.

По-друге, як зазначив голова ОДА, найбільш важливими проблемними питаннями у сфері екологічної безпеки є якість питної води та подолання «сміттєвої кризи», тому їх буде винесено на обговорення чергового засідання Конгресу місцевих та регіональних влад при Президентові України у вересні.

***

В ході чергового робочого засідання обласної науково-експертної ради при Одеській облдержадміністрації, яке провів голова ОДА Сергій Гриневецький, за участю очільників профільних вишів м. Одеса та представників наукових установ та громадських організацій Одеського регіону, було окремо розглянуто питання щодо проєкту внесення змін до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

Із зазначеного питання учасників засідання поінформували директор Департаменту екології та природних ресурсів ОДА Павло Буланович та директор Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАНУ, академік НАНУ, проф., доктор економічних наук Борис Буркинський.

«Метою розробки проєкту акту є необхідність удосконалення процедури стратегічної екологічної оцінки, зокрема, закріплення на законодавчому рівні результату розгляду під час проведення стратегічної екологічної оцінки та визначення підстав для надання висновку із стратегічної екологічної оцінки, у якому визначено недопустимість провадження планованої діяльності та підстав для відмови у видачі висновку з стратегічної екологічної оцінки», – визначив суть питання Павло Буланович.

Згідно із Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку» її метою є сприяння сталому розвитку шляхом забезпечення охорони довкілля, безпеки життєдіяльності населення та охорони його здоров’я, інтегрування екологічних вимог під час розроблення та затвердження документів державного планування – згідно з положеннями Директиви 2001/42/ЄС Європейського Парламенту від 27.06.2001. Обов’язкове впровадження цієї Директиви передбачено Угодою про асоціацію між Україною та Європейським Союзом й Європейським Співтовариством з атомної енергії.

Доповідачами було наголошено, що через відсутність відповідальності за недотримання вимог зазначеного Закону, відбувається системне його порушення, тож запропоновані зміни передбачають встановлення правових та організаційних засад стратегічної екологічної оцінки, що спрямована на попередження та запобігання екологічної шкоди, забезпечення екологічної безпеки, охорони довкілля, раціонального використання й відтворення природних ресурсів. Таким чином, зміни до Закону спрямовані на удосконалення дієвого механізму захисту сталого розвитку шляхом забезпечення охорони довкілля, безпеки життєдіяльності населення та охорони його здоров’я, інтегрування екологічних вимог під час розроблення та затвердження документів державного планування.


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.018
Перейти на повну версію сайту