ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Новини  >  Влада
В Одеській ОДА відбулись наради з найважливіших питань розвитку регіону
13:44 / 24.11.2021
Власти

ОДЕСА, 24 ЛИСТОПАДА 2021 РОКУ, КОНТЕКСТ-ПРИЧОРНОМОР’Я – Голова Одеської обласної державної адміністрації Сергій Гриневецький провів низку нарад з найважливіших питань розвитку регіону.

Про це ІА «Контекст-Причорномор'я» повідомили в прес-службі Одеської ОДА.

В повідомленнях облдержадміністрації сказано:

В ході селекторної робочої наради, яку в режимі онлайн з головами райдержадміністрацій, районних рад, територіальних громад та міст обласного значення провів голова Одеської облдержадміністрації Сергій Гриневецький, було розглянуто та обговорено питання щодо якості та умов надання послуг у стаціонарних відділеннях для осіб похилого віку (включаючи відповідність вимогам пожежної безпеки та санітарних норм).

«На виконання відповідних цьогорічних доручень Прем’єр-міністра України та голови Одеської облдержадміністрації створено відповідні регіональну та місцеві робочі групи з питань виявлення та перевірки функціонування надавачів соціальних послуг державного та недержавного сектору (стаціонарні відділення для постійного або тимчасового проживання для осіб похилого віку, осіб з інвалідністю, осіб з груп ризику) на відповідність умов пожежної безпеки, санітарних норм та умов праці цих закладів Критеріям діяльності надавача послуг, затверджених Кабінетом Міністрів України 03.03.2020. До складу зазначених груп увійшли спеціалісти з питань соціальних послуг управлінь соціального захисту населення, фахівці з соціальної роботи територіальних органів влади, Національної поліції, Державної служби з надзвичайних ситуацій, Держпродспоживслужби та Держпраці. Відповідність зазначеним вимогам є підставою для включення до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг (через звернення до Департаменту соціальної та сімейної політики ОДА), проте у разі виявлення невідповідностей чинним нормативним вимогам має бути вжито заходів для припинення такої протиправної діяльності», – зазначила директор Департаменту соціальної та сімейної політики ОДА Тетяна Дементьєва.

На сьогодні в Одеській області 122 установи (46 державної та 76 недержавної форм власності) надавачів соціальних послуг, що надають послуги з догляду, проживання, перебування громадян похилого віку, осіб з інвалідністю та інших громадян групи ризику. При цьому в ході виїздів робочими групами, створеними в містах обласного значення та територіальних громадах, з’ясовано, що за 26-ти з 76-ти адрес недержавних закладів відповідні організації відсутні. Станом на 15.11.2021 встановлено, що з 50-ти фактично працюючих недержавних установ 19 внесено до зазначеного Реєстру, 17 знаходяться на різних етапах процедури внесення до нього, 2 виявлено невідповідними чинним нормативним вимогам.

Також Тетяна Дементьєва зазначила, що за інформацією ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області найбільш поширені порушення, що було виявлені в ході перевірок – це недотримання протиепідемічних заходів (зокрема, відсутність антисептиків, засобів індивідуального захисту, запасів миючих та дезінфікуючих засобів); технічний стан приміщень, що не відповідає вимогам державних будівельних норм (включаючи відсутність природного освітлення); відсутність контролю за належною організацією харчування на харчоблоках тощо.

Окремо директор Департаменту соціальної та сімейної політики ОДА закцентувала увагу на деяких існуючих ускладненнях процесу виявлення відповідних порушень та їх якнайшвидшого усунення: «Згідно з чинним законодавством позапланові перевірки можуть здійснюватися за дорученням Прем’єр-міністра України або по зверненню суб’єкта господарювання, що унеможливлює здійснювати оперативне реагування на виявлену інформацію щодо порушень з боку таких суб’єктів. Тож виникає необхідність законодавчого надання можливості проводити позапланові перевірки суб’єктів господарювання у відповідній сфері за дорученнями голів обласних державних адміністрацій або за рішеннями регіональних комісій з техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій. Це надасть можливість оперативно вирішувати питання проведення перевірок для усіх членів робочих груп на місцях та збереження життя людей, які проживають в таких закладах».

***

Заступник голови Одеської ОДА Світлана Фабрикант провела чергове засідання регіональної робочої групи з питань функціонування на території області надавачів соціальних послуг державного та недержавного секторів з тимчасовим або постійним проживанням громадян похилого віку, осіб з інвалідністю та інших громадян групи ризику.

Після проведеного аналізу наявної реклами у сфері надання послуг з догляду і проживання (в друкованих виданнях, на телебаченні, Інтернеті, інше) стало відомо, що в Одеській області працюють 122 установи надавачів соціальних послуг державного та недержавного сектору, виявлено 76 недержавних організацій, які надають послуги з догляду, проживання, перебування громадян похилого віку, осіб з інвалідністю та інших громадян групи ризику.

З початку року представниками Головного управління Національної поліції в Одеській області виявлено 122 установи/заклади, які надають соціальні та реабілітаційні послуги з проживанням/перебуванням, з яких 76 – недержавного сектору.

Комісіями, створеними в містах обласного значення та громадах, зроблені виїзди за виявленими адресами та з’ясовано: що установи/заклади, які надають соціальні стаціонарні або реабілітаційні послуги, де тимчасово проживають люди.

Станом на 15 листопада 2021 року з 50-ти працюючих недержавних установ: 19 закладів внесені до Реєстру; 3 заклади подали документи на внесення до Реєстру; 14 закладів перевірені, рекомендовано надати документи для внесення до Реєстру; 6 закладів є приватними медичними закладами (мають ліцензію на медичну практику); 26 закладів не існують за вказаними адресами; 2 заклади відмовились спілкуватися та надавати будь яку інформацію; 1 заклад не надає послуги проживання/перебування; 2 заклади перевірено, виявлено порушення та не відповідають вимогам.

Отримані робочою групою дані передані відповідним територіальним підрозділам центральних органів виконавчої влади для вжиття заходів відповідного реагування.

– Головна проблема в тому, що в Україні в принципі не врегульовано порядок такої діяльності. Робота приватних будинків з тимчасовим або постійним проживанням громадян групи ризику потребує дієвих механізмів контролю та відповідальності. На сьогодні є складності просто у виявленні подібних закладів та можливості потрапити на їхню територію, – резюмувала Світлана Фабрикант, – Мораторій на планові перевірки в умовах пандемії – це своєчасно та необхідно, за винятком ситуацій, коли є загроза людському життю. Для надання можливості оперативного вирішення питання збереження життя людей, які проживають в таких закладах, необхідно внесення змін до законодавства та актів Кабінету міністрів України.

***

Голова Одеської облдержадміністрації Сергій Гриневецький провів селекторна нараду, в режимі онлайн, із головами райдержадміністрацій, райрад, міськими, селищними та сільськими головами.

Під час наради директор Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації Марина Зінченко доповіла щодо використання коштів державного фонду регіонального розвитку та субвенцій з держбюджету.

Так, за її словами, у 2021 році місцевим бюджетам Одеської області було передбачено 23 субвенції з державного фонду регіонального розвитку (подробиці на першій світлині). Однак станом на 15.11.2021 використано лише 75,8% суми, що надійшла. Майже чверть коштів (1 млрд 984 млн грн) знаходиться на рахунках головних розпорядників коштів та місцевих бюджетів територіальних громад. Основною причиною невикористання коштів місцевими громадами, як правило, є несвоєчасна підготовка та проведення тендерних процедур.

«Для отримання коштів для області докладено значних зусиль, тому нагальне завдання сьогодні швидко, ефективно відповідно до цільового спрямування освоїти наявні кошти, тобто необхідно прискорити проведення тендерних процедур, укладання договорів, розрахунків з постачальниками», – зазначила директор Департаменту фінансів Марина Зінченко.

Варто зазначити, що у разі невикористання коштів у повному обсязі, решта повертається. Однак Департамент фінансів на разі готує лист до Міністерства фінансів України та Комітету з питань бюджету Верховної ради України щодо внесення змін до законодавства в частині можливості збереження деяких субвенцій на рахунках місцевих бюджетів для здійснення відповідних витрат у 2022 році (з урахуванням їх цільового призначення).

Марина Зінченко зауважила, що коли громади не встигають освоїти кошти, вони мають попереджати про це облдержадміністрацію. У такому випадку гроші можна було б перерозподілити іншим громадам, а не втрачати їх зовсім.

«Нам необхідно донести усім територіальним громадам, що насамперед вони зацікавлені в освоєнні коштів з субвенцій для розвитку своїх територій», – наголосила директор Департаменту фінансів.

В свою чергу голова Одеської обласної державної адміністрації Сергій Гриневецький закликав проаналізувати причини не освоєння коштів та вжити заходів щодо своєчасного та повного використання субвенцій державного бюджету.

«На цьому тижні проведемо відповідну роботу із Департаментами і управліннями облдержадміністрації для того, щоб ми ефективно могли відпрацювати за ці три тижні використання субвенцій. Долучаю головам районних державних адміністрацій взяти це під особистий контроль», – підсумував Сергій Гриневецький.

Головам територіальних громад, міст, сіл, селищ та структурних підрозділів доручено забезпечити цільове та ефективне використання коштів державного бюджету до 15 грудня поточного року.

***

Як виявляють та ліквідують несанкціоновані сміттєзвалища на території Одеської області, доповів директор Департаменту екології та природних ресурсів ОДА Павло Буланович на селекторній нараді, яку в режимі онлайн з головами райдержадміністрацій, районних рад, територіальних громад та міст обласного значення провів голова Одеської облдержадміністрації Сергій Гриневецький.

«В Одеській області наразі налічується 628 полігонів твердих побутових відходів, що займають 1046,32 га, з них паспортизованими є лише 495. Щорічно на цих полігонах захоронюється близько 6,1 млн куб м або 1525 тис. т відходів. Гостро стоять проблеми незадовільного стану майже всіх полігонів, а також порушення правил їх експлуатації відповідно до норм чинного законодавства. Сміттєзвалища не відповідають нормам екологічної безпеки, державним будівельним нормам та потребують реконструкції відповідно до нормативно-правових актів. Найбільш поширені та «типові» порушення – функціонування в режимі перевантаження; відсутність належного приймання відходів та подальшого контролю за ними; відсутність споруд з вилучення та знешкодження біогазу та фільтрату; відсутність спостереження за станом забруднення навколишнього природного середовища в районі полігону; відсутність відомостей щодо реальних обсягів накопичених відходів», – зазначив Павло Буланович.

Директор Департаменту екології та природних ресурсів ОДА додав, що за період березень – середина листопаду поточного року з метою врегулювання цієї проблемної ситуації органами місцевого самоврядування на території Одеської області було виявлено та ліквідовано 665 несанкціонованих сміттєзвалищ, зокрема, по районах: 28 – в Білгород-Дністровському, 31 – в Ізмаїльському, 75 – в Березівському, 77 – в Роздільнянському, 95 – в Болградському, 167 – в Одеському, 193 – в Подільському. Найбільш активними та ефективними у профілактиці створення несанкціонованих сміттєзвалищ є Шабівська сільська, Іванівська, Любашівська, Чорноморська селищні та Татарбунарська міська територіальні громади. Проте останнім часом переважає негативна тенденція слабкого звітування (або його відсутності взагалі) з боку 77-ми територіальних громад регіону.

«Варто зазначити, що сільські, селищні, міські ради не виконують протокольні доручення селекторних нарад Одеської обласної державної адміністрації у повному обсязі щодо вжитих заходів з виявлення та ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ, інформація не надається взагалі або надається не в повному обсязі. Щодо розроблення алгоритму дій з виявлення та ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ прозвітували тільки 8 органів місцевого самоврядування (Вигодянська, Знам’янська, Коноплянська, Яськівська сільські, Авангардівська, Доброславська, Чорноморська селищні, Подільська міська ради). Враховуючи зазначене систематичне невиконання протокольних доручень сільськими, селищними, міськими радами пропонуємо скоротити фінансування заходів щодо виявлення та ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ з обласного фонду», – наголосив Павло Буланович.

Також директор Департаменту екології та природних ресурсів ОДА закцентував увагу на додаткових проблемних питання у зазначеній сфері – це відсутність в Одеській області сортувальних ліній та інших технологій з перероблення твердих побутових відходів, а роздільне збирання окремих компонентів твердих побутових відходів запроваджено лише в 30-ти населених пунктах. При цьому на разі в регіоні налічується лише 86 суб’єктів господарювання із здійснення перевезення твердих побутових відходів, 32 підприємства зі збору відходів та 7 об’єктів перероблення відходів як вторинної сировини.

«Департаментом екології та природних ресурсів проаналізовано надану інформацію сільських, селищних, міських рад та підготовлено типовий алгоритм дій з виявлення та ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ у межах відповідних територій з урахуванням вимог чинного законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, включаючи: постійне комісійне виявлення та облік безхазяйних відходів; забезпечення ліквідації несанкціонованих, неконтрольованих звалищ відходів та здійснення експлуатації місць видалення відходів; розробку паспортів місць видалення відходів (з їх оновленням); розроблення та затвердження схем санітарного очищення населених пунктів», – підсумував свою доповідь Павло Буланович.

***

Сьогодні проблеми, які пов’язані з легалізацією зайнятості, є одними з найбільш актуальних у сфері соціально-трудових відносин.

За словами заступника голови Одеської облдержадміністрації Костянтина Гоя, в Одеській області, склалася ситуація, за якої значна кількість громадян, які фактично здійснюють ті чи інші види діяльності, не перебувають ані в трудових, ані в цивільно-правових відносинах, не мають статусу підприємця, і відповідно, не сплачують податки та інші обов’язкові платежі, але при цьому користуються в повному обсязі всіма наявними соціальними благами фактично за рахунок законослухняних громадян, що не відповідає принципам справедливості та солідарності.

«За оцінкою, чисельність незайнятих працездатних громадян в Одеському регіоні становить приблизно 500 тисяч осіб. З них тільки 10 тисяч – зареєстровані у центрі зайнятості. Окрім того, якщо порівняти за січень-березень 2021 року місячні об’єми реалізації у роздрібній торгівлі (це без врахування об’ємів реалізації без застосування касових апаратів, наприклад, на ринках «під відкритим небом») з місячним офіційним фондом оплати праці, то вийде така картина – у середньому за період реалізовано товарів на 7 686,27 млн.грн. в місяць, нараховано заробітних плат на 4 973,9 млн.грн. за місяць, у тому числі доходи ФОПів. Різниця складає 2 712,37 млн.грн.. у середньому за місяць. Звичайно, це – дуже грубі розрахунки, але вони дають можливість зробити висновок про наявість неформальних трудових відносинах в Одеському регіоні» – говорить заступник голови Одеської облдержадміністрації Костянтин Гой.

На його думку, наявність нелегальної зайнятості населення призводить не лише до низького рівня отримання податків, а й до збільшення кількості випадків порушення трудових прав працівників, особливо у сфері оплати праці та охорони праці, відсутність документально підтвердженого страхового стажу негативно впливає на формування пенсійних прав цієї категорії працівників.

«Наприклад, розмір пенсії при середньомісячному заробітку в 7000 грн, з якого сплачено страхові внески, при страховому стажі 30 років складає 2100 грн, а при середньомісячному заробітку в 15 000 грн – 2892,81 грн. Різниця складе 792,81 грн. А ось при страховому стажі у 40 років така різниці вже складе 5142,83 грн. (розмір пенсії при середньомісячному заробітку в 7000 грн, з якого сплачено страхові внески, складе 4499,86 грн., а при середньомісячному заробітку в 15000 грн – 9642,69 грн.)» – додає Костянтин Гой.

До того ж, переконаний заступник голови Одеської ОДА, наявність неформальної зайнятості населення створює негативне середовище для виникнення недобросовісної конкуренції, що підриває основи ринкової економіки.

«При Одеській обласній державній адміністрації працює постійна комісія з питань дотримання законодавства про працю на якій проводяться зустрічі з керівниками підприємств, які мають заборгованість перед трудовим колективом, а також з керівниками підприємств, що мають ознаки наявності неформальних трудових відносин, а саме – низьку середню заробітну плату (на рівні законодавчо встановленої мінімальної заробітної плати). ДО участі в засіданні комісії ми запрошуємо представників Головного Управління Державної податкової служби в Одеській області, Головного Управління Держпраці, Одеської обласної прокуратури та Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України» – розповідає заступник голови Одеської ОДА Костянтин Гой.

Вирішити зазначену проблему можна лише комплексно, переконаний Костянтин Гой і важлива участь у цьому має бути не тільки представників державної влади, керівництва територіальних громад та роботодавців, а й самих громадян.

«Кожен, хто працює, має право на чесні стосунки з роботодавцем та гідну пенсію. Існують телефони гарячої лінії та електронні адреси, за якими мешканці Одеської області можуть повідомити про порушення трудових прав. Кожне повідомлення буде перевірено відповідними державними органами» – зазначає заступник голови Одеської ОДА.

ДОВІДКОВО:

Одеська ОДА:

048-718-92-89; 048-718-94-86;

obr_citizen@odessa.gov.ua

КМУ:

1545;

1545@ukc.gov.ua

***

Голова Одеської облдержадміністрації Сергій Гриневецький провів чергову апаратну робочу нараду ОДА, в ході якої було розглянуто питання щодо затверджених генеральних планів населених пунктів, включаючи їх розроблення, оновлення та безперешкодний доступ громадськості до них.

Із зазначеного питання доповіла начальник управління з питань містобудування та архітектури ОДА Надія Бєлєнко.

«Основними завданнями управління з питань містобудування та архітектури є забезпечення реалізації державної політики у сфері містобудівної діяльності на території Одеської області, проведення аналізу стану містобудування, координація діяльності суб’єктів містобудування щодо комплексного розвитку територій, забудови населених пунктів регіону. Пріоритетними напрямками діяльності при цьому є забезпечення адміністративних районів та населених пунктів області планувальною документацією – генеральними та історико-архітектурними опорними планами, а також планами зонування територій. Реалізація даних напрямків здійснюється у тому числі в рамках виконання заходів затвердженої Одеською обласною радою у кінці 2018-го року Регіональної комплексної програми з утворення (оновлення) містобудівної документації територій та містобудівного кадастру Одеської області на 2019 – 2021 роки», – визначила актуальність питання Надія Бєлєнко.

Зазначеною Програмою передбачено, зокрема, розроблення генеральних планів населених пунктів та планів зонування їх територій, актуалізація картографічної основи в цифровій формі (в державній системі координат УСК-2000), створення комплексних планів просторового розвитку територіальних громад (новий вид містобудівної та водночас земельної документації), функціонування містобудівного кадастру Одеської області тощо. Виготовлення містобудівної документації та топографо-геодезичної зйомки матеріально забезпечено через співфінансування з відповідних місцевих бюджетів та інших джерел. На разі містобудівною документацією у вигляді генеральних планів забезпечено лише 801 населений пункт з 1174-х (68%).

«Управлінням підготовлено проєкт Програми із забезпечення територіальних громад Одеської області містобудівною документацією з просторового розвитку територій на 2022 – 2025 роки, що спрямована на забезпечення їх сталого розвитку з дотриманням принципу збалансованості державних, громадських та приватних інтересів під час використання територій. Також Програмою передбачено обґрунтування розподілу територій, їх визначення і раціональне розташування за функціональним призначенням (враховуючи розміщення житлових, громадських, промислових, рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих, історико-культурних та інших об’єктів); обґрунтування й встановлення режиму раціонального використання земель та забудови територій; визначення, вилучення і надання земельних ділянок для містобудівних потреб; визначення територій, що мають особливу екологічну, наукову, естетичну історико-культурну цінність; охорона довкілля й раціональне використання природних ресурсів», – відзначила Надія Бєлєнко.

Також доповідач відзначила, що одним з напрямків діяльності управління з питань містобудування та архітектури ОДА є забезпечення функціонування архітектурно-містобудівної ради (діє на громадських засадах), за участю якої протягом останніх 3-х років було розглянуто 192 проєкти генеральних планів населених пунктів області.

Окремо Надія Бєлєнко наголосила на необхідності постійної співпраці з органами місцевого самоврядування регіону для спільного вирішення актуальних проблемних питань у сфері містобудівної та архітектурної діяльності: «Постановою Кабінету Міністрів України від 28.07.2021 затверджено порядок та умови надання субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам для розроблення комплексних планів просторового розвитку територіальних громад. Однією з умов надання субвенції є наявність актуалізованої картографічної основи в цифровій формі державної геодезичної системи координат УСК-2000. Наразі відсутня оновлена картографічна основа території будь-якої територіальної громади, що потребує розроблення такого комплексного плану, що перешкоджає отриманню зазначеної субвенції. Тож управлінням розроблено «дорожню карту» для тих територіальних громад, що мають намір розробляти комплексні плани за рахунок державної бюджетної субвенції. Також управлінням запроваджено постійну роботу щодо проведення моніторингу та оцінки ступеню безбар’єрності об’єктів фізичного оточення і послуг для осіб з обмеженими можливостями».


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.012
Перейти на повну версію сайту