ОДЕСА, 01 ЛЮТОГО 2022 РОКУ, КОНТЕКСТ-ПРИЧОРНОМОР’Я – Голова Одеської обласної державної адміністрації Сергій Гриневецький провів апаратну нараду з важливих питань розвитку регіону.
Про це ІА «Контекст-Причорномор'я» повідомили в прес-службі Одеської ОДА.
В повідомленнях облдержадміністрації сказано:
Сьогодні голова обласної державної адміністрації Сергій Гриневецький провів чергову апаратну нараду на якій розглянули стан використання коштів комунальними установами, закладами, підприємствами, координацію діяльності яких покладено на структурні підрозділи обласної державної адміністрації та погодження очікуваної вартості Департаментом економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації за результатами 2021 року.
Відповідно до розпорядження голови обласної державної адміністрації «Про ефективне використання коштів комунальними установами, закладами, підприємствами, координацію діяльності яких покладено на структурні підрозділи обласної державної адміністрації» від 13.01.2021 № 13/од-2021 комунальні установи, заклади, підприємства з метою проведення попереднього аналізу процедур закупівель та обґрунтованості визначення очікуваної вартості, перед оголошенням процедури закупівель повинні узгоджувати з Департаментом економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації технічне завдання (специфікацію) та очікувану вартість закупівлі.
Так, протягом 2021 року до Департаменту надійшло на погодження 140 звернень загальною очікуваною вартістю – 1,96 млрд грн від комунальних установ та закладів, координацію діяльності яких здійснюють структурні підрозділи ОДА.
«Найбільшу питому вагу у складі звернень на погодження, займають закупівлі енергоносіїв та оплата комунальних послуг – 25,5 %, продуктів харчування – 17,3%, закупівлі робіт (будівництво, капітальний ремонт, реставрація, реконструкція та виготовлення проектно-кошторисної документації) – 10,2 %. Усі інші – це звернення щодо погодження закупівлі фармацевтичної продукції та медичного обладнання, послуг охорони, засобів для чищення та прання тощо (10,2%). Варто зазначити, що 20 % листів Департаментом не були погоджені, однією із основних причин є завищення очікуваної вартості закупівлі КНП «Одеський обласний центр соціально значущих хвороб», КНП «Одеський обласний клінічний медичний центр», КЗ «Одеський художній фаховий коледж ім. М.Б. Грекова», КНП «Одеський обласний онкологічний диспансер», Андрієво-Іванівська загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів, Мирнопільський геріатричний будинок-інтернат, КЗ «Кілійський навчально-реабілітаційний центр», КУ «Одеський літературний музей», КНП «Дунайська обласна лікарня», Одеський академічний театр ім. М. Водяного, КЗ «Одеський обласний ліцей №6 Одеської обласної ради», Новосавицький психоневрологічний будинок інтернат. За результатами наданих Департаментом відмов у погодженні через завищення очікуваної вартості протягом 2021 року знижено ціни за одиницю товару та відповідно зменшено очікувану вартість та суми укладених договорів на загальну суму 17,0 млн грн. Також, хочу додати, що вже у січні 2022 року знижено загальну суму очікуваної вартості на 1,6 млн грн.» – зауважив під час доповіді директор Департаменту економічної політики та стратегічного планування Дмитро Радулов.
Окрім того, впродовж 2021 року до Департаменту на погодження не надійшло жодного звернення від наступних підприємств, установ, організацій, підпорядкованих структурним підрозділам обласної державної адміністрації: КЗ «Ізмаїльська спеціалізована школа-інтернат-військово-морський ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою», КЗ «Одеська спеціальна школа №93 Одеської обласної ради», КЗ «Одеський навчально-реабілітаційний центр «Чути серцем» Одеської обласної ради», КУ «Одеське обласне патологоанатомічне бюро», КНП «Лікувально-діагностичний центр інфекційних хвороб» Одеської обласної ради», КУ «Одеський обласний центр медико-соціальної експертизи», КЗ «Миколаївська спеціальна школа Одеської обласної ради», КЗ «Центр олімпійської підготовки зі стендової стрільби», КУ «Одеський обласний центр патріотичного виховання та організації дозвілля дітей та молоді».
«Департаментом в межах повноважень вибірково проводиться аналіз закупівель. Так, лише по продуктах харчування закладами у галузі освіти, які не були погоджені, встановлено завищення цін за одиницю товару від 23 до 133%. Також проведено аналіз по 77 закупівлям в електронній системі закупівель, проведених закладами охорони здоров’я, освіти, культури, соціального захисту населення та фізичної культури. За результатом моніторингу підпорядкованим закладам направлено 14 звернень по 61 закупівлі. За результатом направлених звернень замовниками відмінено торги по 4 закупівлям на суму 1,1 млн грн; розірвано договори по 4 закупівлям на суму 2,8 млн. грн. По 39 закупівлям надіслано 2 звернення до Південного офісу Держаудитслужби щодо порушень вимог Закону України «Про публічні закупівлі». По 14 закупівлям замовниками усунені порушення шляхом внесення змін до договору на загальну суму 0,5 млн грн шляхом внесення відповідних змін» – додав Дмитро Радулов.
З метою недопущення в подальшому порушень чинного законодавства та підвищення прозорості проведення публічних закупівель комунальними закладами області, голова Одеської обласної державної адміністрації Сергій Гриневецький доручив структурним підрозділам облдержадміністрації та підприємствам, установам, організаціям, які належать до сфери управління. не допускати придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі»; не допускати поділу предметів закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або забезпечити застосування положень частини третьої статті 10 Закону; структурним підрозділам ОДА забезпечити виконання розпорядження з боку підпорядкованих установ, підприємств та організацій в повному обсязі.
Як зазначив директор Департаменту економічної політики та стратегічного планування Дмитро Радулов, у разі порушень вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з боку підпорядкованих закладів, Департаментом економічної політики та стратегічного планування облдержадміністрації на постійній основі здійснюватиметься інформування Південного офісу Держаудитслужби.
***
Голова Одеської облдержадміністрації Сергій Гриневецький провів чергову апаратну робочу нараду ОДА, в ході якої було розглянуто та обговорено основні напрямки діяльності Південного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (АМКУ).
«Антимонопольний комітет України діє у складі Центрального апарату та Міжобласних територіальних відділень, що є окремими юридичними особами та здійснюють повноваження у межах відповідних регіонів. Наразі функціонують 6 міжобласних територіальних відділень. На території Одеської, Миколаївської та Херсонської областей свої повноваження виконує Південне міжобласне територіальне відділення АМКУ. Відповідно до чинного законодавства основними напрямками здійснення практичної діяльності АМКУ є розглядання правопорушень у таких сферах, як зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку; антиконкурентні узгоджені дії суб’єктів господарювання (зокрема, картельна змова); антиконкурентні дії органів влади, місцевого самоврядування, адміністративно-господарського управління та контролю; недобросовісна конкуренція. Підставами початку розгляду конкретної справи є: заява фізичної або юридичної особи (громадянин, суб’єкт господарювання, об’єднання, установа, організація); подання органу державної влади, місцевого самоврядування або адміністративно-господарського управління та контролю; власна ініціатива органів АМКУ на підставі відповідної інформації публічного характеру», – сказав заступник голови Південного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Віктор Масін.
У своїй доповіді Віктор Масін надав детальну характеристику діяльності за кожним із зазначених напрямків, з визначенням специфіки кожного з них.
«Зловживання монопольним (домінуючим) становищем пов’язано із недопущенням, усуненням чи обмеженням конкуренції або ущемленням інтересів інших суб’єктів господарювання чи споживачів, що завдає значної шкоди конкуренції, суб’єктам господарювання, споживачам та економічним інтересам держави в цілому. До зазначеної категорії дій належать: встановлення неконкурентних цін, створення негативних умов (обмежень) для виробництва, придбання та реалізації товару. В Одеському регіоні одним із пріоритетних напрямків для АМКУ є саме сфера господарської діяльності у 7-ми морських портах (Одеса, Чорноморськ, Южний, Б.-Дністровський, Ізмаїл, Рені, Усть-Дунайськ). У соціальній сфері важливим є, зокрема, нагляд за дотриманням законності у наданні послуг енергопостачальними організаціями (газ, вода, тепло, електроенергія) – відзначив Віктор Масін.
Предметному розгляданню та протидії підлягають антиконкурентні узгоджені дії суб’єктів господарювання, що призводять до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції у сферах виробництва та реалізації товарів, включаючи розподіл ринків та джерел постачання.
«Антиконкурентні дії органів державної влади, місцевого самоврядування та адміністративно-господарського управління та контролю здійснюються переважно шляхом прийняття актів, що мають обов’язковий характер для невизначеного або певного кола осіб та обумовлює створення нерівних умов діяльності конкурентів. Це призводить до вкрай негативних наслідків для економіки та порушує інтереси споживачів, з метою недопущення чого конкурентним законодавством встановлена заборона органам державної влади та місцевого самоврядування вчиняти зазначені протиправні дії. Наразі найбільшу увагу у цьому напрямку АМКУ приділяє ринкам ритуальних послуг та вивезення твердих побутових відходів» – сказав заступник голови Південного міжобласного територіального відділення АМКУ
Як зазначив у своєму виступі Віктор Масін недобросовісною конкуренцією вважаються будь-які дії, що суперечать торговим та іншим чесним звичаям у господарській діяльності та спрямовані на отримання конкурентної переваги шляхом: неправомірного використання імені, комерційного найменування, торговельної марки (знака для товарів і послуг), рекламних матеріалів без дозволу суб’єкта господарювання, який раніше почав використовувати їх; неправомірного використання товару іншого виробника, порівняльної реклами, дискредитації або схилення до бойкоту суб’єкта господарювання; підкупу працівника, посадової особи постачальника (покупця, замовника), поширення про товар інформації, що вводить в оману.
“До окремих напрямків діяльності АМКУ, переважно його Центрального апарату, належать також: здійснення контролю за концентрацією суб’єктів господарювання з метою недопущення монополізації ринку; контроль за державною допомогою суб’єктам господарювання з боку органів державної влади та місцевого самоврядування; адвокатування конкуренції з попередженням вчинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції. Комітет є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель, при цьому його спеціальний статус визначається незалежністю перед іншими органами державної влади та місцевого самоврядування, що забезпечується порядком призначення Голови АМКУ та голів територіальних відділень», – наголосив на завершення свого виступу заступник голови Південного міжобласного територіального відділення АМКУ Віктор Масін.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.016Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |