ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Новини  >  Влада
В Одеській ОДА обговорили боротьбу з COVID-19, ситуацію з цінами та роботу зі зверненнями громадян
12:32 / 02.02.2022
Власти

ОДЕСА, 02 ЛЮТОГО 2022 РОКУ, КОНТЕКСТ-ПРИЧОРНОМОР’Я – Голова Одеської обласної державної адміністрації Сергій Гриневецький провів селекторну нараду з керівниками райдержадміністрацій та місцевих рад.

Про це ІА «Контекст-Причорномор'я» повідомили в прес-службі Одеської ОДА.

В повідомленнях облдержадміністрації сказано:

Голова ОДА Сергій Гриневецький провів, в режимі онлайн, чергову селекторну нараду Одеської облдержадміністрації з головами районних державних адміністрацій, районних рад і територіальних громад.

Про готовність закладів охорони здоров’я, визначених для госпіталізації пацієнтів з гострою респіраторною хворобою COVID-19 доповіла директор Департаменту охорони здоров’я Одеської ОДА Наталія Одарій-Захар’єва.

«Епідемічна ситуація із захворюваності на коронавірусну хворобу COVID-19, як у світі, країні, так і на території Одеського регіону, залишається неблагополучною. Станом на 1 лютого 2021 року з початку епідемії в Одеській області зареєстровано 264 тисячі 052 особи лабораторно підтверджених випадків захворювання на коронавірусну хворобу, за попередню добу 2 тисячі 471 особа. З них 220 дітей та 51 медичних працівників. Одужало з початку пандемії – 232 тисяч 971 особа. На жаль, ми маємо 5 тисяч 725 летальних випадків з початку пандемії, в тому числі ми втратили 73 медичних працівника. Завантаженість ліжок на сьогодні становить 37%, завантаженість дитячих ліжок становить 67%» – сказала директора Департаменту охорони здоров’я Одеської ОДА.

За словами Наталії Одарій-Захар’євої, за даними моніторингу протягом останніх трьох тижнів зберігається різке зростання захворюваності.

«Причиною ускладнення епідемічної ситуації з гострих респіраторних вірусних інфекцій, у тому числі, COVID-19, є домінування циркуляції штаму “Омікрон”, який має високу контагіозність і більше уражує дитяче населення, а також підключення його до циркуляції вірусів грипу типів А (H3N2) та В, що активізує епідемічний процес. У зв’язку з цим, станом на 1 лютого в Одеській області затверджено 28 закладів охорони здоров’я, визначених для госпіталізації на гостру респіраторну хворобу COVID-19, із загальною кількістю виділених ліжок 3 тисяч 615» – повідомила учасникам селекторної наради директор Департаменту охорони здоров’я Одеської ОДА Наталія Одарій-Захар’єва.

За інформацією директора Департаменту охорони здоров’я Одеської ОДА, за 2021 рік із обласного бюджету у рамках програми «Здоров’я Одещини на 2021 -2023 роки» та за рахунок державної субвенції закуплено та встановлено 9 кисневих станцій. За програмою централізованої закупівлі Міністерством охорони здоров’я України придбано та на цьому тижні буде доставлено і одразу встановлено 6 кисневих станцій об’ємом на 500 літрів на хвилину в Одеську обласну клінічну лікарню, Дитячу міську клінічну лікарню №3, Білгород-Дністровську центральну районну лікарню, Татарбунарську багатопрофільну лікарню, Тарутинську центральну лікарню та Одеський обласний онкологічний диспансер.

«На 1 лютого 2022 року в Одеській області зроблено 1 млн. 661 тисяч 054 щеплення, з них 831 тисяч 051 осіб отримали одну дозу вакцини, 813 тисяч 416 осіб повністю вакциновані, 520 осіб отримали 3-ю додаткову дозу і 16 тисяч 067 осіб отримали бустерну (ревакцинальну дозу)» – повідомила директор Департаменту охорони здоров’я Одеської ОДА Наталія Одарій-Захар’єва.

***

В ході чергової селекторної наради, яку з головами районних державних адміністрацій, районних рад і територіальних громад Одеської області в режимі онлайн провів голова Одеської обласної державної адміністрації Сергій Гриневецький, було обговорено актуальне питання щодо державного регулювання цін на соціально значущі продовольчі товари.

«З початку поточного року Урядом України було внесено зміни до чинних нормативних документів щодо запровадження карантинних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, зокрема, у питанні державного регулювання цін на окремі продовольчі товари. Так, на період дії карантину запроваджено державне регулювання цін на продовольчі товари, що мають істотну соціальну значущість, а саме на хліб житньо-пшеничний, батон, крупу гречану, цукор-пісок, борошно пшеничне вищого ґатунку, макаронні вироби вітчизняного виробництва (з борошна пшеничного вищого ґатунку), молоко пастеризоване жирністю 2,5%, олію соняшникову, яйця курячі категорії С1, птицю (тушки курячі), масло вершкове жирністю 72,5% (з урахуванням рекламних, маркетингових, логістичних послуг, а також послуг з підготовки, обробки, пакування тощо) – шляхом встановлення граничного рівня торгової надбавки у розмірі не вище 10% до оптово-відпускної ціни. У разі порушення суб’єктами господарювання зазначених нормативних вимог встановлено відповідальність у вигляді вилучення у порушника в доход державного бюджету суми необґрунтовано одержаної виручки та штрафу у такому ж розмірі. Повноваження щодо здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог при формуванні, встановленні та застосуванні державних регульованих цін покладено на Держпродспоживслужбу та її територіальні підрозділи», – зазначила заступник начальника Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області Лілія Круковська.

Враховуючи норми чинного законодавства України щодо порядку здійснення місцевого самоврядування виконавчим органам сільських, селищних та міських рад делеговано повноваження контролю за дотриманням цін та тарифів, що вказує на необхідність всебічного об’єднання зусиль представників місцевого самоврядування, ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області та Одеської облдержадміністрації задля забезпечення стабілізації цінової ситуації на основні продовольчі товари в Одеському регіоні.

«Невід’ємною складовою цієї роботи є здійснення моніторингу цін на зазначені соціально значущі продовольчі товари з метою встановлення фактів їх завищення цін та вжиття відповідних заходів відносно підприємств-порушників, при чому однією з підстав для здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) є звернення посадових осіб органів місцевого самоврядування про порушення суб’єктом господарювання вимог законодавства» – відзначила Лілія Круковська.

На разі, зі її інформацією, державне регулювання цін на соціально значущі товари здійснюється шляхом декларування їх зміни: за 30 днів до початку застосування нової роздрібної ціни у разі її збільшення на 15% і більше, за 14 днів – у разі збільшення на 10 – 15%, за 3 дні – у разі збільшення на 5 – 10%.

«Декларування змін роздрібних цін здійснюється в електронному вигляді шляхом безоплатного внесення відповідних відомостей до Реєстру роздрібних цін на товари (http://surl.li/dkkw) через офіційний веб-сайт Держпродспоживслужби (https://dpss.gov.ua/; https://odesa.consumer.gov.ua/uk/). Будь-яку інформацію щодо незаконного підвищення роздрібних цін на соціально значущі товари можливо повідомити до ГУ Держпродспоживслужби. в Одеській області за адресою: м. Одеса, вул. 7-ма Пересипська, 6, електронною поштою gu@odessa.consumer.gov.ua або телефоном (048)716-13-01»- поінформувала учасників селекторної наради заступник начальника Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області Лілія Круковська.

***

Взаємодія органів державної влади та місцевого самоврядування із громадським суспільством, ефективний зворотній зв’язок та участь громадян у процесах державного та місцевого управління здійснюються переважно через таку форму, як офіційні звернення. Саме це питання було розглянуто та обговорено у ході чергової селекторної наради Одеської облдержадміністрації, яку з головами районних державних адміністрацій, районних рад і територіальних громад, в режимі онлайн, провів голова ОДА Сергій Гриневецький.

«Відповідно до вимог чинного законодавства щодо звернень громадян Одеською обласною державною адміністрацією вжито низку організаційних заходів для удосконалення роботи у зазначеному напрямку. Облік заяв, скарг та пропозицій громадян здійснювався відповідно до чинних нормативних вимог стосовно діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування. Впродовж 2021-го року обласною державною адміністрацією опрацьовано 3598 заяв, скарг та пропозиції від 38164-х заявників (578 звернень були колективними), з яких 2575 отримано поштою (у тому числі 319 – електронною поштою), а 1023 отримано в ході особистого прийому громадян. За територіальною ознакою, переважна більшість заяв, скарг та пропозицій, загальною кількістю 3138, надійшло до Одеської ОДА від мешканців регіону, 460 звернень (12,77%) – з інших областей України. За кількістю звернень, що надійшли від мешканців Одеської області протягом 2021-го року, ситуація характеризується таким чином: місто Одеса – 1574 (43,75%), Одеський район – 515 (14,31%), Білгород-Дністровський район – 282 (7,84%), Подільський район – 201 (5,59%), Ізмаїльський район – 188 (5,23%), Болградський район – 164 (4,56%), Роздільнянський район – 131 (3,64%), Березівський район – 83 (2,31%)», – визначила загальну статистику за минулий рік начальник відділу роботи із зверненнями громадян апарату ОДА Інна Попазова.

Варто звернути увагу на статистичну структуру звернень громадян до Одеської ОДА у 2021-му році за тематикою питань, що були порушені. Перші позиції займають питання соціального захисту (919) та комунального господарства (468); група питань «середньої значущості» – аграрна політика і земельні відносини (210), охорони здоров’я (198), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян (146), житлова політика (122); найменше зацікавленості було виявлено до питань освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності (93), транспорту й зв’язку (86), праці та заробітної плати (58). Втім, майже п’ята частина питань (704) за тематикою належить до інших категорій, ніж було зазначено вище. За результатами опрацювання звернень громадян Одеською ОДА протягом 2021 року, зокрема, по 136-ти прийнято позитивні рішення, по 14-ти надано відмову у задоволенні, по 2164-х надано відповідне роз’яснення, 91 перебуває у стадії розгляду, 1193 опрацьовано відповідно до процесуальних вимог Закону України «Про звернення громадян».

Окремо Інна Попазова надала результати комплексного порівняльного аналізу статистичних відомостей 2021-го року відносно попереднього 2020-го року. До показників з тенденцією на збільшення належать: кількість звернень громадян на особистий прийом (на 10,7%), колективних звернень (на 3,0%) та звернень з питань комунального господарства (на 14,1%). До показників з тенденцією на зменшення належать: загальна кількість заявників (на 27,1%) та звернень (на 9,7%), а також загальна кількість звернень громадян, направлених на розгляд до Одеської ОДА вищими органами влади – Верховною Радою України, Офісом Президента України та Кабінетом Міністрів України (на 22,4%).

Незмінним у роботі Одеської облдержадміністрації із зверненнями громадян залишається функціонування «телефону довіри» (048)718-92-71 (у робочі дні з 10:00 до 12:00), «гарячої телефонної лінії» (048)718-92-84 (щовівторка з 10:00 до 12:00), електронної пошти (obr_citizen@odessa.gov.ua) та офіційного сайту ОДА (https://oda.odessa.gov.ua/oda/contact-oda/pryjom-gromadyan/).

«На офіційному веб-сайті Одеської облдержадміністрації висвітлюється інформація про заходи щодо забезпечення виконання вимог чинного законодавства, при цьому громадяни мають можливість офіційно звернутись до ОДА через веб-сайт за допомогою спеціальної форми зворотного зв’язку. Для попередження та оперативного реагування на проблеми, що найбільше турбують мешканців області, ми постійно здійснюємо моніторинг надходжень і стану розгляду звернень, що за відповідним дорученням розглядаються структурними підрозділами облдержадміністрації, територіальними підрозділами центральних органів виконавчої влади, райдержадміністраціями та міськими радами міст обласного значення. Окрему увагу приділяється зверненням громадян пільгових категорій населення – жінкам, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня»; особам з інвалідністю; героям України; ветеранам війни та праці; учасникам війни та бойових дій; громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; багатодітним сім’ям, одиноким матерям», – наголосила начальник відділу роботи із зверненнями громадян апарату ОДА Інна Попазова.


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.015
Перейти на повну версію сайту