![]() |
|
![]() |
![]() |
ОДЕСА, 06 ЖОВТНЯ 2025 РОКУ, КОНТЕКСТ-ПРИЧОРНОМОР’Я — У вересні 2025 року в закладах освіти Одеси провели серію заходів, спрямованих на зміцнення ментального здоров’я учнів, педагогів і батьків. Програма охопила навчання навичкам саморегуляції, емоційної грамотності та формування культури турботи про психологічне благополуччя в умовах війни.
Про це ІА «Контекст-Причорномор'я» повідомили в департаменті інформації Одеської міськради (офіційний сайт міста).
В повідомленні міськради сказано:
Протягом вересня 2025 року в закладах освіти комунальної власності територіальної громади м. Одеси проведено комплекс заходів, спрямованих на підвищення обізнаності учасників освітнього процесу з питань ментального здоров’я, розвиток навичок саморегуляції, формування культури турботи про психологічне благополуччя.
Основні напрями роботи охопили учнів, батьків, вчителів та вихователів, забезпечуючи комплексний підхід до психологічної підтримки та стійкості.
Робота з учнями була спрямована на формування емоційної грамотності, оволодіння техніками саморегуляції, зниження тривожності та створення підтримуючого середовища.
Так, були проведені Всеукраїнський урок з підтримки психічного здоров’я «Ти як? Повертаємось до школи!», класні години «Коротке коло спілкування», «Дослухаймося до свого тіла», «Стрес та тривога: як впоратись», години спілкування «Як потурбуватись про себе», «Привіт, ти як?», «Мисли позитивно», практичні заняття «Тривога – це нормально. Паніка – ні», «Ментальне здоров’я: як подбати про себе?», використовувалися дихальні практики «Долонька».
Діти створювали розмальовки «Ти як? Світи всередині» та аплікації «Дерево настрою», писали «компліменти дня» одне одному, знайомилися з мобільним додатком BetterMе: Mental Health. На початку уроків проводилися 5–10 хвилин енерджайзеру (рухливі ігри) для зниження стресу.
Також для учнів були проведені інтерактивні заняття, обговорення фільмів, бесіди та бібліотечний урок-зустріч «Книга як ліки для душі».
Для педагогів були організовані бесіди щодо навичок турботи про власне ментальне здоров’я та підтримки учнів, психологічний практикум “Моя внутрішня дитина” та арттерапевтична вправа «Цукерочка – менталочка». Класні керівники взяли участь у засіданні «Як подолати надмірний стрес (виклики війни)».
Педагоги знайомилися із «СенсоТекою» на платформі «Ти як?», практикою «Беремо руки в свої руки» та дихальною технікою «Долонька». Надавалися поради та індивідуальні консультації щодо збереження ментального здоров’я дітей під час війни.
Крім того, під час консультацій з питань підтримки ментального здоров’я батьків інформували про особливості психоемоційного стану дітей та надавали практичні поради для підтримки їхнього благополуччя — «Як уберегти дитину від ризиків» та «Як підтримати дітей у непростий час війни».
Також для батьків проведені зустрічі «Абетка ментального здоров‘я», ознайомлення з матеріалами психологині Світлани Ройз «10 теплих прощань перед садочком та школою» та вправою «Це моя дитина», бесіда “Психоемоційний стан дитини на початку навчального року” з батьками учнів із сімей переселенців. Надавалися індивідуальні консультації з питань підтримки ментального здоров’я.
У закладах освіти проведені загальні акції “Я люблю тебе життя!” та “Смайл настрою”, забезпечено розміщення інформаційних матеріалів програми «Ти як?» (плакатів, інформації з QR-кодами) на стендах психолога та сайтах закладів освіти.
Оновлено інформацію в укриттях “Поради психолога щодо збереження ментального здоров’я” і розповсюджено інформацію «Тривожні сигнали та як можна запобігти трагедії».
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.022Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |