ОДЕСА, 11 ЛЮТОГО 2022 РОКУ, КОНТЕКСТ-ПРИЧОРНОМОР’Я – Голова Одеської обласної державної адміністрації Сергій Гриневецький взяв учать у церемонії вручення автомобілів інклюзивно-ресурсним центрам та відвідав один із них.
Про це ІА «Контекст-Причорномор'я» повідомили в прес-службі Одеської ОДА.
В повідомленні облдержадміністрації сказано:
Сьогодні, за участі голови Одеської облдержадміністрації Сергія Гриневецького, відбулась церемонія вручення мобільних інклюзивно-ресурсних центрів. Авто отримали 8 інклюзивно-ресурсних центрів – Доброславський (Одеський район), Березівський (Березівський район), Великомихайлівський (Роздільнянський район), Подільський (Подільський район), Татарбунарський (Білгород-Дністровський район), Болградський (Болградський район), Саф’янівський (Ізмаїльський район) та обласний ресурсний центр підтримки інклюзивного навчання комунального закладу вищої освіти «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради».
«Це – автомобілі спеціального призначення з можливістю перевезення осіб з інвалідністю на колісних візках та обладнанням для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей. Кожен автомобіль обладнаний дидактичними матеріалами для проведення корекційної роботи логопеда, психолога та дефектолога, що є універсальним, підходить для обстеження, корекції, навчальної діяльності діток різного віку та з різними особливостями розвитку» – зазначив голова Одеської облдержадміністрації Сергій Гриневецький.
На думку голови ОДА, це дозволить значно краще підтримувати розвиток інклюзивної освіти в регіоні та сприятиме забезпеченню психолого-педагогічним супроводом та діагностуванням фахівцями інклюзивно-ресурсних центрів дітей з особливими потребами навіть у найвіддаленіших куточках області.
«Сьогодні Одещина має 40 (найбільшу кількість в Україні) ресурсних центрів, але враховуючи те, що наша область найбільша за територією, має найбільшу кількість об’єднаних територіальних громад, то однією із проблем щодо супроводу навчання здобувачів з особливими освітніми потребами є бар’єрна недоступність та віддаленість сімей з дітьми даної категорії від інклюзивно-ресурсних центрів, що унеможливлює належний психолого-педагогічний супровід фахівцями інклюзивно-ресурсних центрів. Саме тому Одеської обласна державна адміністрація спільно з обласною радою, прийняли рішення виділити кошти і придбати спеціально оснащені автомобілі, щоб фахівці з центрів громад, могли доїхати до кожного населеного пункту і надати необхідну допомогу. А наявність спеціального автомобіля в обласному ресурсному центрі підтримки інклюзивної освіти ще й дасть можливість створити мобільну бригаду фахівців з числа фахівців ресурсного центру для надання підтримки і методичної чи практичної допомоги дітям з особливими освітніми потребами, їх батькам чи педагогічним працівникам» – сказав Сергій Гриневецький.
Голова Одеської ОДА переконаний, що за допомогою держави, підтримки обласної влади та у співпраці з громадами можна повністю укомплектувати інклюзивно-ресурсні центри необхідними фахівцями.
«В таких центрах працюють люди, які віддаються цій професії на все життя. Бо їх вибір – це поклик серця, тому завдання влади зробити все необхідне для того, щоб забезпечити їх гідними умовами праці» – додав Сергій Гриневецький.
***
Сьогодні голова Одеської обласної державної адміністрації Сергій Гриневецький відвідав обласний ресурсний центр підтримки інклюзивного навчання комунального закладу вищої освіти «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради».
«В Одеській області відзначається динаміка росту кількості учнів в інклюзивних класах та групах. У 2021 році інклюзивне навчання було організоване у 425 закладах загальної середньої освіти у 1650 класах інклюзивної та інтегрованої освіти для 2 375 дитини з особливими освітніми потребами за різними нозологіями. У порівнянні з 2020 роком показник охоплення інклюзивним навчанням дітей з особливими освітніми потребами в області зріс на 62 % (у 2020 – 1491 дитина)» – такі дані навів директор Департаменту освіти і науки ОДА Олександр Лончак.
На разі, функціонує 108 закладів дошкільної освіти з інклюзивним навчанням, в яких утворено 224 групи та залучено 429 дитини з особливими освітніми потребами.
«Поступово упроваджується інклюзивне навчання і в закладах професійно-технічної та фахової передвищої освіти. У 2021 році 113 учнів (студентів) мали змогу отримати професійну освіту в 10 закладах професійно-технічної та 1 фахової передвищої освіти (51 особа – в умовах спеціального навчання, 62 особи – в інклюзивних групах). Для підтримки, супроводу дітей з особливими освітніми потребами в області утворено потужну мережу інклюзивно-ресурсних центрів, що є однією з найбільших в Україні. На разі, в області функціонує 40 інклюзивно-ресурсних центрів, 2 з яких утворені у 2021 році» – додав Олександр Лончак.
На думку голови Одеської обласної державної адміністрації Сергія Гриневецького головною проблемою для нашої країни є демографічна ситуація, яка багато в чому залежить від того, наскільки гармонійно працюють інститути влади, і наскільки є середньострокова перспектива в розвитку економіки.
«Будь-які питання державної ваги мають вирішуватися через економіку процесу. І мені приємно відзначити, що це дуже добре розуміє Президент України Володимир Зеленський, бо саме в рамках реалізації його Програми «Велике Будівництво», будівництво та введення в експлуатацію шків, дитячих садочків, спортивних комплексів не відбудеться допоки не буде якісно враховано інклюзивної складової» – зазначив Сергій Гриневецький.
Оглянувши обласний ресурсний центр підтримки інклюзивного навчання голова Одеської ОДА ознайомився з його роботою та поспілкувався зі спеціалістами закладу.
«Дуже важливим ж той факт, що педагоги приділяють чимало уваги науковій складові освітнього процесу, адже без наукового супроводу, особливо в інклюзивній освіті не обійдемось. Мені приємно, що тут наука йде поруч з практикою. Приємно чути, що люди захищають кандидатські дисертації, це дає розуміння та впевненість в тому, що своє життя більшість з них присвятить саме цій роботі. А завдання нас, представників влади, зберегти кадри і зробити все, щоб особливі спеціалісти, які отримали освіту логопеда, дефектолога, психолога, мали гідні умови для роботи. Бо якісна і доступна інклюзивна освіта – вимога часу і вона має стати променем світла на сірому тлі» – сказав Сергій Гриневецький.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.017Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |