На Одеській залізниці готують довідник про історію магістралі та походження назв станцій. Про це повідомили учасники прес-конференції на тему: «Забуті сторінки історії Одеси: залізниця» кандидат історичних наук, доцент кафедри історії України ОНУ ім. І.І.Мечникова Володимир Полторак та завідувач музею історії та розвитку Одеської залізниці Юрій Линюк, яка відбулася 2 березня 2011 року.
В ході прес-конференції журналісти дізналися про значущість 2011 року в історії залізниць, адже цього року відзначається 150-річчя залізничного транспорту України та 20-ліття Укрзалізниці. До цих визначних дат, Музей історії та розвитку Одеської залізниці, в якому сьогодні триває реставрація, поповниться новими експонатами: окрім унікальної колекції макетів старовинного рухомого складу, деталей паровозів, ліхтарів та атрибутів залізничної професії (паровозних бригад) тут з’явиться пам’ятник першому паровозу. Наразі ведеться активна робота зі створення довідника, який міститиме історію, характеристики станцій та тлумачення походження назви кожної з них. Всі заходи з оновлення музею залізничники планують закінчити до кінця 2012 року.
В ході прес-конференції були розглянуті питання цінності Одеської залізниці в історії розвитку міста та регіону, адже, як зазначив Володимир Полторак, «багато унікальних сторінок з історії Одеси пов’язані саме з залізницею, яка була побудована в 1865 році та є першою, що простягалася по всій території України».
Цікавим для гостей заходу стала інформація про високу престижність професії машиніста. «Ця професія вважалася найпрестижнішою при Царській Росії, тоді середня заробітна платня машиніста складала 100 рублів, при тому як всі інші отримували 40 рублів на місяць. Вони мали змогу навчати своїх дітей в найкращих школах та гімназіях, їхні дружини могли дозволити собі не працювати», — підкреслив Юрій Линюк
Не залишилося осторонь питання можливості розвитку залізничного туризму, адже наш регіон славиться старовинними будівлями вокзалів, унікальними інженерними спорудами, наприклад башта Шухова, що неподалік станції Помічна, яка свого часу виконувала функцію водонапірної башти, адже паровози потребували багато води, вокзал станції Христинівка, який був збудований за індивідуальним проектом.
ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ ОДЕСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ ПРЕС-СЛУЖБА
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.012Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |