Укрзалізниця закликала залізничні адміністрації Євроазіатського континенту до поглиблення партнерських відносин та співробітництва на ринку вантажоперевезень. На цьому наголосив начальник головного комерційного управління Укрзалізниці Володимир Іващук в ході ХХ пленарного засідання Міжнародної асоціації «Координаційна Рада з Транссибірських перевезень» (КРТП).
«Для успішного співробітництва передусім необхідно спільно удосконалювати законодавчу базу з метою спрощення процедури оформлення документів, впроваджувати прогресивні технології контролю за переміщенням і доставкою вантажу, спрощувати процедури, пов'язані з переміщенням вантажу через кордон, розвивати інформаційні технології», — наголосив Володимир Іващук.
Укрзалізниця ініціює впровадження електронної накладної при перевезеннях у міжнародному вантажному сполученні, для чого необхідно здійснювати електронний обмін даними в обсязі перевізного документа із залізничними адміністраціями країн ЄС. Значна робота із цього питання вже проведена з Польщею, Словаччиною та Угорщиною. Впродовж 7 років здійснюється такий електронний обмін з ВАТ «РЖД». Укладено тристоронню угоду про інформаційний обмін даними під час перевезення вантажів між Укрзалізницею, ВАТ «РЖД» і АТ «НК «Казахстан темір жолы». Впровадження інформаційних технологій і електронного документообігу у міжнародному сполученні сприятиме прискоренню пропуску вантажів через кордон і зменшенню часу на проведення митних процедур.
Окрім того, Володимир Іващук наголосив на необхідності заміни паперових супровідних документів на електронні при вантажних перевезеннях у міжнародному сполученні, нагадав, що за три місяці з початку впровадження електронного документообігу у внутрішньому сполученні з використанням електронної накладної вже здійснюється 100% вантажних операцій, перехід на електронні супровідні документи – це наступний етап. Володимир Іващук зазначив, що Укрзалізниця пропонує усі супровідні документи створювати в автоматизованих системах, а в електронному перевізному документі вказувати тільки посилання на них. «У такий спосіб контролюючі органи зможуть через свої автоматизовані системи перевірити наявність дозвільних та інших документів. Для цього необхідно провести велику роботу з удосконалення як внутрішньої нормативної бази, так і міжнародної», — зауважив начальник головного комерційного управління Укрзалізниці.
Для поглиблення міжнародної співпраці, за словами начальника головного комерційного управління Укрзалізниці, необхідно формувати сприятливий нормативно-правовий клімат усередині кожної держави — транзитера, який би узгоджувався із міжнародними правилами і конвенціями, а також потрібне гнучке і прозоре митне законодавство.
Він повідомив, що Укрзалізниця спільно з Держмитслужбою наразі проводить роботу для оформлення в електронному виді і вантажної митної декларації в режимі транзит з метою інтеграції системи контролю за доставкою вантажів з європейською системою NCTS. Вже проведено експеримент, за участю Литовської митної служби, з оформлення двох електронних митних декларацій на вантажі, які перевезені з Одеського морського торгового порту у Вільнюс поїздом комбінованого транспорту «Вікінг». Як зазначив Володимир Іващук, Литовська митниця вчасно одержала електронні повідомлення і завчасно оформила необхідні документи.
Другим етапом цього експерименту буде поширення оформлення транзитних декларацій в електронному вигляді на всі залізничні пункти пропуску.
ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ УКРЗАЛІЗНИЦЯ ПРЕС-ЦЕНТР
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.018Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |