У зв’язку з малим попитом та малонаселеністю Державна адміністрацією залізничного транспорту України відміняє курсування малосоставних міждержавних поїздів, якими за прямим призначенням користується мінімальна кількість пасажирів.
Зокрема, це стосується поїздів № 53/54 «Харків — Уфа» (разом з безпересадочним вагоном Харків—Красноярськ і Харків—Владивосток), № 385/386 Харків — Липецьк і № 311/312 Харків — Калінінград, № 323/324 Харків — Мурманськ, № 637/638 Харків – Куп’янськ – Вузловий. З тієї ж причини будуть відмінені поїзда 107/108 Київ – Астана, №46/45 «Львів – Адлер» (до кінцевої станції курсує 7-9 пасажирів), а також причіпні та безпересадкові вагони Житомир-Москва-Хмельницький, Хмельницький-Москва-Житомир.
Оптимізація маршрутів міжнародного сполучення переглядається за результатами нещодавно проведеного моніторингу пасажиропотоку, який засвідчив, що відсоток пасажирів, які мандрують міжнародними залізничними рейсами від початкової до кінцевої станції, у більшості випадків не сягає навіть 10%. Тобто пасажирський поїзд прибуває на кінцеву зупинку практично порожній. Для прикладу, до Владивостока купують квитки 3 особи за п’ять рейсів.
Як зазначають залізничники, маршрути курсування поїздів на залізницях України – в багатьох випадках спадщина СРСР, коли були популярні міждержавні маршрути та ніхто особливо не обраховував економіку таких рейсів. «На сьогодні ситуація корінним чином змінилася, більш популярним є авіа перевезення у міждержавному сполученні. Важко знайти пасажира, що хоче їхати до Владивостока 6-7 діб. Водночас Укрзалізниця вже не може собі дозволити витрати на курсування такого потягу. Вони нелогічні і не виправдовують себе ні з якої точки зору. У міста Дальнього Сходу та Сибіру пасажиру доцільно їхати через Москву — квитки на поїзда РЖД можна придбати в будь-який касі далекого прямування Укрзалізниці, а не утримувати поїзд, на який беруть квитки до кінцевої станції 3 пасажира на 5 рейсів», — розповів начальник Головного пасажирського управління Олександр Іванько.
Наразі, призначення кожного пасажирського поїзду розглядається Укрзалізницею через призму ефективності та економічності. За допомогою аналізу пасажиропотоку фіксується населеність поїзду (кількість пасажирів), ефективність та затребуваність зупинок тощо.
ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ УКРЗАЛІЗНИЦЯ ПРЕС-ЦЕНТР
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.012Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |