ІА «Контекст Причорномор'я»
Прес-релізи
Шумо та віброізоляція авто
28.11.2023 в 13:24
Шумо та віброізоляція авто

Навколо ефективності шумоізоляційних матеріалів, а також способів їх застосування в автомобілі існує багато думок. І часто вони суперечать одне одному. Якими є критерії шумоізоляції і від чого насправді залежить її ефективність в автомобілі, а також про тенденції розвитку ринку шумоізоляційних матеріалів читайте далі.

Одне з основних завдань акустичного тюнінгу автомобіля – це зниження шуму та підвищення комфорту. Пов'язані з цим роботи прийнято називати шумоізоляцією автомобіля.

Цілі та завдання віброоізоляції Vibrofiltr:

  • знизити загальний шум у салоні автомобіля, збільшити жорсткість кузова (паралельно вдається покращити температурний мікроклімат).
  • покращити звучання акустичних систем.
  • у звукових змаганнях з якості звуку (SQ) – досягти чистоти звучання, прибрати непотрібні резонанси та відображення. У змаганнях з звукового тиску (SPL) — значно підвищити жорсткість кузова, ввести кузов у резонанс на певних частотах.

Очевидно, що ефективність шумоізоляції авто залежить від матеріалів та від кваліфікації майстра. Але варто пам'ятати, що якісними матеріалами завжди працювати легше і результат досягається більшим. Розглянемо призначення різних груп продуктів, сфери застосування, особливості.

Найважливіші матеріали, від яких залежить до 80% результату – вібропоглиначі або вібродемпфери (віброглушники). Їх не можна плутати із віброізоляторами. Завдання цих матеріалів – зменшити шум від вібрації металевих частин автомобіля. Цей шум називають «структурним».

Основний показник ефективності вібропоглиначів — КМП (коефіцієнт механічних втрат), досить складний у визначенні та досить суб'єктивний, у сенсі визначення зниження шуму.

Про ефективність матеріалів говорить їх використання у професійному автозвуку. Наприклад, за останні два роки переважну більшість переможців автозвукових змагань використовували матеріали Vibrofiltr, не тільки в екстремальних, а й у повсякденних класах, де важливим є якісний звук і мала вага.

Безумовним правилом можна вважати, що чим товстіший метал і вібронавантажений вузол, тим товстіший вібропоглинач слід вибирати. Комбіновані багатошарові матеріали ефективні у більшому діапазоні частот. Але не варто захоплюватися товстими та важкими продуктами – це призводить до збільшення ваги і як наслідок – перевитрати палива.

Але найголовніше — може відвести резонансну частоту вниз, від чого підвищується стомлюваність водія. З низькими частотами боротися набагато складніше, тому одне з основних завдань обробки вібропоглиначами – підняти резонансну частоту.

Загалом, ефективність шумоізоляції автомобіля може бути різною, але вона може значно зменшити рівень шуму, який проникає в салон автомобіля, що робить його вигідною інвестицією для тих, хто шукає тихішого водіння.

* Прес-релізи розміщуються на сайті ІА «Контекст-Причорномор'я» у тому вигляді, в якому вони надіслані, без редакторського виправлення.

© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.032
Перейти на повну версію сайту