Кандидату на пост Президента України, депутату Верховної Ради України Януковичу В.Ф.
Шановний Вікторе Федоровичу!
До Вас звертаються трудові колективи та підприємці ринків Миколаївської області з великою надією на те, що Ваше державницьке ставлення до людей посприяє захисту малого бізнесу на ринках України, який повсякчас намагаються знедолити сьогоднішні керівники Кабміну, застосовуючи вкрай некваліфіковані заходи та вдаючись до нелюдяних вчинків.
Постановою Кабінету Міністрів України «Про заходи щодо стабілізації цін за надання послуг та оренду торгових приміщень у торговельних об'єктах, на ринках з продажу продовольчих та непродовольчих товарів в умовах фінансово-економічної кризи» від 5 березня 2009 р. № 278 із змінами, внесеними Постановою від 29 липня 2009 р. № 868, запроваджується державне регулювання цін за надання в оренду торгових приміщень на територіях ринків.
Шляхом внесення змін до Постанови Кабміну від 25.12.1996 р. № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів) за надання в оренду торгових приміщень встановлюються «граничні розміри плати за послуги, що надаються на ринках з продажу продовольчих та непродовольчих товарів; граничні рівні цін та нормативи рентабельності.
З березня по липень 2009 року центральними органами виконавчої влади постійно вносились зміни та доповнення до Постанови № 278, які не сприяють створенню збалансованих цін на оренду та послуги, що надаються ринками різних форм власності та організаційно-правових форм, а навпаки, поглиблюють проблематику даного питання, створюючи умови, за яких під сумнів підпадає доцільність самого існування ринків як окремої галузі господарської діяльності.
На виконання Постанови Кабміну, Міністерством економіки та Державним комітетом з питань регуляторної політики і підприємництва затверджено «Порядок розрахунку цін на послуги та оренду торгових приміщень» (Наказ від З0 червня 2009 р. № 638/109), де передбачається, що при розрахунку орендної плати собівартість надання 1 кв. метра торгової площі визначається шляхом ділення витрат на загальну, а не на корисну (торгову) площу ринку і обчислюється без урахування коефіцієнта завантаженості.
Складається стійке переконання, що автори цього Порядку особливо не переймались питанням його практичного застосування та не обтяжували себе аналізом існуючої нормативно-правової бази України в сфері ринкової діяльності. Як наслідок — наведений Порядок створює правову колізію і не узгоджується з вимогами Ветеринарно-санітарних правил для ринків, Правил торгівлі на ринках, Правил пожежної безпеки для ринків України, згідно з якими ділення витрат на загальну площу є неприпустимим, адже понад З0 відсотків території ринку повинні складати проходи, проїзди, санітарні зони тощо.
Крім того, формування вартості оренди залежатиме не від групи товару, що реалізується, а від типу торгового об'єкта та витрат на його обслуговування. Крім очевидної недолугості даного принципу ціноутворення, втрачається можливість підтримки вітчизняного товаровиробника, яка забезпечувалась шляхом створення сприятливих цінових умов для реалізації продукції українського виробництва.
Також цією Постановою затверджується примірний договір оренди, який рекомендовано укладати суб'єктам підприємницької діяльності з власниками ринків. Зазначена «рекомендація» дала правову підставу органам місцевого самоврядування безпідставно втручатись у договірні відносини та вносити зміни і доповнення у договори оренди, неприйнятні до застосування як власникам ринків, так і підприємцям. А змінами до п. 2 Постанови № 278, затвердженими Кабінетом Міністрів України 29.07.2009 р., встановлюється імперативна норма щодо обов'язку Сторін укладати вже не примірну, а типову форму договору оренди на ринках України.
Таким чином, фактично відбувається нав'язування такої форми угоди, яка всупереч положенням чинного законодавства України спрямована на обмеження свободи сторін договору в обранні прийнятних для себе умов співпраці, пропорційного розподілу прав та обов'язків і не може повною мірою враховувати технічні, галузеві, організаційно-правові, територіальні та інші особливості кожного ринку, що, безумовно, є прямим втручанням у господарсько-фінансову діяльність суб'єктів підприємницької діяльності.
Мета впровадження Постанови Кабміну обґрунтовується нібито необхідністю стабілізації цін на споживчому ринку і посилення боротьби з монопольними проявами, однак відомо, що жоден із ринків України не має монопольного положення, їх співіснування відбувається на цілком конкурентних засадах, а різниці у вартості за користування торговим місцем на ринках різних форм власності спростовують будь-які підозри на існування змови з питань ціноутворення.
Натомість, державне регулювання цін, упроваджене Постановою № 278, не поширюється на мережі супермаркетів та так звані комплекси торгових павільйонів і торговельні центри, характер господарської діяльності яких є ідентичним діяльності ринків, але вони звільняються від сплати ринкового збору, який справно сплачують підприємці, що здійснюють торгівлю на територіях ринків.
Економічний вплив, безпідставно застосований діючим Урядом нібито з метою регулювання торгової галузі, не лише ставить торгуючих на ринках у нерівні конкурентні умови, а і позбавляє елементарної справедливості та можливості конкурентоспроможного ведення бізнесу.
За попередніми підрахунками, застосування нового Порядку розрахунку цін призведе до згортання підприємницької діяльності та повної руйнації ринкової галузі, яка сьогодні є одним із основних платників податків і зборів до Державного та місцевих бюджетів України.
Беручи до уваги періодичність хизування даною Постановою у засобах масової інформації та невтомну пропаганду її нібито позитивних, але заздалегідь не здійсненних результатів, не можна не помічати її прихованої справжньої мети. Бо не витримуючи конкуренції та зазнаючи збитків, власники супермаркетів, користуючись симпатіями і корисними інтересами певних державних керманичів, змушені вдаватись до лобіювання власних інтересів шляхом знищення прямих конкурентів через державні владні структури. Внаслідок чого власники ринків змушені захищатись на законодавчому рівні. Так, ухвалами Окружного адміністративного суду міста Києва відкрито провадження в адміністративній справі за позовами Одеської обласної Асоціації роботодавців Півдня України, Всеукраїнської асоціації «Український ринок» та Миколаївського кооперативного підприємства «Центральний ринок» до Кабінету Міністрів України «Про визнання не чинною постанови Кабінету Міністрів України від 05.03.2009 р. № 278 та від 29.07.2009 р. № 868».
Шановний Вікторе Федоровичу! У складних умовах сьогодення для багатьох громадян України ринкова торгівля залишається останньою можливістю чесною працею нагодувати себе та свої сім'ї, не вдаючись до принизливого жебракування.
Ринкова галузь є суттєвою складовою бюджетних, соціальних, економічних та інших процесів державотворення, яка потребує встановлення прогнозованої державної політики та передбачуваних правил ведення бізнесу.
Розраховуємо, що з моменту набуття Вами владних повноважень, яке відбудеться незабаром, Постанови Кабміну № 278 та № 868 будуть скасовані в цілому, а ринки України позбавляться надуманої необхідності безвідповідального державного регулювання, що здійснюється в противагу законним інтересам людей малого бізнесу.
Повністю поділяючи гасло Вашої команди: є Лідер — є Держава» та приєднуючись до Вашої передвиборної програми «Україна для людей», що розроблена і опрацьована справжніми фахівцями, представники ринкової галузі Миколаївщини активно підтримують Вашу кандидатуру на пост Президента України, висловлюючи велику надію на перемогу здорового глузду, відновлення стабільності, порядності та професійного ставлення до вирішення економічних питань, чого відверто бракує сьогоднішнім керманичам влади.
Не маючи сумнівів у результатах волевиявлення переважної більшості громадян України, трудові колективи та підприємці ринків Миколаївської області, цілковито підтримуючи обраний Вами курс, висловлюють Вам щиру вдячність за мужність, наполегливість і високий професіоналізм у розбудові нашої держави з одночасним побажанням Вам успіхів у завершенні розпочатих справ та з надією на те, що з Вашим Президентством Україна стане сильною, а її народ заможним та щасливим.
З великою до Вас повагою
© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.009Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |