ІА «Контекст Причорномор'я»
Миколаїв  >  Моніторинги
Виконання обласного бюджету 2009 року — уникнення коливань та утримання стабiльностi
27.02.2010 / Газета: Южная правда / № 23(22613) / Тираж: 24600

Реалізація відповідного комплексу заходів та завчасна робота управлінь та відділів облдержадміністрації — усіх учасників бюджетного процесу, за підтримки з боку органів місцевого самоврядування, дала змогу забезпечити виконання дохідної частини обласного бюджету, що безпосередньо позитивно вплинуло на виконання видаткової частини.

Найважливішим завданням виконання бюджету є забезпечення повного і своєчасного фінансування видатків на утримання бюджетних установ, заходів на виконання обласних програм, передбачених у рішеннях обласної ради. Протягом 2009 року виконання вказаних завдань здійснювалося у напрямі забезпечення максимальної збалансованості з дохідними джерелами та фінансуванням.

Так, до дохідної частини обласного бюджету Миколаївської області мобілізовано податків і зборів у сумі 332,4 млн. грн., що на 17,2 млн. грн. більше минулого року, в тому числі до загального фонду надійшло — 301,1 млн. грн. що склало 109,8 відсотка річних призначень, до спеціального фонду відповідно 31,3 млн. грн., або 120,3 відсотка. Власних надходжень бюджетних установ отримано 34,9 млн. грн. Доходи обласного бюджету розвитку становили 10,5 млн. грн., або 106,1 відсотка до річних обсягів.

Надходження від повернення підприємствами коштів, що надавались у минулих роках з обласного бюджету як фінансова підтримка, склали 0,5 млн. грн.

Чільне місце серед податкових надходжень посідає податок з доходів фізичних осіб, обсяги якого мають стійку тенденцію до зростання. Його мобілізовано до обласного бюджету в обсязі 239,1 млн. грн., або на 109,9 відсотка до уточненого плану.

Міжбюджетних трансфертів з державного бюджету надійшло до обласного бюджету в сумі 943,8 млн. грн., у тому числі: дотацій — 338,0 млн. грн. та субвенцій — 605,8 млн. грн.

Видатки обласного бюджету виконано в сумі 1297,5 млн. грн., що склало 96,1 відсотка від уточненого плану на рік, у тому числі по загальному фонду — 1164,2 млн. грн., по спеціальному фонду — 133,3 млн. грн.

У загальній сумі видатків трансферти до інших бюджетів за рахунок державного та обласного бюджетів по загальному фонду склали 549,8 млн. грн., по спеціальному фонду — 80,7 млн. грн.

Соціальну спрямованість бюджету, що є однією із важливих складових бюджетної політики, характеризує значна частина видатків соціального спрямування. Зокрема, із загального фонду бюджету на фінансування соціально-культурних установ та заходів соціального захисту населення, що фінансуються з обласного бюджету, виділено 538,7 млн. грн., у загальному обсязі видатків це становило 97,2 відсотка. Порівняно з минулим роком збільшено видатки на галузі: «Охорона здоров'я» — на 32,7 млн. грн.; «Освіта» — на 10,9 млн. грн.; «Культура і мистецтво» — на 6,4 млн. грн.; «Фізична культура і спорт» — на 0,9 млн. грн. Питома вага цих видатків зросла порівняно з 2008 роком на 4,5 відсоткових пункти.

Наявні ресурси бюджету насамперед спрямовувались на захищенні статті видатків загального фонду, зокрема на:

- оплату праці з нарахуваннями працівників бюджетних установ — 272,9 млн. грн., що на 35,6 млн. грн. більше 2008 року, та забезпечило її виплату у повному обсязі;

- придбання медикаментів та перев'язувальних матеріалів — 44,2 млн. грн., що на 16,9 млн. грн. більше 2008 року;

- забезпечення продуктами харчування — 45,0 млн. грн., що на 7,7 млн. грн. більше бюджетного періоду 2008 року.

Не пройшло поза увагою впровадження заходів по максимальному забезпеченню розрахунків за спожитті теплоенергоносії бюджетними установами, що фінансуються з обласного бюджету. На оплату комунальних послуг та енергоносіїв виділено з бюджету 36,0 млн. грн.

Крім того, на придбання обладнання та предметів довгострокового використання, проведення капітальних ремонтів бюджетних установ використано 24,4 млн. грн.

Загальний обсяг видатків бюджету розвитку, що є складовою спеціального фонду обласного бюджету, та спрямований на реалізацію програм соціально-економічного розвитку об'єктів комунального майна області, склав 10,4 млн. грн.

Зосередження бюджетних ресурсів на об'єктах з високим ступенем будівельної готовності дозволило повністю ввести в експлуатацію заплановані 12 об'єктів та провести підготовчі роботи з будівництва: виготовлення проектно-кошторисної документації, виконання експертизи проектів, попередні роботи по інших 3 об'єктах інвестування.

Зокрема, найбільший обсяг капітальних вкладень — 7,5 млн. грн., або більше 70 відсотків загального обсягу фінансування направлено на будівництво та реконструкцію по трьох закладах освіти та п'яти установах охорони здоров'я Миколаївського, Доманівського, Березнегуватського, Кривоозерського районів, водопровідних мереж та патолого-анатомічного корпусу обласного онкологічного диспансеру, котельні обласної психіатричної лікарні, приміщень обласної інфекційної лікарні в м. Миколаєві.

На фінансування робіт, пов'язаних із будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням автомобільних доріг комунальної власності, з обласного бюджету перераховано кошти в сумі 13,2 млн. грн.

Протягом 2009 року виділено 7,0 млн. грн. на фінансування природоохоронних заходів.

Зазначені кошти використані на вирішення таких соціально-екологічних проблем, як будівництво на об'єктах водопровідно-каналізаційного господарства, припинення деградації екологічних систем, інші заходи в Новоодеському, Єланецькому, Казанківському, Первомайському, Березнегуватському районах області.

Крім того, для створення захисних лісових насаджень на території області виділено з обласного бюджету 747 тис. грн.

У звітному періоді за рахунок загального фонду бюджету та повернутих кредитів до спеціального фонду обласного бюджету надані пільгові кредити молодим сім'ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) та придбання житла в сумі 1,2 млн. грн. та індивідуальним сільським забудовникам у сумі 1,8 млн. грн., що дозволило 47 сім'ям використати кошти на будівництво, придбання житла загальною площею 3821 кв. м (з урахуванням часткового фінансування з державного бюджету та бюджету м. Миколаєва — 16 відсотків).

Чітке розуміння всіма учасниками бюджетного процесу основних етапів на стадії виконання обласного бюджету, враховуючи завдання економічного розвитку області, визначення пріоритетних бюджетних програм та напрямів діяльності бюджетної сфери навіть в умовах фінансово-економічної кризи, дозволило констатувати: заходи, які втілені в звітних показниках про виконання обласного бюджету 2009 року, дали свої результати як у наповнені бюджету, так і забезпеченні на достатньому рівні функціонування бюджетних установ, що надають послуги населенню області, та виконання обласних програм.

У разі необхідності отримання більш широкої інформації про виконання обласного бюджету в розрізі галузей та по суті їх видатків бажаючі запрошуються на публічне представлення звіту про виконання обласного бюджету Миколаївської області за 2009 рік.

Прес-центр головного фінансового управління облдержадміністрації.

Публічне представлення звіту про виконання обласного бюджету Миколаївської області за 2009 рік у розрізі економічної класифікації видатків відбудеться 17 березня 2009 року о у малій залі будинку обласної ради.

Автор: -


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту