ІА «Контекст Причорномор'я»
Миколаїв  >  Моніторинги
В інтересах обласної громади
04.03.2010 / Газета: Рідне Прибужжя / № 25(2908) / Тираж: 6008

2 березня відбулася ХХХV сесія обласної рада, на якій було розглянуто близько сорока питань. Пленарне засідання вела голова обласної ради Тетяна Демченко.

Підготовка до ХХХV сесії розпочалася ще наприкінці минулого року. У грудні 2009 року робочі групи у складі депутатів обласної ради почали вивчати питання змін до діючих обласних програм.

Остаточне обговорення сесійних питань відбулося у постійних комісіях обласної ради, які проходили з 9 по 23 лютого. А це майже дві тисячі пропозицій і доповнень, внесених депутатами обласної ради у процесі роботи над підготовкою питань на розгляд сесії.

Не винесено до сесійної зали

На початку пленарного засідання голова обласної ради Т.В. Демченко поінформувала депутатів обласної ради, що за пропозицією облдержадміністрації постійні комісії та президія обласної ради розглядали питання «Про внесення змін і доповнень до Програми соціально-економічного розвитку Миколаївської області на 2000-2010 роки «Миколаївщина-2010».

З метою подальшого виділення коштів на виконання облдержадміністрацією делегованих повноважень по управлінню майном, відповідним проектом рішення передбачалися зміни до даної Програми.

Водночас профільна постійна комісія обласної ради (яку підтримали інші постійні комісії та президія) наголосила щодо необхідності розгляду питання про внесення змін і доповнень до Програми виключно після: надання звіту про виконання основних Показників соціально-економічного розвитку Миколаївської області на 2009 рік порівняно з показниками 2006-2008 років; затвердження обласною радою основних Показників соціально-економічного розвитку Миколаївської області на 2010 рік; розгляду питання щодо виконання Програми соціально-економічного розвитку Миколаївської області на 2000-2010 роки «Миколаївщина-2010».

Враховуючи це, депутати запропонували не виносити зазначене питання на розгляд ХХХV сесії обласної ради та звернулися до облдержадміністрації щодо підготовки та надання відповідних матеріалів, проектів рішень обласної ради із вищезазначених питань та їх внесення на розгляд обласної ради у порядку, передбаченому Регламентом обласної ради п'ятого скликання.

Досить активно на засіданнях постійних комісій та на президії обласної ради слухалося і питання «Про виконання заходів щодо розв`язання соціальних та екологічних проблем, пов'язаних із завершенням будівництва Ташлицької ГАЕС у 2010 році. Однак сесія обласної ради підтримала висновки постійних комісій та президії стосовно недоцільності винесення цього питання на сесію, оскільки облдержадміністрації насамперед належало надати обласній раді чіткий поетапний план дій з відновлення будівлі Богданівської ЗОШ, кошторис та джерела фінансування..

За пропозицією постійної комісії обласної ради з питань культури, науки і освіти, сім`ї та молоді, спорту на засіданнях постійних комісій та президії обласної ради слухалося питання «Про внесення змін до обласної Програми «Шкільний автобус».

Враховуючи позитивний досвід реалізації цієї Програми, постійні комісії підтримали питання щодо необхідності продовження її дії, а президія обласної ради запропонувала утриматися від розгляду цього питання на сесії обласної ради та направити облдержадміністрації проект рішення обласної ради, підготовлений з урахуванням висновків постійних комісій, для доопрацювання та внесення пропозицій у порядку, передбаченому Регламентом обласної ради п'ятого скликання та з урахуванням фінансового ресурсу обласного бюджету тощо.

Стосовно учасників бойових дій, сімей «афганців», автомобілів для інвалідів

Депутати обласної ради на XXXV сесії обласної ради внесли доповнення до Комплексної програми соціального захисту людей похилого віку, осіб з обмеженими фізичними можливостями та осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на 2006-2010 роки («Турбота»).

Депутатський корпус продовжив добру традицію щодо відзначення внеску ветеранів Великої Вітчизняної війни, ініціювавши надання одноразової матеріальної допомоги учасникам бойових дій у роки Великої Вітчизняної війни до 65?ї річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні та до 66?ї річниці визволення України від фашистських загарбників;

Не залишилися без уваги сім`ї загиблих та інвалідів війни в Афганістані, які мешкають на території Миколаївської області.

Обсяг фінансування одноразової матеріальної допомоги буде визначено під час прийняття рішення обласної ради «Про обласний бюджет Миколаївської області на 2010 рік».

Завдяки змінам, внесеним до обласної Програми «Безбар'єрна Миколаївщина», вдруге з обласного бюджету заплановано придбати автомобілі для інвалідів з ампутацією обох ніг. На сьогодні таких у черзі на отримання спецавтотранспорту налічується декілька десятків чоловік.

Проблема захисту інвалідів у сучасних економічних умовах набула в Миколаївській області особливого значення у зв'язку з постійним зростанням їх частки в загальній структурі населення.

За ініціативою депутатського корпусу з метою посилення соціальної підтримки осіб з обмеженими фізичними можливостями рішенням обласної ради від 26 березня 2009 року № 6 «Про внесення доповнення до обласної Програми «Безбар`єрна Миколаївщина» було виділено з обласного бюджету кошти у сумі 300,0 тис. гривень для придбання спецавтотранспорту інвалідам з ампутацією обох ніг.

Придбано вісім автомашин з ручним керуванням, які було передано інвалідам- ампутантам безкоштовно.

Для остаточного вирішення цього проблемного питання депутати вирішили:

продовжити термін дії обласної Програми «Безбар'єрна Миколаївщина» на період до 2015 року включно;

передбачити у 2010 році та у наступних роках з обласного бюджету Миколаївської області кошти на придбання спецавтотранспорту для інвалідів з ампутацією обох ніг у сумі 300,0 тис. гривень.

Пильна увага — галузі охорони здоров`я

Незважаючи на тяжке фінансове становище у країні, відсутність бюджету, депутати обласної ради все одно пріоритетність віддають інтересам простих людей, усієї обласної громади. І цей висновок підтверджують внесені зміни та доповнення до обласної Комплексної програми «Здоров`я нації, яка діє з 2002 року на території Миколаївської області.

На сесії внесено зміни та доповнення до обласної Комплексної програми «Здоров`я нації, які передбачають:

створення пологового відділення Миколаївської обласної лікарні, передбачивши на ці цілі кошти в обласному бюджеті Миколаївської області на 2010?й та 2011?й роки;

фінансування витрат з обласного бюджету на операційне втручання, придбання лікарських засобів, витратні матеріали, медичні апарати, протези та імплантанти для надання високоспеціалізованої медичної допомоги хворим — мешканцям Миколаївщини на території області та за її межами.

Обласній державній адміністрації під час формування обласного бюджету Миколаївської області на 2010 рік запропоновано передбачити кошти: на фінансування ангіографа;

препарату «Диспорт» для Миколаївської обласної дитячої лікарні;

препарату «Куросурф» для Миколаївської обласної дитячої лікарні;

рентгендіагностичного цифрового комплексу (АЙКОНОС R-200 AXIOM) для Миколаївської обласної дитячої лікарні;

апарату для малоінвазійних хірургічних втручань для Миколаївської міської лікарні № 3;

для Миколаївського обласного госпіталю інвалідів Великої Вітчизняної війни — на поточний ремонт Первомайської філії.

Внесено доповнення до Програми розвитку фізичної культури і спорту в Миколаївській області на період до 2012 року

Депутати обласної ради рішенням сесії передбачили щорічно фінансування видатків на виплату грошових винагород спортсменам-переможцям і призерам Олімпійських, Параолімпійських ігор, чемпіонатів світу та Європи, найбільш перспективним молодим спортсменам та на виплату стипендії перспективним молодим спортсменам-шахістам. Щорічно видатки на забезпечення тренувального процесу спортсменів?плавців у плавальних басейнах області тощо.

***

Продовжено термін дії обласної Програми реконструкції та відновлення аварійно небезпечних будівель дошкільних навчальних закладів сільської місцевості

***

З метою вирішення проблемних питань галузі водопровідного господарства та поліпшення водозабезпечення населення Миколаївської області, обласна рада доповнила обласну програму «Питна вода Миколаївщини» на період до 2020 року, затверджену рішенням обласної ради від 28 березня 2008 року № 5, новим додатком, включивши до нього додаткові проекти та заходи, спрямовані на поліпшення водопостачання у населених пунктах області, будівництво, реконструкцію та технологічне оснащення свердловин і водопровідних мереж.

Про передачу

«Кургану Слави» та меморіального комплексу в с. Ковалівка в обласну комунальну власність та відповідальність посадових осіб за невиконання рішень обласної ради

З метою вшанування подвигу народу в боротьбі за свободу і незалежність Вітчизни, збереження пам'ятки історії та монументального мистецтва — «Курган Слави» обласною радою 16 жовтня 2009 року та 11 грудня 2009 року прийнято рішення про передачу цієї монументальної всенародної пам'ятки з комунальної власності м. Нова Одеса у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Миколаївської області.

На жаль, втретє депутати обласної ради вимушені повернутися до розгляду даного питання — питання сумління і совісті, а не чиновницької тяганини, як у черговий раз обурювалися у виступах на сесії депутати обласної ради.

Сесія констатувала, що облдержадміністрацією свідомо ігнорується виконання вищезазначених рішень обласної ради, притому у переддень такої вікопомної дати, як відзначення 65?ї річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років.

Депутати обласної ради зазначили, що безпосередня відповідальність за зволікання у вирішенні цього питання покладена на начальника управління культури облдержадміністрації М.Ф. Димитрова. Роботу начальника управління культури облдержадміністрації в частині забезпечення виконання рішень обласної ради щодо передачі пам'ятки історії та монументального мистецтва — «Курган Слави» на сесії визнано незадовільною. Голові обласної державної адміністрації запропоновано розглянути питання про доцільність перебування М.Ф. Димитрова на обійманій посаді.

Депутати надали також згоду на безоплатну передачу меморіального комплексу, розташованого у с. Ковалівка Миколаївського району, з комунальної власності територіальної громади с. Ковалівка у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Миколаївської області та запропонували облдержадміністрації вжити заходів щодо передачі комплексу та передбачити видатки на його утримання.

Однак персональної відповідальності посадових осіб за ефективне виконання рішень обласної ради стосувалося і ряд інших питань, винесених на XXXV сесію обласної ради.

***

Зокрема рішення обласної ради від 11 грудня 2009 року № 9 стосувалося незадовільної роботи начальника управління з питань майна комунальної власності облдержадміністрації Ю.В. Кравченко у частині організації процесу приватизації КП «Міжнародний аеропорт «Миколаїв» та виконання рішень обласної ради з цих питань.

Голові облдержадміністрації тоді ж було запропоновано розглянути питання про доцільність перебування Ю.В. Кравченко на обійманій посаді.

Депутати обласної ради зажадали від голови обласної державної адміністрації термінового вжиття заходів стосовно перебування начальника управління з питань майна комунальної власності облдержадміністрації Ю.В. Кравченко на обійманій посаді у зв'язку з незадовільним виконанням заходів з приватизації КП «Міжнародний аеропорт «Миколаїв», непрофесійним підходом до організації функціонування інших комунальних підприємств, відсутністю належного контролю за ефективним використанням майна, що є власністю територіальних громад Миколаївської області.

***

Начальник Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Миколаївській області В.І. Богдан не виявив належної ініціативи та зацікавленості стосовно відпрацювання запропонованих депутатами обласної ради для розгляду на ХХХV сесії обласної ради змін та доповнень до обласної Програми охорони довкілля та раціонального природокористування на 2000-2010 рр., у чому вбачається особиста безвідповідальність цього керівника за ситуацію, що склалася на об'єктах, запропонованих депутатами для включення до Програми.

Сесія констатувала, що спостерігається безпідставне затягування у підготовці відповідної документації щодо організації та встановлення меж регіонального ландшафтного парку «Тилігульський», створеного згідно з рішенням обласної ради від 28 квітня 1995 року № 8, у зв'язку з чим межі парку і досі не встановлено. Це викликає справедливе обурення серед місцевого населення та призводить до численних звернень до обласної ради. Аналогічна ситуація має місце і по інших об'єктах природно-заповідного фонду області.

Під час створення національних природних парків «Бузький Гард» та «Білобережжя Святослава» територіальним органом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України не проведено роз'яснювальної роботи та не отримано погодження територіальних громад, що спричиняє соціальну напругу серед місцевого населення.

До обласної ради й досі не надано належне наукове обґрунтування та документацію, яка підтверджує погодження усіма землекористувачами земельних ділянок, де на територіях створено ці національні парки.

Все це свідчить про відсутність належної взаємодії Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Миколаївській області під керівництвом начальника В.І. Богдана з Миколаївською обласною радою.

Депутати обласної ради звернулися до міністра охорони навколишнього природного середовища України щодо розгляду питання про відповідність обійманій посаді начальника Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Миколаївській області Богдана Валерія Івановича.

На XXXV сесії обласної ради внесено зміни до статутів об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Миколаївської області:

- Миколаївського державного вищого музичного училища.

- Миколаївського академічного художнього російського драматичного театру

- Миколаївської обласної інфекційної лікарні

- Миколаївського обласного дитячого туберкульозного санаторію «Дубки».

- КП «Миколаївська обласна друкарня».

- КП «Автотрансобслуговування».

***

Відповідно до повноважень обласної ради на сесії відбулися призначення М.А. Трофанюка на посаду головного лікаря Миколаївського обласного центру здоров'я та В.І. Шкафера на посаду директор КП «Автотрансобслуговування».

2010 рік проголошено у Миколаївській області Роком О.В. Суворова

У зв'язку з підготовкою та відзначенням на Миколаївщині 280?ї річниці з дня народження О.В. Суворова, враховуючи значний особистий внесок в освоєння земель, що відносяться до території Миколаївської області, а також увічнення спільних військових перемог російського війська та загонів запорізьких і донських козаків, що є символом єднання російського та українського народів, депутатами обласної ради ініційовано питання «Про проголошення 2010 року Роком О.В. Суворова у Миколаївській області.

Обласній державній адміністрації при формуванні обласного бюджету на 2010 рік запропоновано передбачити кошти на виконання низки заходів (відновлення та реставрація діарами «Штурм фортеці «Очаків» у Очаківському військово?історичному музеї ім. О.В. Суворова, ремонт, реставрація пам'ятника О.В. Суворова тощо).

Що будується за кошти по Ташлицькій програмі

Стан виконання заходів щодо розв'язання соціальних та екологічних проблем, пов'язаних із завершенням будівництва Ташлицької ГАЕС у 2009 році (відповідно до рішення обласної ради від 16 жовтня 2009 року № 7 «Про внесення змін до рішення обласної ради від 12 червня 2009 року № 3 «Про внесення змін до рішення обласної ради від 23 квітня 2009 року № 12 «Про виконання заходів щодо розв'язання соціальних та екологічних проблем, пов'язаних із завершенням будівництва Ташлицької ГАЕС у 2009 році) — викликає об`єктивну стурбованість у депутатів обласної ради.

З цього приводу на сесії зазначалось, що частину об'єктів, які будувалися протягом 2001-2009 років, не здано в експлуатацію та не забезпечено їх охорону. Будівництво на об'єктах ведеться безконтрольно, має місце безвідповідальне ставлення до своєчасного та ефективного використання коштів Ташлицької програми, реальна ситуація із фінансуванням об'єктів від депутатів обласної ради приховується. Депутатів обласної, районних та місцевих рад не включено до комісій з приймання — передавання реконструйованих об'єктів, добудова об'єктів із високим ступенем готовності ведеться повільно.

Із 35 об'єктів, які затверджені у 2009 році, введено в експлуатацію лише 6. Протягом останніх двох років з початку дії Ташлицької програми кількість недобудованих об'єктів збільшилася до 55.

Депутати обласної ради вважають подібну практину недопустимою. Облдержадміністрації рекомендовано провести до 1 травня 2010 року спільно з депутатами обласної ради інвентаризації об'єктів незавершеного будівництва, які споруджувалися за рахунок коштів, виділених на будівництво Ташлицької ГАЕС у 2009 році та попередніх роках.

У числі інших — надання обласній раді до 1 травня 2010 року детальної інформації про реальний стан об'єктів незавершеного будівництва та потребу в коштах для їх завершення; забезпечення охорони об'єктів, реконструкція та будівництво яких здійснюється за рахунок коштів Ташлицької програми; введення до складу робочих та державних комісій депутатів місцевих рад (обласної, районних рад) тощо.

Автор: Прес-служба обласної ради


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.004
Перейти на повну версію сайту