Контрольно-ревізійним відділом у м. Миколаєві за 2009 рік проведено 32 контрольних заходи, якими охоплено 30 підприємств, установ і організацій з державною та комунальною формами власності, а також за порушеними кримінальними справами за рішенням судів у приватних та колективних підприємствах, в яких виявлені фінансові порушення, що призвели до втрат фінансових і матеріальних ресурсів на суму 2,7 млн. грн., з яких нецільових витрат бюджетних коштів та матеріальних ресурсів виявлено на суму 280,32 тис. грн.
Крім того, за результатами проведених контрольно-ревізійних дій виявлено втрат підконтрольними організаціями, підприємствами та установами фінансових і матеріальних ресурсів, допущених внаслідок неефективних управлінських дій, на суму 2,59 млн. грн., з них 0,27 млн. грн. — упущені вигоди та 2,32 млн. грн. — непродуктивні (зайві) витрати.
Вжитими заходами відшкодовано втрат фінансових і матеріальних ресурсів, допущених внаслідок порушень законодавства, на суму 0,9 млн. грн.
При здійсненні господарських операцій з порушенням чинного законодавства притягнуто до адміністративної відповідальності 49 посадових осіб зі сплатою відповідних штрафів, 28 осіб притягнуто до дисциплінарної та 13 осіб — до матеріальної відповідальності.
До 11 об'єктів контролю застосовані фінансові санкції. Матеріали 18 ревізій передано для розгляду до правоохоронних органів, ініційовано 7 позовів до суду, в тому числі: 3 перед органами прокуратури та 4 перед об'єктами контролю.
Варто також зазначити, що відділом особлива увага приділяється розгляду звернень громадян з питань, що віднесені до компетенції органів державної контрольно-ревізійної служби. За минулий 2009 рік до відділу надійшло 5 індивідуальних та колективних звернень громадян, які розглянуті з наданням письмових відповідей або роз'яснень.
Одним із принципів, на яких ґрунтується бюджетна система України, є принцип ефективності, суть якого полягає у прагненні всіма учасниками бюджетного процесу при складанні та виконанні бюджетів досягти максимального результату при залученні щонайменшого обсягу бюджетних коштів.
Зокрема за результатами ревізії Державної екологічної інспекції в Миколаївській області (начальник В.А. Бабенко) встановлено порушень фінансової дисципліни на суму 2363,03 тис. грн.
А саме, вибірковою перевіркою встановлено, що 47 суб'єктами господарювання не сплачено коштів за отримані ними послуги екологічного характеру на суму 39,98 тис. грн. При цьому, заборгованість з оплати за надані платні послуги в бухгалтерському обліку не відображалась, претензійно-позовна робота з боржниками не проводилась.
Також ревізією встановлені зайві витрати бюджетних коштів від неефективно проведених інших фінансово?господарських операцій, а саме:
- інспекцією втрачено додаткових доходів від незастосування штрафних санкцій за несвоєчасність платежів за надані послуги на суму 13,2 тис. грн.
- внаслідок витрачання бюджетних коштів у загальній сумі 18,95 тис. грн. на оплату ремонту катера, який після його завершення залишився у неробочому стані.
Крім того, ревізією виявлено проведення зайвих виплат бюджетних коштів протягом листопада 2007 — грудня 2008 років у сумі 10,56 тис. грн., з причини завищення розрахунку податку на землю.
Проведено зайвих виплат бюджетних коштів на суму 24,86 тис. грн. з причини безпідставної сплати за Миколаївське обласне комунальне підприємство «Миколаївкнига» штрафу за перевищення останнім договірних величин споживання електроенергії.
Ревізією виявлено надходження благодійної допомоги на суму понад 819,0 тис. грн., що надійшла через профком для Інспекції, яке здійснено за схемою, що дозволила відійти від казначейського контролю за її використанням, з метою недотримання процедури державних закупівель та її часткового привласнення.
Матеріали ревізії передано до правоохоронних органів, а до установи застосовано фінансові санкції — зупинено операції з бюджетними коштами на реєстраційному рахунку.
Про встановлені порушення інформовано вищестоящий орган — Міністерство охорони навколишнього природного середовища України.
Одним із напрямків наповнення місцевих бюджетів є здійснення ефективних операцій з комунальним майном. Не може не тривожити і те, що спостерігається тенденція передачі в оренду комунального майна за заниженими цінами, які суттєво відрізняються від існуючих.
На виконання плану роботи відділу проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Комунального підприємства «Міжнародний аеропорт «Миколаїв» (директор А.Є. Кейян) за 2008 рік.
Встановлено порушень фінансової дисципліни на загальну суму 177,34 тис. грн., у тому числі недоотримано фінансових ресурсів у сумі 99,34 тис. грн.
Так, від передачі в оренду майна ТОВ «Аеротехсервіс» за заниженою ставкою 10 %, замість 15 %, підприємством втрачено доходів у сумі 67,2 тис. грн. з яких не перераховано обласному бюджету 30 % у сумі 20,2 тис. грн.
Ревізією виявлено проведення фінансово-господарських операцій з ресурсами, що призвели до їх втрат на загальну суму 58,7 тис. грн.
Втрати підприємства від неефективних управлінських дій склали в загальній сумі 12,4 тис. грн., внаслідок невикористання підприємством права на застосування штрафних санкцій за порушення авіакомпаніями термінів сплати за надані аеропортом послуги, як це передбачено Цивільним Кодексом України та договорами.
Крім того, виявлено нецільове використання бюджетних кошів, виділених на реконструкцію злітно-посадкової смуги на суму 200,0 тис. грн.
Матеріали ревізії передано до правоохоронного органу.
За останні декілька років постійно «спливають» скандальні факти щодо крадіжок з каси значних сум коштів. Ситуація кардинально не змінилася, намітилася тенденція до збільшення сум розкрадань та нестач готівкових коштів.
Так, за дорученням правоохоронних органів проведено ревізію окремих питань фінансово?господарської діяльності в Обслуговуючому кооперативі «ЖСК Соляні-2», якою встановлено видатки, що призвели до збитків кооперативу в сумі 215,36 тис. грн.
Так, не повернуто в касу кооперативу позики на загальну суму 215,36 тис. грн., яка незаконно надавалась колишньому голові правління О.І. Анісінькіну за рахунок пайових внесків його членів без відома інших членів правління. Термін повернення позики згідно з укладеними договорами сплинув у липні 2007 року. На момент проведення ревізії голова правління вже не був членом кооперативу та був звільнений від виконання обов'язків у квітні 2007 року без повернення позики.
Слід зазначити, що договори позик зі сторони Позичальника («ЖСК Соляні-2») підписані особою, яка на момент підписання договорів була лише членом кооперативу, а не членом правління, що є ознакою зловживань.
Отримання позики головою кооперативу О.І. Анісінькіним призвело також до відволікання обігових грошових коштів його членів на значний термін від цільового призначення на будівництво та до порушення вимог Статуту.
Матеріали ревізії передані правоохоронним органам.
Пріоритетними для відділу є питання захисту незахищених верст населення від свавілля державних чиновників або органів, що представляють їх повноваження.
Так, ревізією фінансово?господарської діяльності та використання бюджетних коштів, виділених Миколаївському професійному промисловому ліцею (директор Г.П. Гуревич) на підготовку кадрів у професійно-технічних навчальних закладах, виявлено порушень фінансової дисципліни на загальну суму 84,83 тис. грн.
Зокрема дирекцією навчального закладу не нараховано дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, компенсацію за харчування, що призвело до недоотримання учнями передбачених законодавством коштів на загальну суму 44,12 тис. грн.
За результатами ревізії 4 посадових осіб навчального закладу притягнуті до адміністративної відповідальності у вигляді штрафів.
Матеріали ревізії передані до правоохоронних органів.
Проведеною ревізією фінансово?господарської діяльності Миколаївського професійного ліцею сфери послуг (директор — В.Й. Сергієнко) встановлено порушень фінансової дисципліни на загальну суму 125,75 тис. грн.
Як і в попередньому випадку, керівництвом ліцею не нараховано та не сплачено протягом ревізійного періоду компенсаційних виплат учням-сиротам та учням, позбавленим батьківського піклування, на загальну суму 19,77 тис. грн., у тому числі на харчування — 16,82 тис. грн., придбання одягу — 2,95 тис. грн.
Недоотримано навчальним закладом протягом 2008?го та І пів?річчя 2009 року доходів, внаслідок надання в безоплатне користування приміщення ліцею (їдальні) без оформлення договірних відносин на суму 1,6 тис. грн.
Разом з тим ревізією виявлено незаконні витрати державних коштів на загальну суму 31,1 тис. грн., допущені у 2008 році та І півріччі 2009 року, внаслідок завищення площі, що прибирається, та проведення відповідних витрат бюджетних коштів на утримання 2,5 понаднормативних штатних одиниць двірників.
З огляду на вищенаведене, при правильному плануванні кошторису, можливо було віднайти кошти на виплату компенсацій дітям-сиротам за рахунок скорочення видатків на утримання понаднормативних прибиральників.
Матеріали ревізії передані до правоохоронного органу.
За наслідками ревізії в управлінні освіти виконкому Миколаївської міської ради (начальник управління Г.І. Деркач) за 2007-2008 роки та завершений звітний період 2009 року встановлені порушення фінансової дисципліни на загальну суму 854,79 тис. грн., з них фінансові порушення, що призвели до втрат, на суму 145,21 тис. грн., інших порушень фінансової дисципліни на суму 709,58 тис. грн., які станом на 27.11.09 усунуті в повному обсязі.
Проконтролювали фахівці КРВ і дотримання законодавства щодо проведення робіт та надання послуг за бюджетні кошти. В результаті виявилось, що підрядником при проведенні реконструкції покрівель ЗОШ № 14 та ЗОШ № 43 у 2007-2008 роках завищено обсяги окремих робіт з улаштування покрівлі, в тому числі за рахунок внесення до актів приймання виконаних підрядних робіт будівельних матеріалів, які фактично не використовувались (лісу та брусу пиляного, жолобів та водостічних труб з оцинкованої сталі тощо), що призвело до завищення вказаним підрядником вартості фактично виконаних робіт по двох загальноосвітніх школах на загальну суму 106,65 тис. грн.
Іншим підрядником, «Х» при проведенні реконструкції покрівлі тієї ж ЗОШ № 43 у тому ж 2007 році з тих же причин завищено вартість фактично виконаних робіт на зазначеному об'єкті ще на суму 38,56 тис. грн.
Крім того, ревізією виявлено, що до проведення робіт із реконструкції покрівлі на ЗОШ № 43 залучалася підрядна організація, яка не мала ліцензії на будівельну діяльність та Дозволів Територіального управління Держнаглядохоронпраці України по Миколаївській області на початок виконання робіт та експлуатацію обладнання підвищеної небезпеки, що призвело до отримання останньою доходів від неліцензійної діяльності у сумі 159,93 тис. гривень.
Про результати ревізії інформовано Ліцензійну палату.
За матеріалами ревізії правоохоронними органами, порушено кримінальну справу.
Серйозні порушення фахівцями відділу виявляються у господарських операціях, що здійснюються при проведенні капітальних ремонтів житлового фонду за кошти державного бюджету.
Так, ревізією у Департаменті житлово?комунального господарства виконкому Миколаївської міської ради (директор В.К. Новожилов) з питань використання коштів субвенції, наданої з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів з енергозбереження, встановлено порушень фінансової дисципліни на загальну суму 222,71 тис. грн.
Із зазначеної вище суми лише одним підрядником, а саме ТОВ «Южная техническая компания», що виконувало роботи по реконструкції котельні по вул. Карпенка, 20, шляхом фальсифікації документів допущено завищення вартості проведених робіт за рахунок завищення цін на котельне обладнання до двох котлів на суму 150,52 тис. грн.
До виявлених в установі фінансових порушень на загальну суму 222,71 тис. грн. були причетні шість посадових осіб Департаменту ЖКГ ВММР, яких притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді накладених штрафів, в тому числі на одну особу — в розмірі 2550,0 грн.
Про результати ревізії інформовані правоохоронні органи та міський голова.
Найбільш вражаючи факти зловживань виявлено на підприємствах державного сектора економіки та його корпоратизованих дочірніх підрозділах. Наведу лише один приклад.
Так, проведеною плановою ревізією фінансово?господарської діяльності Дочірнього підприємства ДАК «Хліб України» «Миколаївський портовий елеватор» (керівники часто змінюються) за період 2007-2008 років встановлено фінансових порушень на загальну суму 2,76 млн. грн., які не усунуто, з них, що призвели до втрат фінансових і матеріальних ресурсів підприємства — на суму 0,76 млн. грн., неефективних дій, що призвели до втрат, — на загальну суму 0,64 млн. грн., та інші.
При перевірці дотримання фінансового плану на 2007?й та 2008 роки встановлені факти надання благодійної та спонсорської допомоги декільком юридичним особам, які не передбачені його показниками на загальну суму 89,1 тис. грн., що призвело до порушення вимог ст. 75 Господарського Кодексу України від 16.01.03 № 436.
Ревізією правильності визначення вартості чергової планової паспортизації та технічного звіту про обстеження будівельних конструкцій виробничої будівлі Миколаївського портового елеватора встановлено, що фірмою-посередником з Луганська завищено вартість виготовленої Миколаївським проектним інститутом проектної документації на суму 649,39 тис. грн. На питання, з якою метою проектна документація замовлена в приватній фірмі Луганська, коли виконавець знаходиться у Миколаєві, керівниками портового елеватора, якими здійснено вказану господарську операцію, пояснень не надано.
Інші приклади безгосподарності.
При складані фінансового плану на 2008 рік при збитковості підприємства заплановані витрати на аудиторські та консалтингові послуги в сумі 757,0 тис. грн., а фактичні витрати становили — 480,2 тис. грн. Слід зазначити, що планування таких витрат та їх здійснення при наявності збитків суперечить чинному законодавству України.
У той же час вказані (витрачені) кошти можна було спрямувати на оновлення виробничої бази.
Правоохоронними органами у Миколаєві проводиться слідство.
Зазначений перелік фінансових порушень не є остаточним.
З метою взаємодії у боротьбі з фінансовими правопорушеннями КРВ у м. Миколаєві щоквартально погоджує свої плани роботи з органами державної податкової інспекції та інформує про них прокуратуру в м. Миколаєві.
При наявності інформації відносно зловживань та порушень фінансово-господарської діяльності:
- в бюджетних установах;
- на підприємствах державного сектора економіки;
- на підприємствах комунальної форми власності
просимо письмово звертатись до контрольно-ревізійного відділу в м. Миколаєві за адресою: 54055, м. Миколаїв, пр. Леніна, 97, або з усною інформацією за «телефонами довіри»: 47-91-68, 47-66-08.
Просимо також врахувати, що органи державної контрольно-ревізійної служби не розглядають скарги на дію (бездіяльність) керівників суб'єктів господарювання недержавної форми власності та фінансові порушення у цій сфері, скоєні з коштами приватних юридичних та фізичних осіб.
Особистий прийом громадян здійснюється начальником відділу Олегом Мар'яновичем Ваховським або заступником начальника відділу Вікторією Георгіївною Панасенко з 14.00 до 18.00 щочетверга.
Адреса для направлення письмових заяв КРУ в Миколаївській області:
54001 м. Миколаїв, вул..Спаська, 42 а, тел. довіри: 37-61-43.
Адреса для направлення письмових заяв ГоловКРУ України:
04070, м. Київ, вул. Сагайдачного, 4, тел. довіри: (044) 425-38-18.
Заздалегідь вдячні за співпрацю та взаєморозуміння.
© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.004Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |