Попов Микола Петрович — відповідальний секретар приймальної комісії, декан факультету державного управління Одеського регіонального інституту державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, кандидат наук з державного управління, доцент.*
- Яка головна місія інституту?
- Згідно зі Статутом, основними (статутними) завданнями інституту є:
1) підготовка магістрів державного управління за денною, заочною, вечірньою та заочно-дистанційною формами навчання;
2) підвищення кваліфікації управлінських кадрів регіональних та місцевих органів публічної влади;
3) підготовка науково-педагогічних та наукових кадрів з державного управління через аспірантуру, докторантуру та інститут здобувачів;
4) фундаментальні та прикладні дослідження з актуальних проблем державного управління та місцевого самоврядування;
5) надання науково-методичної, консультативної, інформаційної допомоги обласним центрам підвищення кваліфікації державних службовців, органам влади регіонального та місцевого рівнів;
6) міжнародне співробітництво, зокрема вивчення світовсіго Досвіду державного управління, місцевого самоврядування, підготовки кадрів державних службовців;
7) видавнича та інформаційно-бібліотечна справа із зазначеної проблематики;
8) планування, прогнозування та оцінка якості підготовки кадрів і виконання науково-дослідних робіт за участю консультативно-дорадчих органів.
За підсумками 2007-2009 років інститут визнано кращим серед вищих закладів освіти гуманітарного профілю Одещини.
Для вирішення поставлених завдань інститут цього року вперше серед навчальних закладів системи Національної академії державного управління при Президентові України та вищих навчальних закладів Півдня України отримав міжнародні сертифікати IQNet та DQS, що підтверджують успішне впровадження і використання в закладі системи управління якістю відповідно до вимог стандарту ISO 9001: 2008. Це уможливило використання сучасного менеджменту в організації ефективної роботи навчального закладу.
Гордістю інституту є викладачі, 80% яких складають професори, доктори та кандидати наук, доценти. Це — один з найкращих показників якісного складу викладачів серед вищих навчальних закладів м. Одеса. Навчання на обох факультетах здійснюють викладачі-практики з великим досвідом роботи: доктор наук з державного управління, професор Петро Іванович Надолішній, завідувач кафедри філософських та соціально-політичних наук, кандидат історичних наук, професор Олексій Петрович Якубовський, кандидат філософських наук Михайло Сергійович Оганісян, кандидат політичних наук Михайло Геннадійович Свірін, доктор наук з державного управління Сергій Єгорович Саханенко, кандидат технічних наук Юлія Борисівна Молодожен, завідувач кафедри менеджменту організацій, кандидат економічних наук Наталія Едуардівна Красностанова, кандидат економічних наук, професор Світлана Анатоліївна Яроміч, кандидат філологічних наук Світлана Анатоліївна Бронікова, заступник голови Одеської облради Георгій Іванович Арабоджи, головний редактор газети «Одеські вісті Іван Георгійович Ненов, та багато інших. Звичайною практикою стали виступи керівників регіонів Півдня України перед слухачами та студентами.
В інституті запроваджено систему моніторингу якості навчання з використанням сучасних інформаційних технологій, що підвищує ефективність та якість навчального процесу, сприяє врахуванню пропозицій слухачів та студентів у відповідності до вимог Болонського процесу.
- Які знання і навички можуть отримати слухачі та студенти під час навчання в інституті, що приваблює їх у Вашому закладі?
- Якісна організація навчального процесу на факультетах державного управління та менеджменту забезпечує поетапну комплексну практико-орієнтовану підготовку інститутом спеціалістів найвищої кваліфікації у сфері управлінського та політичного аналізу, кадрового та проектного менеджменту, управління персоналом, політичної комунікації, ресурсного планування, управління ризиками, бюджетування, впровадження інновацій та залучення інвестицій, що є надзвичайно затребуваним в сучасних умовах.
У магістратурі «Державного управління» та «Публічного адміністрування» здійснюється підготовка сучасних управлінців для органів державної влади, місцевого самоврядування, громадської та політичної діяльності. Навчання орієнтоване на впровадження механізмів, що забезпечують результативність професійної діяльності службовців, переорієнтацію бюджетних і управлінських процесів з обліку ресурсів на облік результатів.
На заочній формі спеціальності «Державне управління» за договором здійснюється підготовка за спеціалізаціями «управління охороною здоров'я» та «управління у сфері, культури».
Слухачі денної форми навчання за держзамовленням проходять стажування в центральних і місцевих органах
публічної влади. Це дозволяє залучати їх до виконання практичних завдань різних категорій складності, збагатити професійні знання, вміння та навички. Випускники працевлаштовуються згідно з договорами-направленнями.
Під час навчання слухачі опановують одну з європейських мов (англійську, німецьку, французьку), мають Можливість брати участь у закордонних стажуваннях.
Слухачам денної форми навчання за держзамовленням виплачується стипендія, розмір якої визначено відповідною постановою Кабінету Міністрів України.
На факультеті менеджменту здійснюється підготовка бакалаврів за спеціальністю, «Менеджмент», а також підготовка спеціалістів за спеціальністю «Менеджмент організацій» та магістрів спеціальності «Управління проектами».
Під час навчання значна увага приділяється формуванню особистих якостей студентів, що так необхідні сучасному менеджеру: це ініціативність, новаторство та здатність генерувати ідеї; комунікабельність та гнучкість у розробці й прийнятті рішень; ситуаційне лідерство та потреба працювати в колективі й разом з колективом.
Інститут бере участь у реалізації пілотного проекту впровадження технологій електронного врядування. Особливої актуальності набуває це питання в зв'язку з Днем електронного врядування (28 квітня 2010 року). В цьому питанні заклад співпрацює з Одеською обласною радою, сумісно з інформаційно-аналітичним центром якої в інституті створено навчальний клас з електронного документообігу, що уможливило підготовку спеціалістів у зазначеній сфері.
Підготовка магістрів державного управління здійснюється також за дуже перспективною заочно-дистанційною формою навчання. У 2009 році відбувся перший випуск 52-х, а в 2010 році -56-ти магістрів, які навчалися за цією формою.
В інституті вперше на Півдні України було створено електронну бібліотеку. У травні 2006 року Інститут уклав угоду з Міжнародним банком реконструкції та розвитку щодо відкриття першої на Півдні України регіональної депозитарної бібліотеки. Завдяки цьому бібліотека отримала примірники досліджень публікацій Світового банку, отримала доступ до онлайнових ресурсів Світового банку: показники світового розвитку, фінансування глобального розвитку, електронна бібліотеку Світового банку, річний звіт Світового банку. На базі бібліотеки функціонує Центр інноваційних знань Світового банку.
Для сприяння покращенню мовної підготовки викладачів, слухачів та студентів до роботи в інституті постійно залучаються стажери з Франції та Німеччини, які проводять заняття з англійської, німецької, французької мов, виступають з лекціями-презентаціями перед слухачами та студентами. Під час навчання
активно використовуються література, аудіо- та відеоматеріали з мовної підготовки з Оксфордського, Кембриджського університетів.
Протягом 2009 року в рамках Програми залучення експертів Центру інтернаціональної міграції та розвитку СІМ (Німеччина) в Інституті працювала СІМ експерт д-р Крістін Веземанн.
У 2009 році інститут відвідали посол Франції г-н Жак Фор та представники консульств іноземних держав у м. Одеса (Латвії, Болгарії, Польщі, Греції, Росії).
- Як інститут співпрацює з органами, публічної влади?
- Одним із Пріоритетів розвитку інституту на 2009-2010 роки, затверджених рішенням Вченої ради, є співпраця з органами публічної влади Півдня України.
Системою роботи стало проведення нарад з керівництвом органів державної влади регіонів Півдня України, що відбулися в 2007-му, 2008-му та 2009-му роках. Так, 25 вересня 2009 року в інституті було проведено засідання секції «Політико-правові, науково-методичні та інституційні аспекти підвищення кваліфікації кадрів органів публічної влади» в межах Всеукраїнських громадських Рішельєвських слухань, що відбулися 25 вересня 2009 року. У слуханнях взяли участь начальник Головного управління державної служби України Т. В. Мотренко, керівництво Одеської області, керівництво Національної академії, директори регіональних інститутів Національної академії, заступники голів обласних державних адміністрацій, начальники Центрів підвищення кваліфікації всіх областей України, науковці навчальних закладів Національної академії та магістратур державної служби та інші посадовці. Ділова розмова сприяла об'єднанню зусиль усіх присутніх для вирішення поточних та перспективних завдань професійного навчання службовців.
- У чому специфіка підготовки в інституті службовців для органів державної влади та місцевого самоврядування?
- На спеціальності «Державне управління» магістри отримують системні, фундаментальні знання, оволодівають новітніми технологіями аналітико-прогностичної діяльності, набувають навичок із розробки і обґрунтування вибору найбільш ефективних рішень, вміння працювати «в команді, готовності до співробітництва та вирішення конфліктів.
Система підготовки управлінських кадрів за спеціальністю «Публічне адміністрування» спрямована на розвиток нестандартних, творчих підходів у щоденній роботі, вирішення складних практичних завдань підвищення якості державного управління. Програма насичена актуальними для сучасних керівників дисциплінами з ефективною подачею навчально-інформаційного матеріалу.
Можна навести наступну аналогію — якщо вузівська (університетська) система
підготовки кадрів виховує футболіста, то система підготовки управлінця виховує суддю на полі, що повинен забезпечити дотримання правил гри й аргументовано застосовувати червону картку при порушенні правил. Правила гри повинні знати й гравці, і судді, але використати ці знання вони повинні по-різному.
Програма «Публічне адміністрування» покликана формувати комплекс ключових компетенцій, а саме: 1) стратегічне мислення на державній службі; 2) організація контактів (комунікації) із зовнішнім і внутрішнім середовищем; 3) залучення громадськості до формування та реалізації політики; 4) управлінські навички на державній службі; 5) управління ресурсами на державній службі.
- Як в інституті здійснюється підвищення кваліфікації управлінських кадрів регіональних та місцевих органів публічної влади?
- Інститут результативно здійснює підвищення кваліфікації кадрів. З 1996 року оновили професійні знання майже 30 тисяч державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування Південного регіону України IV-VII категорій посад та кадрового резерву на ці посади.
З метою забезпечення професійної спрямованості змісту навчання та його відповідності потребам сучасності до навчального процесу в Центрі ПКК у 2009 році було залучено 182 керівники структурних підрозділів, кращих спеціалістів органів публічної влади з Одеської області, що становило 72% від загального навчального часу. У 2006 році кількість посадових осіб органів публічної влади становила всього 56%.
На семінарах у ЦПКК значної уваги надають питанням демократичного вря-дування, права, управління персоналом, менеджменту, фінансів, регіонального розвитку, європейської та євроатлантичної інтеграції України тощо. Серед посадовців публічних органів влади затребувані інтерактивні форми навчання: тренінги, «круглі столи», лекції-дискусії, виїзні практичні заняття та заняття в режимі відеоконференцій. Ще у 2007 році частка таких занять становила 58%, а у 2009-му — вже 75%. Спеціальна увага приділяється формуванню у слухачів навичок самостійної роботи.
Великої популярності останнім часом набувають виїзні тематичні семінари, які проводяться в районах області. Тематика семінарів враховує пропозиції керівництва районних державних адміністрацій та районних рад Одеської області. У семінарах беруть участь як викладачі вищих навчальних закладів м. Одеси, так і працівники органів публічної влади області.
- У чому специфіка надання бізнес-освіти у Вашому інституті?
- На спеціальності «Менеджмент організацій» та «Управління проектами» можна вступити на базі диплома бакалавра, спеціаліста, магістра.
На спеціальності «Менеджмент організацій» протягом лише одного року
навчання студенти засвоюють практичні методи антикризового, стратегічного та ризик-менеджменту, управління персоналом, аналізу, прогнозування та планування фінансово-економічної діяльності за унікальними спеціалізаціями: «менеджмент інвестиційної діяльності та «менеджмент економічної безпеки».
У магістратурі «Управління проектами» слухач оволодіває майстерністю досягати чіткого результату балансування в обмежених рамках між обсягом робіт, ресурсами, витратами, часом, якістю й ризиками в рамках певних проектів. Використання сучасного програмного забезпечення дозволяє це зробити з високою якістю, при найменших витратах і в найстисліші строки.
Отримавши повну вищу освіту (диплом спеціаліста, магістра) можна вступити до магістратури факультету державного управління за спеціальностями «Державне управління» та «Публічне адміністрування».
- Чи можуть до Вашого інституту вступати випускники шкіл?
- Основу освіти менеджера закладають саме під час бакалаврської підготовки за спеціальністю «Менеджмент», на І курс якої приймаються випускники шкіл, а на старші — випускники технікумів і коледжів за відповідними напрямками. Саме тут у студентів проявляються лідерські якості та управлінські таланти, під час стажувань отримується початковий досвід роботи та апробовуються набуті знання та навички. Досвідчені викладачі допомагають випускникам бакалаврату обрати сферу подальшої діяльності.
Програмою передбачено обов'язкове стажування на провідних підприємствах та в організаціях Одеського регіону, серед яких Одеський морський торговельний порт, Головне управління Державного казначейства України в Одеській області, Державна комісія з цінних паперів і фондового ринку, Головне управління статистики ТОВ Індустріально-метизний союз», ВАТ «Стальканат», ВАТ «Морський Транспортний Банк», ВАТ «АКБ Південний» тощо. Під час стажування молоді менеджери отримують початковий досвід роботи та апробовують набуті знання та навички. Більшість бакалаврів працевлаштовуються за місцем проходження стажування. Завдяки співробітництву з Одеським міським центром зайнятості молоді менеджери беруть участь у ярмарці вакансій та можуть обирати пропозиції від найвідоміших роботодавців Одеси.
- Де можна отримати додаткову інформацію про інститут?
- Докладну інформацію про інститут можна отримати на сайті www.oridu. odessa.ua. Інститутом започатковано електронну форму спілкування зі,вступниками. Для отримання організаційно-методичної допомоги у підготовці до вступу в інститут бажаючі можуть заповнити попередню заяву за формою, що розміщена на сайті інституту в розділі «Прийом до інституту».
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |