З МЕТОЮ ПІДВИЩЕННЯ ПОЗИТИВНОГО інвестиційного іміджу кожного району і Миколаївщини в цілому, за ініціативи облдержадміністрації у співпраці з обласною громадською організацією «Знання, безпека, добробут» ведеться робота з підготовки інвестиційних паспортів районів як комплексного інформаційного ресурсу.
4 листопада в приміщенні Миколаївської облдержадміністрації під головуванням заступника голови ОДА Ігоря Катвалюка пройшла чергова нарада з представлення інвестиційних паспортів Братського, Березанського, Доманівського та Казанківського районів, в яких було визначено пріоритетні напрямки діяльності та перспективи їх розвитку з урахуванням соціально-економічного, природно-ресурсного, географічного потенціалу та інших особливостей.
Представлення здійснювалось у вигляді мультимедійної презентації, яка найбільш наглядно надала інформацію потенційним інвесторам.
Безпосередньо інвестиційні принади свого району представили — голова Братської райдержадміністрації Т.П. Підборська, заступник голови Березанської райдержадміністрації М.В. Галаєв, перший заступник голови Доманівської райдержадміністрації Г.В. Делі та перший заступник голови Казанківської райдержадміністрації В.В. Коніщук.
Як сказав І. Катвалюк, «представлені інвестиційні паспорти — це результат плідної та, сподіваймося, результативної роботи багатьох спеціалістів». Продовжуючи свою думку, Ігор Анатолійович зазначив: «В інвестиційних паспортах зацікавлені особи можуть ознайомитись із потенційними можливостями наших районів та міст області, які прагнуть співпрацювати разом з нами, розбудовувати на нашій землі свій бізнес і таким чином створювати нові робочі місця».
У майбутньому інвестиційні паспорти районів та міст області будуть розміщені на сайті Інвестиційні можливості Миколаївщини», що дозволить підвищити позитивний інвестиційний імідж кожного регіону області та за рахунок зручного представлення інформації охопити широке коло осіб, зацікавлених у вигідному вкладенні інвестиційних ресурсів.
Інвестиційний паспорт — документ з інформацією про регіон, здатною зацікавити потенційного інвестора. Практика складання інвестиційних паспортів в Україні далека від досконалості, оскільки часто обмежується компіляцією наявної на певний період часу інформації про місто чи регіон. У той час як інвестиційний паспорт території — логічна складова та інструмент інвестиційної політики на місцевому та регіональному рівнях, а тому логіка і структура його наповнення повинні бути ув'язані з цілями та завданнями, а також ресурсними передумовами регіонального економічного розвитку.
Ступінь реалізації стратегії розвитку території в інвестиційних проектах, спрямованих на задоволення потреб населення, значною мірою визначається місцевими інституціональними умовами, а відтак перебуває у прямій залежності від ефективності регіонального управління.
Інвестиційна політика на районному рівні
Складання інвестиційних паспортів міст та регіонів України в переважній більшості відбувається за схемою, запропонованою Кабінетом Міністрів України та розміщеною на урядовому сайті.
Інвестиційно привабливими, як вважають представники означених районів, залишаються в принципі суміжні напрямки, зокрема розвиток сільського господарства, розвиток добувної та переробної галузі, модернізація агропромислового комплексу, прогресивний розвиток тваринництва, у тому числі племінного свинарства, охоплення вільних виробничих ділянок, упровадження новітніх та сучасних технологій у туристичній сфері, а також підвищення рівня соціальної сфери.
Хотілось би зазначити, що у загальній характеристиці районів, як правило, було подано детальну інформація про історію, культуру населення області, що не має безпосереднього відношення до інвестиційних потреб території. Усі розділи щодо наповнення були досить деталізовані, однак при цьому, як звернули увагу присутні, інформація, корисна для інвестора, мала б бути більш конкретною та лаконічною.
Як свідчить світовий досвід, на який все ж таки треба звернути увагу, найбільший
ефект має порівняння територіальних показників із середніми по країні та обов'язково — в динаміці за кілька останніх років.
Особливо негативно сприймалася констатація в інвестиційних паспортах наявності проблем, що свідчило про некомпетентність авторів документа та нерозуміння справжньої мотивації інвестора в отриманні прибутку, а не вирішення окремих соціальних, екологічних, інших проблем території.
Якщо існує потреба у вирішенні певної проблеми території, в інвестиційному паспорті вона віднаходить своє формулювання у вигляді, зокрема, інвестиційної пропозиції та підкріплена конкретними заходами місцевої влади, зацікавленої у її вирішенні. Бажаним для ефективного просування інвестиційного паспорта території є принаймні двомовний його формат, що містить професійний, а не аматорський переклад інформації. Лише деякі райони намагалися представити свої проекти не тільки українською, російською, а ще й англійською мовами.
Інвестиційні паспорти регіонів та міст як інструмент здійснення системної інвестиційної політики потребують постійного вдосконалення. Врахування зауважень щодо їх змістовного наповнення дозволить підвищити ефективність цього засобу управління розвитком території, — підбив підсумки наради І. Катвалюк.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.007Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |